Hjælp Til Valg Af Band / Scene Banner

woods
 Share

Recommended Posts

Hej trommeslager-venner

Jeg skal bruge et scenebanner til mit band, da vi snart begynder at spille en del live. Vi har ikke erfaring med bandbannere og søger derfor lidt tips fra nogle af de garvede her på forummet.

Kender I til nogle hjemmesider eller steder, som kan levere et skide flot banner i god kvalitet til fornuftige penge? Har I desuden forslag til størrelse og materialevalg?

Vores budget er omkring 1000 kr.

Jeg takker på forhånd for hjælpen.

God jul!

Med venlig hilsen

Morten Skov

Det er først og fremmest vigtigt at tæppet er brandsikkert - ellers bør i ikke få lov til at hænge det op.

Dernæst så tror jeg at i skal af med en del mere end 1000 kroner. Jeg har ikke selv været med til at købe, men mindes at der blev brugt omkring 15.000 fra vores booker, dengang der blev indkøbt banner til mit 'balle-band'...

altså et stort prof banner i stoftryk med farver osv. koster LANGT over 1000.. får du det under 7-8000 så er det yderst billigt!

MEN hvis du kan leve med at det ikke er brand sikkert, og at det "kun" er 275 x 80 så kan du få det smidt i nakken på vista print.. der kan du få det i udendørs folie (vandsikkert og rivesikkert) for bare 2-300 kr. i de perioder de kører med tilbud.. har de lige gjort.. det er dødnemt da du bare uploader designet som billedfil, og så trykker de det..

har 3 stk. selv.. det er som sagt et banner (hvilket dimensionerne nok afslører) så det er meningen det monteres på eller udenpå et bagtæppe... men det er sygt billigt. Og kval er ok..

Guest jon petersen

Flammehæmmende 3 meter i højden - pr. løbende meter 100 kr. + porto.

http://www.thomann.de/dk/stairville_buehnenmolton_rein_weiss.htm

Fåes også i sort

Vi har lige købt 6 meter sort = 700 kr., lagt det op foroven så der kan trækkes stænger igennem. Det dækker nu ca. 2.80 i højden, vi har stænger der gør at vi kan sætte det op til mellem 4 og 6 meter.

Og så skal vi have malet på det....først i hvidt, så farverne står flot, og så farverne.

Vi regner med en udgift til tæppet på ca. 1500, og så skal vi finde to gamle, solide stativer.

Jon

Edited by jon petersen

..Vi bruger Henriks eksempel (vistaprint) i det band jeg spiller i nu..vi har 2 størrelser..det største(Henriks eks.) til bagvæg og et mindre til evt. forkant på de steder, hvor der er en forhøjet scene..nemt at bestille og billigt i indkøb..har også brugt Jon`s eks. i et tidligere band..vidste dog ikke at det kunne købes hos Thomann..så tak for den ide Jon :tu: ..(skal lige til en øver i en ny sammenhæng på onsdag og mener at keymanden arbejder med noget trykkeri og skal da lige høre,om det kan lade sig gøre på så stort et tæppe og så lige prisen :argh: )..preben