conguero Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Her er en god mulighed for at checke op på jeres engelske: Svar til en praktikant og blog'er i musikbranchen Mvh P. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Fantastisk artikel! Spot on! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Friis Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Hold nu fast hvor skriver han bare godt!! Tip top læsning. Tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Tormentor Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Fedt! Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulddrengen Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Super fedt skrevet og tænkt... Vigtigt skriv at få ud bredt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamselv Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Ja, man kommer jo til at tænke... av av. Fedt at nogen sætter spørgsmålstegn ved måden hovedparten af mennesker opfører sig på, bare fordi det lige er nemt (læs billigst). Skide nemt at retfærdiggøre sine egne handlinger når bare man ikke tager hele regnestykket med. Den der med at der nok er nogle andre der betaler gildet, holder ikke en meter. Måske vi alle skulle kigge lidt indad og se på hvad det egentlig er vi er glade for i vores hverdag. Det være musik som kan downloades når man vil, personlig service som efterhånden er en sjældenhed, nærbutikken der lige har den liter mælk man mangler til i morgen tidlig, eller den lokale håndværker som godt nok er dyrere end end dem som laver dit tag i weekenden uden moms, men som kommer med det samme når vandet pisser ind gennem selv samme. Det som han skriver om er efterhånden en kultur som vinder større og større indpas i vores samfund, og er det egentlig det vi vil have? Jeg er ikke en hellig skid som gør alting rigtigt, og jeg har sikkert gjort tusinde ting som går imod det som jeg lige har skrevet, men jeg vil sq prøve at tænke over det næste gang jeg skal købe noget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Godt skrevet, virkelig godt skrevet - men men... Jeg synes han er lidt for skarp mht til bemærkninger til Emily, og nogen af hans argumenter er på kanten til dårlige.. Dog har han ret, det er nemt at betale for musikken på iTunes eller lign. men det er bare de færreste der bruger sine måske surt tjente penge på det, når det er lige så nemt at benytte youtube, som fx jeg i hvertfald bruger dagligt, uden at det skal give et mindre underskud på kontoen... Jeg synes bare han stiller hans Argumenter forkert op. Derudover synes jeg også at teksten er skrevet i en forkert tone.. Men i bund og grund har han faktisk ret.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimbas Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Tak for linket. Det er nu spredt efter bedste evne! Nimbas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik frey Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 (edited) Denne gut - David Lowery - skriver altså ikke blot gode sange, men er også yderst skarp på den mere "seriøst argumenterende" måde. Vi har efterhånden haft diskussionen nogle gange herinde. Han har hundrede procent ret, og jeg har fordømt svært ved at finde hans "dårlige argumenter". Manden mener jo blot, at det grundlæggende er forkert at stjæle fra andre. Og at det er decideret idiotisk at stjæle fra de fattigste. Den er sgu da svær at argumentere imod - eller er jeg bare blevet for gammel til at forstå "moderne etik"? Hård ved Emily synes jeg bestemt ikke, han er. Han gør lige netop præcis op med hendes holdninger, uden at svine hende til personligt. Tjek David Lowerys band Cracker ud ved lejlighed. Beskidt garagerock af allerhøjeste karat. Med sange, der også i høj grad vender ting på hovedet. Og et ret specielt klangunivers, spænder fra singer-songwriter ting over country til vild punk i en syret blanding. Crackers hjemmeside, hvor du kan lytte til deres musik. Husk at betale. I kan også finde links til yderligere indlæg i denne diskussion fra manden, hvor han er mindre akademisk, mere personlig og langt mere humoristisk (indlæg #78 "No more bullshit. The top 10 lamest excuses for stealing artists music" i blog-en). Mvh Erik Edited June 20, 2012 by erik frey Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravengaard Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Manden har ret! Jeg sidder heldigvis her og pudser min glorie... Køber altid fysiske albums og ripper dem til min mp3. Besværligt? Ja, men det er det værd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts