jmoller Posted February 3, 2013 Posted February 3, 2013 Kære alle! Jeg har købt en 14" lilletromme, og kunne godt tænke mig, at sætte naturskind på. Men hvordan gør man det? Ligger der en guide på nettet et sted? Og så kunne jeg også godt tænke mig, at vide om man også skal have et specielt bundskind til? Nogle der kan anbefale et? M.v.h. Jesper
Claus Posted February 3, 2013 Posted February 3, 2013 Den nemme vej frem er at købe Earthtone skind i Slagtøjscentret. Det er naturskind fremstillet i Brazilien og ligner alm. skind = er monteret på den sædvanlige alu-ramme. De lyder fantastisk men er ret påvirkelige for varme og fugtighed i lokalet, så man stemmer noget oftere end man plejer alm. skind. Held og lykke Claus
jmoller Posted February 7, 2013 Author Posted February 7, 2013 Tak for indlæg Claus. Desværre har jeg allerede købt skindet. Jeg har fundet en guide: http://www.drummagazine.com/features/post/how-to-tuck-calfskin-heads/ Det ser ud som om han bruger træramme. Kan man mon også bruge metal fra et gammel plastikskind?
David Sachsenskjold Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Fin guide til at montere kalveskind du linker til. I den klassiske verden bruger vi naturskind til både lilletrommer, stortrommer og pauker. Hvis du vil købe købe et kalveskind til en 14" lilletromme vil jeg foreslå Slagtøjscentret, hvor et sådant (Kalfo hedder de) koster omkring 600,- Skal du ha monteret det på en reife kommer vi nok op i nærheden af 1.000,- Jeg er personlig sparret en del på at bruge gamle paukeskind på lilletrommer. Skind fra pauker er kun slidt i yderkanten, hvorfor man kan få de lækreste lilletrommeskind hvis man placerer reifen mit på skindet og så skær med en kniv ca. 2. cm over reifemålet. Herefter i vand cirka en halv time, monteres i våd tilstand, sættes på trommen, og tørre i et døgn. God fornøjelse med skindene
David Sachsenskjold Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 er der andre, som har holdninger eller oplevelser med naturskind vil jeg meget gerne fortsætte debatten
conguero Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 Jeg har et par gamle skind liggende. 13" og 14" sælges for 100,- kr. stykket. Jeg må tilstå, at jeg i sin tid droppede dem, fordi de var for følsomme overfor vejret. Men superlækker lyd Mvh. Peter S.
David Sachsenskjold Posted March 27, 2013 Posted March 27, 2013 Hej Peter ! Har du et billede af dem liggende ?
Recommended Posts