Practice-Pad

Recommended Posts

IKKE Remo´s. De larmer ad H. til. Fik selv et da jeg gik i garde, men har stort set aldrig brugt det.

Det bedste jeg har prøvet, er det der hedder Real Feel HQ. De findes i forskellige størrelser og har gevind i "ryggen", så man kan sætte det på et stativ.

Jeg har har HQ reel feel 13"(behøver slet ikke være så stor), den er super fed. larmer ikke for meget, og man kan høre træ responsen inde fra træet i stikkerne.

Det eneste minus er at de har lige lovlig meget rebound, men det er jo ikke noget man kan klare med at smide et hviskestykke over;).

Jeg vil anbefale klasikkeren HQ Reel feel! Jeg har den gamle 14" model med 2 slagsider. En blød og en hård slagside = En side med meget rebound og en side med rigtig lidt! Super enkelt og super genialt! Passer i i alle normale snarestativer!

Hvis denne model stadig kan købes synes jeg du skal overveje denne...

Hvis den er ude af produktion, som jeg faktisk tror den er, så find den evt. brugt... De nye har et FEDT feel og lyder lækkert, men har desværre ikke 2 slagsider.

Gode argumenter for 14":

- Det er i sær en fordel med en 14", når du skal øve finger teknik/spille med fransk greb. Her kan du øve dig i at spille rundt omkring på pladen. Alene af denne grund burde alle der benytter sig af øveplader, investere i en 14" Alle andre teknikker er også gode at øve på samme måde. Altså spille rundt omkring på pladen...

- Der er plads nok på pladen til 2 personer kan spille på den samtidigt. (sidde over for hinanden og "lege spejl!"

- Passer i alle normale snare stativer

- Passer perfekt oven på din lilletromme. Så hvis du har den i dit øvelokale kan du slå seidingen på din snare fra, ligge pladen på din snare og varme op mens dine bandmates fumler med pedaler/tuner osv..

Jeg har min store Reel feel i øvelokalet og en lille 8" der hjemme...

• Upvote 1

Jeg slår gerne et slag for mangfoldighed.

Jeg har HQ 8" m. gevind i bunden, passer på et bækkenstativ. Go' som feriePAD i 'baglommen' for den siger næsten ingenting. Ulempen er ... den siger ikke så meget.

Remo 10" Classic. Dejlig rebound, minder meget om en lilletromme. Klar definition af slaget, nemt at høre forskel på flam og fløf. Læg den på din lilletromme og få dæmpet seiding med.

HQ SoundOff - til hele sættet. Neophren pandekager til Tammer og stortromme, gummi til hihat og bækkener. Rebound på tammer er so-so, men fedt at øve på sættet med stikker og kun få 5% af lydstyrken. Nemt at ta' af og på.