johnny_bjørn Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Jeg har det her sæt Premier Club single head. Er der nogen her der kender til hvor gamle trommerne mon er? På forhånd tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Der er et Club-katalog her: drumarchive.com/premier Sættet er fra omkring 1979-80. Samme fine kedler som alt andet Premier, andre (og færre lugs), pressede reifer og (i nogle tilfælde) sortlakerede istedet for chromede metaldele sørgede for besparelsen i forhold til de dyrere Elite. Omvendt må Tri-Band coating have været dyr at lave? Flot er den. Hvis du vil sætte bundskind på toms, er det let gjort - Speedboat lugs er nemme at finde på ebay, og ikke dyre. Er din stortromme reife støbt i hård plast - sortlakeret, og med indlæg som en træreife? Mine var - jeg har dem liggende, hvis du har lyst til at får frontskind på stortrommen. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 PS. Også en fed snare du har dér - 14x4"? Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik frey Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 (edited) Hvis du vil sætte bundskind på toms, er det let gjort - Speedboat lugs er nemme at finde på ebay, og ikke dyre. Jon Ja, men de bundløse tomtommer fra Premier, som jeg har rodet med, skulle nu også liiiige have lavet en bearing-edge på den underste kant. Ikke at det er noget problem, der er træ nok at arbejde i, men det skal da nævnes for fuldstændighedens skyld. Superfint sæt. Mvh Erik Edited February 14, 2013 by erik frey Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Jeg lavede jo kanter på det lille røde Club, du først henetede og siden havde med over til mig en gang, Erik. Jeg husker det ikke som om der var synderlig forskel på kanterne oppe og nede - begge skulle laves.... Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny_bjørn Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 PS. Også en fed snare du har dér - 14x4"? Jon Hej Jon. Ja, snaren er en gammel sag, meget ældre end sættet, hvis det "kun" er fra 1978... I 2006 fandt jeg den gamle Premier lilletromme frem, som havde været gemt væk i 10 år. Den trængte til nyt skind, samt andre dele. Trommen stammer fra det første trommesæt jeg havde. Jeg købte sættet i 1980 eller 1981 (jeg opvoksede i Thyborøn og var 11-12 år gammel), men jeg fik aldrig lilletrommen med, da sælgeren ikke kunne finde den på det tidspunkt. Trommesættet gav jeg 20 kroner (ja 20 kroner) for. Beløbet skulle dække at sælgeren kunne komme i biografen samme aften. Da han rakte stortrommen ned til mig fra loftet, i sine forældres hus, tabte han den, så jeg fik den i hovedet. Jeg overlevede, men fandt ud af at man også kunne lave trommer i 1960'erne, hvor han sagde at sættet stammede fra... Oprindeligt havde trommesættet tilhørt Bent Bro fra Tørfisk, da de spillede sammen i gruppen X-Ray. Jeg har spurgt Bent Bro for nylig om han stadig kunne huske trommesættet. Det kunne han godt, men var ikke interesseret i at erhverve sig lilletrommen igen. Det er jeg glad for nu. Desværre har jeg solgt trommesættet for længst, men har heldigvis stadig denne lilletromme liggende. Men som en trøst over salget dengang vel i 1985-86, var der kun stortrommen, som var ret "skrammet", samt den ene tam. Gulvtammen havde jeg ikke. Lilletrommen dukkede frem flere år senere, under en oprydning i Thyborøn Ungdomsgaard, hvor vores guitarist fandt den under scenen. Der havde den ligget i rigtig mange år og samlet støv. Nu er lilletrommen i topform igen og jeg glæder mig dagligt over dens Aqua Sparkle finish. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Se, dét er Proveniens! Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 (edited) lilletrommen er efter mit bedste bud fra 59-64... mere præcision kan gives hvis du poster fotos af badge, seiding system og dæmper.. Edited February 20, 2013 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Synes lige jeg ville flashe et gammelt billede af mit Premier Club. Jeg er meget overrasket over hvor godt de trommer lyder. Minder mig om Ludwig, blot med lidt mindre volume. Beklager billedkvaliteten. Mvh Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny_bjørn Posted February 23, 2013 Author Share Posted February 23, 2013 Jeg tager lige nogle billeder i løbet af weekenden. Jonas; det er godt nok et fint sæt. Og lyden i mine lignende trommer er også god. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts