Simon A Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Jeg har mit sæt til at stå et sted der normalt ikke er opvarmet specielt.. Og når vi så skal spille varmer vi det op. Delvis med brændeovn og radiator som er placeret ved siden af mig?? Er det skidt med de temperatuskift i forhold til mine trommer og bækkener ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 ja men hvis der er tørt så er problemet ikke gigantisk.. men optimalt er det ikke.. hvis der er fugtigt, så ville jeg fraråde det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille John Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Men kulde/varmeskift kan ikke være hensigtsmæssigt - og slet ikke med en brændeovn, der kan tørre luften rigtigt meget ud. Hvis det er trommer af fornuftigt kvalitet, ville jeg være lidt varsom med det. /Mikkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claus Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Jeg ville finde en anden løsning, Simon - det ville være ærgerligt at udsætte dine Gretsch US Custom og din fantastiske snare for store udsving i temperaturer og fugtighed. Bækkenerne er ligeglade. Mange hilsner Claus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Brændeovne kan godt li' ting af træ. Men ting af træ kan ikke li' brændeovne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon A Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 i det tilfælde her tror jeg at der er 10 grader til daglig og når vi spiller bliver det varmet op til 20 eller 25.. er det for store svingninger hvis man undlader brandeovnen... det vil stadig stå ved siden af radiatoren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 10 grader er i sig selv ikke problematisk, men som Henrik er inde på, er fugt et problem ved lave temperaturer. Det skal du lige tjekke. En brændeovn udsender strålevarme som udtørre træ i det rum den står, så den ville jeg være forsigtig med. Radiatorer er slet ikke samme problem. Hvis bare der er lidt anstand til sættet så burde det være ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts