Eksamen 2013


RasmusMaabjerg

Recommended Posts

Hej derude!

 

Jeg står i den situation at jeg muligvis skal til eksamen i mundtlig musik til sommer.

 

Jeg regner med at spille trommer som min solo-del. Har nogle ideer til hvilken genre jeg vil bevæge mig indenfor, men er ikke helt fastbesluttet.

Derfor ville jeg høre om i havde nogle gode forslag til hvad der kunne hitte hos censor rent trommemæssigt.

 

Jeg kommer til at spille med opsætningen; Guitar, bas, vokal og trommer + evt. det løse. Vil betegne mig selv som en habil trommeslager ;-) (lidt selvkritisk skal man jo være)

 

Umiddelbart vil jeg gerne spille indenfor genrene: Rock, Funk eller Jazz.

 

Er åben for forslag, hvis i har tid til det :)

 

Mvh. Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Hvis jeg stod i din situation ville jeg nok se på tidligere sange, jeg havde spillet med sange opsætning, og så tænke tilbage på, hvad der svingede fedest for mig og måske var lidt svært - og så vælge den sang selvfølgelig..

I mit eget tilfælde ville jeg måske vælge "Seven Days" med Sting, men jeg ved ikke, om dette passer til din måde at spille på :-)

 

Men held og lykke med at finde den rigtige sang!! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Husk også, at en vigtig del af bedømmelsen er, at du kan forklare hvorfor du har valgt at fremføre de stykker du har, og hvad der kendetegner din rolle i dem. Jeg spillede selv et nummer som jeg havde lavet sammen med en pianist, som i sin struktur og udtryk for meget inspireret af klassisk musik. Her talte jeg meget om hvad min rolle var som trommeslager i sådan et nummer, og hvordan denne var anderledes end i så mange andre sammenhænge, da jeg fokuserede på at skabe rytmer på trommesættet, som spillede en større rolle i kompositionen end normalt i rytmisk musik. Sådan gjorde jeg, men pointen er, at der er gode point at score ved at udvise bevidsthed omkring ens rolle i det nummer man fremfører.

 

Held og lykke med det:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Husk også, at en vigtig del af bedømmelsen er, at du kan forklare hvorfor du har valgt at fremføre de stykker du har, og hvad der kendetegner din rolle i dem. Jeg spillede selv et nummer som jeg havde lavet sammen med en pianist, som i sin struktur og udtryk for meget inspireret af klassisk musik. Her talte jeg meget om hvad min rolle var som trommeslager i sådan et nummer, og hvordan denne var anderledes end i så mange andre sammenhænge, da jeg fokuserede på at skabe rytmer på trommesættet, som spillede en større rolle i kompositionen end normalt i rytmisk musik. Sådan gjorde jeg, men pointen er, at der er gode point at score ved at udvise bevidsthed omkring ens rolle i det nummer man fremfører.

 

Held og lykke med det:)

 

 

jeg tog den til det næste niveau: jeg begyndte at snakke om keddel tykkelse, træsorter og tromme størrelser... censor sad bare med et stort smil på læben hele vejen igennem :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu