Per Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Yeah - føj, hvor det svinger!! http://www.drummerworld.com/Videos/zigaboomodelistecissystrut.html http://www.drummerworld.com/Videos/zigaboomodelistecordova.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frederik Sølvsten Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Haha, det' jo Cissy Strut. Umådelig underholdende -især hvis man selv spiller den. Fede numre! Vh Frederik Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan-L Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Virkelig fede klip! Han groover ok ham Zigaboo, og han ser desuden virkelig rolig ud mens han spiller. mvh Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterb Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 (edited) Virkelig fede klip! Han groover ok ham Zigaboo, og han ser desuden virkelig rolig ud mens han spiller. mvh Johan rimelig ok. Fyre som Stanton Moore, Dennis Chambers og Carter Beauford skylder ham alt.M Her er en transkription af Cissy Strut fra de gamle Meters. Must for enhver funk/R&B-trommeslager: http://www.drummagazine.com/lessons/post/zigaboo-modelistersquos-new-orleans-funk-workout/ Edited November 25, 2012 by Peterb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkels Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Det var da en stenet transskription. Nummeret består af to totaktersgrooves, og så har han skrevet hele svineriet ud fra start til slut. Men ja, det er et af de fedeste trommegrooves, jeg kender. Jeg var faktisk ikke klar over, at han spillede det med begge hænder på hihatten. Jeg ville tro, det var med een hånd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterb Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Det var da en stenet transskription. Nummeret består af to totaktersgrooves, og så har han skrevet hele svineriet ud fra start til slut. Men ja, det er et af de fedeste trommegrooves, jeg kender. Jeg var faktisk ikke klar over, at han spillede det med begge hænder på hihatten. Jeg ville tro, det var med een hånd. Du har vist ikke hørt ordenligt efter: Ingen totaktersgrooves i dette nummer, og omkvædet har nogle fede variationer, om end ikke andet. Her snakker jeg selvfølgelig om originalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Dennis Chambers har i øvrigt lavet en Cissy Strut med og uden trommer. Søg den, hvis du skulle få lyst til at 'sidde med' på den sjove måde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Uh, det er så lækkert det der. I øvrigt "required listening" på The Collective. Hvor finder man den der ting med Chambers. Det kunne være sjovt at lege med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts