Rathje Drums "new Vintage"

henrikrathje
 Share

Recommended Posts

Jeg kan godt følge dig mht. BD'en.. Det er somom den ikke er blevet fanget helt i sit sweetspot med mic'en? Men tammerne og sd lyder virkelig virkelig godt.

Præcis.. Men det var også første gang jeg prøvede og var ikke til meget hjælp for Peter

Desuden fik jeg en HELT forkert pedal/kølle med!.. Den var med flad axis kølle som jeg bare ikk kan spille med!

Tro mig.. Den bd sparker anus!

Altså jeg kan også konstatere at klippet er godt nok til at jeg VIL HA' DEM!!

:lol:

Tak!!.. Er sgu glad hvis I kan li dem.. Virkelig!!

Er jo lidt hjerteblod i dem

Jeg stiller dem op i en øver inden så længe, så kan man, hvis man plager længe nok, komme ud og prøve dem.. Siger sgi mere om trommerne..

Præcis.. Men det var også første gang jeg prøvede og var ikke til meget hjælp for Peter

Desuden fik jeg en HELT forkert pedal/kølle med!.. Den var med flad axis kølle som jeg bare ikk kan spille med!

Tro mig.. Den bd sparker anus!

Hvis du kan få den linet op med en Vater Bomber Beater, så tror jeg du har en fabelagtig vintage lyd! Whoa

Hvis du kan få den linet op med en Vater Bomber Beater, så tror jeg du har en fabelagtig vintage lyd! Whoa

klart... men ska nu lige ha prøvet med en alm pearl Quad beater.. den kender jeg.. er lidt nemmere at vurdere når man bruger kendte ting.. i min gl. hjerne i hvert fald ;-)

• 11 months later...

Vil lige puste lidt liv i denne tråd.

Prøvede sættet for et par uger siden. Nedstående citat fra Henrik er lige i øjet. Jeg havde det på samme måde. Både da jeg lyttede til Henrik på trommer og da jeg selv spillede på dem.

Og ja, lilletrommen er i en klasse for sig. Det er lang tid siden, jeg har hørt så sprød en lilletromme!

Henrik har tidligere i tråden skrevet noget i stil med at den kunne stemmes lavt og højt uden at miste sin karakteristik. Personligt har jeg aldrig rigtig været til træ lilletrommer. Nu ønsker jeg mig brændende sådan én OG et HR sæt!

ALDRIG har jeg spillet på et så dynamisk sæt.. Kan spilles MEGET svagt og MEGET MEGET kraftigt!!

Især BD er grotesk !! .. Sku lige lege lidt med skind og stemning (lidt sværere at stemme end mine andre sæt)... Men DAMNNNB!!!! Kraftigste BD jeg nogensinde har prøvet og med så meget bund at lokalet ryster!!

Ja det er selvfed-hed I know, men det ER altså sygt fedt..

Og er ikke sikker på jeg nænner sælge det.. Drømmer allerede om matchende 12,15 og 24!

Lilletrommen er bare i en klasse for sig selv også..

Nå.. Nok selv blær..

Måtte bare lige nævne det...

Fedt at høre dine meninger, ULF.

Jeg går lidt med planer om at spare op til en Rathje Vintage Custom snare i enten 13x6 eller 13x7 - old style med Slingerland-lignende lugs og reifer - helst krydret med DWs MAG throw-off og buttend.. Det må være en af de mest ultimative lilletrommer på markedet.

Lause du siger bare til :-)

Og ja, DW MAG er et fedt fedt system

Dyrt men lækkert!

Se også min tråd om min genoplivning af en radio king.. Her er der et helt nyt seiding system som er MEGA 50'er retro, fair i pris og bare så simpelt at man smiler

Der er dog først billeder om 1,5-2 uger.. Sorry

Det er iøvrigt NOGET af en "King" den tromme .. SMÅkage siger den.. The retro single ply way ;-)

Edited by henrikrathje

Lause du siger bare til :-)

Og ja, DW MAG er et fedt fedt system

Dyrt men lækkert!

Se også min tråd om min genoplivning af en radio king.. Her er der et helt nyt seiding system som er MEGA 50'er retro, fair i pris og bare så simpelt at man smiler

Der er dog først billeder om 1,5-2 uger.. Sorry

Det er iøvrigt NOGET af en "King" den tromme .. SMÅkage siger den.. The retro single ply way ;-)

Den Radio King ville unægteligt passe rigtig godt til mit Slingerland....... :D

Overvejer lige - der skal også lige først spares op.. ;) Rathje Custom kan ikke være billigt...

• 4 months later...
  • 1 year later...

HÅBER at få en 24x14 klar til TS dage men en studie session i næste weekend har lidt smadret min tidsplan :-/

Ja, det' fa'n fis' mæ' irriterende, at man osse skal BRUGE sine trommer til noget ..! ;-)

... jeg tager da gerne til "studie session" for dig, hvis det er ..!

Som de fleste ved så mangler jeg jo trommer

Så kom til at bygge mig en 13x6,25 i New Vintage serien

wMlbtKRh.jpg

Det er den til højre ;-)

Mums! dén vil jeg virkelig gerne prøve nu her i marts

- håber du vil bruge lidt tid på min orange tom 13" til ts-dage & evt måske lave kanterne om på min tom, til dem du har lavet på din snare der?

med mindre det er ret tidskrævende mm?

Edited by LarsRiis