Pearl "session" Serien

MichaelPB

Recommended Posts

Hey.

Jeg ville høre om der var en herinde der kender til Pearl session serien. Har nemlig et sæt i gemmerne og tænkte lige på at få det restureret lidt ( pudset op og nye skin ) men jeg har ikke den fjerneste ide om hvilken "klasse" den er i, er det ligesom export eller vision eller ?

Der står " session " all maple på tønderne....

Takker meget på forhånd for hjælpen...

Mvh. Michael

• Upvote 1

Mit første "rigtige" sæt var et sort Pearl Session og det var jeg rigtig glad for kan jeg huske.

Sættet var et mellemklasse sæt, lige over Export serien så vidt jeg husker. Jeg ville nok ikke smide mange penge i projektet, da de ikke går for meget idag. Men med gode skind kan man komme langt med sådan et sæt.

Session er dem der senere blev til Masters Session.. Det er faktisk rigtigt gode trommer!

De blev lavet i enten birk eller ahorn.. Dit er så ahorn.. Fin kval kedler!

Jeg ville helt sikkert ofre lidt penge på dem.. Ka godt være de ikke indbringer meget idag, men det gør dem ikke dårlige!

De kom standard med ISS MOUNTS og 2,3 mm reifer..

Med gode skind (emperor over ambassador kan anbefales på toms, PS3 over ambassador på BD), så kan de lyde rigtigt godt!

Lidt billeder måske?

Edited by henrikrathje

tusinde tak for svaret, ja, tror jeg vil sætte nye skin på dem og bruge dem, de lyder godt nu med slidte skin på så glæder mig til at montere nye på dem, storetrommen lyder også tæske godt nu.

Jeg vil lave billeder af setupet snarest når det er med nye skin og pudset op ;O)

Mvh. Michael

Ps.. det er den røde farve der er på dem her.. ;O)

det er lidt det samme somsession.. 90'er mellemklasse... men det kommer også lidt an på årgangen.. de tidligere session elite havde de billige Export gennemgående lugs, som var sammensat af 3 stykker.. de senere fik BLX/MLX gennemgående lugs og Optimounts + bedre lak... ka ikk helt huske om kedlerne blev bedre også.

så der skal en del billeder til af kanter, kedler inde og ude og lugs til, før man kan sige det mere præcist.

Opdate: har lige kigget i arkiverne...

Session og Session elite er et mix af Birk og mahogni eller ahorn og mahogni... hvilket er grunden til de var billiger end BLX eller MLX... det siger Pearl i hvert fald.

men lur mig om de ikke lyder 99% som BLX/MLX...

De første Session sæt var - så vidt jeg er orienteret - afløseren for World Series, og lavet dermed fremstillet af ca. samme blanding af birk og mahogni. Senere blev dette dog ændret.

2 sjæle én tanke..

enig.. de tog over efter world.. som dog kun fandtes i Birk/mahogni... hvor Session også fandtes i Maple/mahogni... leder stadig efter om de var REN birk eller maple.. tvivler... de ville jo så være magen til BLX/MLX.. hvilket ville undre mig... de var øvre mellemklasse, lige under BLX/MLX

det er lidt det samme somsession.. 90'er mellemklasse... men det kommer også lidt an på årgangen.. de tidligere session elite havde de billige Export gennemgående lugs, som var sammensat af 3 stykker.. de senere fik BLX/MLX gennemgående lugs og Optimounts + bedre lak... ka ikk helt huske om kedlerne blev bedre også.

så der skal en del billeder til af kanter, kedler inde og ude og lugs til, før man kan sige det mere præcist.

er faktisk i tvivl om hvorvidt session nogensinde fik BLX lugs, eller om de altid var de billigere export gennemgående lugs... altså indtil de sidste modeller hvor lugs var single lugs.

ok!.. på det billeder du henviser til kan jeg dog se der er noget der ligner mahogni... men som sagt.. det kan godt ske det var ren ahorn/birk!...

på MLX/BLX er der også mørkere lag, fordi de brugt cross laminering, og forskellige sorter af samme træ art.

Rigtig mange tak alle sammen... det er dejligt at vide at man har fået fingerne i noget kram.. ;O) de lyder også rigtig godt synes jeg, men har dog et minus at de er røde, men det kan jeg nu nok leve med nu hvor de er gode i lyden. Jeg skal lige lave et fotoalbum hvis man kan det her inde af dem og det andet sæt jeg har ;O)

... på mine står der kun Pearl Session All Maple....

• 1 month later...

Hejsa.

Jeg læste lige denne her så selv om den er lidt gammel denne tråd her vil jeg da lige skrive en lille kommentare. Vil give Henrik ret, det er super fede tønder du har der. En tidligere elev som jeg underviste for nogle år tilbage havde et Pearl Session custom all mapel med optimounts på toms,det lød lige så fedt som et Masters custom og var i str: 10''12''14''20'' bass'en lød som en 22'' ;-) Behold du endelig det da.

Mvh Saturn