Premier - Info Ønskes

johnny_bjørn

Recommended Posts

Guest jon petersen

Der er et Club-katalog her:

drumarchive.com/premier

Sættet er fra omkring 1979-80.

Samme fine kedler som alt andet Premier, andre (og færre lugs), pressede reifer og (i nogle tilfælde) sortlakerede istedet for chromede metaldele sørgede for besparelsen i forhold til de dyrere Elite.

Omvendt må Tri-Band coating have været dyr at lave?

Flot er den.

Hvis du vil sætte bundskind på toms, er det let gjort - Speedboat lugs er nemme at finde på ebay, og ikke dyre.

Er din stortromme reife støbt i hård plast - sortlakeret, og med indlæg som en træreife? Mine var - jeg har dem liggende, hvis du har lyst til at får frontskind på stortrommen.

Jon

Hvis du vil sætte bundskind på toms, er det let gjort - Speedboat lugs er nemme at finde på ebay, og ikke dyre.

Jon

Ja, men de bundløse tomtommer fra Premier, som jeg har rodet med, skulle nu også liiiige have lavet en bearing-edge på den underste kant. Ikke at det er noget problem, der er træ nok at arbejde i, men det skal da nævnes for fuldstændighedens skyld.

Superfint sæt.

Mvh

Erik

Edited by erik frey

Guest jon petersen

Jeg lavede jo kanter på det lille røde Club, du først henetede og siden havde med over til mig en gang, Erik.

Jeg husker det ikke som om der var synderlig forskel på kanterne oppe og nede - begge skulle laves....

:argh:

Jon

PS. Også en fed snare du har dér - 14x4"?

Jon

Hej Jon. Ja, snaren er en gammel sag, meget ældre end sættet, hvis det "kun" er fra 1978...

I 2006 fandt jeg den gamle Premier lilletromme frem, som havde været gemt væk i 10 år. Den trængte til nyt skind, samt andre dele. Trommen stammer fra det første trommesæt jeg havde. Jeg købte sættet i 1980 eller 1981 (jeg opvoksede i Thyborøn og var 11-12 år gammel), men jeg fik aldrig lilletrommen med, da sælgeren ikke kunne finde den på det tidspunkt. Trommesættet gav jeg 20 kroner (ja 20 kroner) for. Beløbet skulle dække at sælgeren kunne komme i biografen samme aften. Da han rakte stortrommen ned til mig fra loftet, i sine forældres hus, tabte han den, så jeg fik den i hovedet. Jeg overlevede, men fandt ud af at man også kunne lave trommer i 1960'erne, hvor han sagde at sættet stammede fra... Oprindeligt havde trommesættet tilhørt Bent Bro fra Tørfisk, da de spillede sammen i gruppen X-Ray. Jeg har spurgt Bent Bro for nylig om han stadig kunne huske trommesættet. Det kunne han godt, men var ikke interesseret i at erhverve sig lilletrommen igen. Det er jeg glad for nu. Desværre har jeg solgt trommesættet for længst, men har heldigvis stadig denne lilletromme liggende. Men som en trøst over salget dengang vel i 1985-86, var der kun stortrommen, som var ret "skrammet", samt den ene tam. Gulvtammen havde jeg ikke.

Lilletrommen dukkede frem flere år senere, under en oprydning i Thyborøn Ungdomsgaard, hvor vores guitarist fandt den under scenen. Der havde den ligget i rigtig mange år og samlet støv. Nu er lilletrommen i topform igen og jeg glæder mig dagligt over dens Aqua Sparkle finish.