madshovgaard Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Jeg flytter til Århus i løbet af sommeren for at begynde på studiet. I den forbindelse vil jeg naturligvis gerne lære en masse fede musikere at kende og her er diverse jam-sessions jo altid behjælpeligt. Så jer fra smilets by - hvad kan I anbefale. Hvad gør en immirgant for at lære en masse nye musikere at kende - og omvendt? Har kigget lidt på Google og fundet ud af at Bridgewater, Eskil og Waxies vist nok har jam-session? Hvad synes I om dem, er det fedt, kommer der mange, osv. osv. OG! Hvilke steder ville være mulige steder at spille med et party-orkester ? Og ellers... kan I ikke fortælle lidt om musikmiljøet generelt i Århus. Hvor er de fede koncerter, osv. osv. Vh MaDs Link to comment Share on other sites More sharing options...
theregel Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Hej Mads... En tidlig velkommen til Århus er en rigtig fed musik by og med mange muligheder,, Du nævner selv et par stykker mht. jam session,, De gange jeg har været der, har der ikke været den store skare af folk, da det typisk ligger på hverdags aftener,, Men stadig rigtig hyggeligt! Jeg har haft bedste oplevelser med Bridgewaters jam sessions. -Ellers findes der også jamsessions indenfor jazz,, men den har været flyttet en del gange de sidste år,, ved ikke hvor den bliver afholdt idag, hvis overhovedet,,, men mon ikke den gør.. Værd at tjekke ud af spillesteder er Fatter Eskil, Escobar, Archaus og Backstage mht. den århusianske undergrund,,, Og så er der den årlige Emergenza og andre (bla. århus festuge) hvor den kreative undergrund bliver blæst op på de større scener, som VoxHall og Train... Så er der selvfølgelig det nye Studenterhuset, hvor der også sker en masse spændende nyt.. -Samt diverse koncerter på konsevatoriet. Mht. 'balle' jobs,,, er der masser af cafeer, værtshuse og bodegaer,,, du tar den bare fra en ende af,,, En aften med god mulighed for at få delt sine visitkorts ud under gig vil være på Sherlock Holmes, BrigdeWater, Tir Na Nog, waxies m.fl... Men det er nok de almene mest kendte for den type.. Derudover sker der en masse ude i Mono, som er et stort musikhus med øvelokaler, koncerter, andre arrangementer og et fedt miljø at dyrke musikken i.. http://mono.dk/ Håber der var lidt der kunne bruges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Der er jazzjam hver fredag kl 17-20 på Cafe Pustervig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalEl Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Og et par festivaller, såsom Spot og Northside og så er der fredagskoncerterne i friheden. Mulighed for at opleve musik, men der bliver nok ikke mulighed for at jamme Voxhall, Train, Musikhuset, V58 er også gode muligheder, afhængig af genre. Og så vil jeg bare sige at Århus er en fed by på alle måder, så glæd dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
madshovgaard Posted September 15, 2012 Author Share Posted September 15, 2012 Er der noget med man kan leje sig en times tid ind i den der lille trommeboks, de har i DC? Er der andre steder, man kunne holde formen ved lige, hvor der er et opstillet sæt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts