Min Nyeste Gamle Lilletromme

erik frey
 Share

Recommended Posts

Ja, der måtte købes et helt læs trommer, bækkener og hardware, som er gået efter, justeret, repareret, klargjort og videresolgt til, hvad jeg vil kalde yderst favorable priser, for at få fingrene i denne her, som jeg længe har været på udkig efter:

Premier Royal Ace COB fra slutningen af 50-erne eller første halvdel af 60-erne. Der er intet stempel indvendigt, men denne tromme med parallel-seidingmekanisme og støbte reifer var Premiers flagskib i den nævnte periode indtil den i 1967 afløstes af model 2000.

159b80a8.jpg

fdcd49c3.jpg

Den har været skilt helt ad, er blevet poleret, smurt og gjort ved. Derudover er der monteret nye skind. Standard Remo Amb. seidingskind i bunden og et Remo Legacy (Hvorfor f..... laves de ikke mere - de var geniale!) på toppen. Som kronen på værket et nyt sæt seidinger fra Puresound, som har denne type i deres Vintage-serie.

Den indlemmes hermed i familien. Velkommen.

Hvis alt går vel, kommer der yderligere familieforøgelse fra den anden side af Atlanten i nær fremtid.

Mvh

Erik

Edited by erik frey

Guest mumrik

Den er sgu fin!

- håber den lyder som den ser ud ;)

Tillykke med det nye familiemedlem!

Mvh

Edited by mumrik

- håber den lyder som den ser ud ;)

Mvh

Jo da. Og den er meget følsom for slagteknikken. Og meget egal i klang og følsomhed over hele slagskindet.

Novra, den er ellers flot!

Ja, jeg forundres hver gang, jeg shiner en Premier-lilletromme op, over kvaliteten af forkromningen. Det findes ganske enkelt ikke bedre! Ikke på gamle trommer og slet ikke på nyere trommer, som har været underlagt alle mulige miljøkrav i produktionen. Sådan en gammel Premier-tromme kan se nok så anløben og kedelig ud, men pudsecreme og klud og egentlig ikke ret meget knofedt, og den ser ud som ny. Næsten - der er selvfølgelig lige lidt slagmærker på top-reifen og et par fine småridser i kromen og den obligatoriske mini-bule, men ingen pitting. I det hele taget intet, der ses på en halv meters afstand.

Mvh

Erik

• 10 months later...

Fedt!

Jeg troede kun det var Super Sensitive som havde set seiding system :)

Ork nej! Hos Premier findes det i tre forskellige udgaver: Super Ace, Royal Ace og Flo-beam (Premier 2000-serien). Pearl har noget tilsvarende på deres gamle Pearl Jupiter model, og måske på nogle af deres senere modeller - det ved jeg ikke. Tama havde det på deres KingBeat. Det findes også på andre trommer.

Mvh

Erik

Hey Erik!

Det ser rigtig fedt ud!! Som fabriksny - hvad har du pudset den op med??

// Simon.

Autosol og en blød klud. Den var selvfølgelig lige skilt helt ad. Så er det nemmest at komme ind i "hjørnerne".

Mvh

Erik

Edited by erik frey