yes Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 (edited) Expandable Bass Drum ? http://www.gretschdr...d=744#allphotos Gretsch's nye mini-jazz kit kan justeres i stortromme-dybde ! - angiveligt så der er mere "punch" når der spille åbent ... - der var da NOGET af en airvent ? Samtidigt skulle samme feature dublere som pakkesammen-ting - altså tromme-i-tromme a'la hipgig .... Har I hørt mere til denne nyhed - eller har teoretisk holdning til virkningen ? Lidt googling fortæller, at det knapt er på markedet endnu - i USA ses prissætning mellem $600 og $900, mens FOOTE's i London har det på "intropris" til £399. Hlsn Jess Edited March 10, 2013 by yes Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Har ikk hørt den men teoretisk set må den i udklappet udgave lyde som pap.. Seføli rammer en del af kuften frontskindet så det lyder ikke helt skidt.. Og til street så er det jo ok.. Men god lyd kan det ikke gi.. Iøvrigt har de vist stjålet det koncept fra .. Aggg.. Er det DW?.. De har et sæt hvor man kan dele bd i 2.. Men der har begge dele 2 skind så det fungerer ret godt! Ka sgutte huske om det er DW? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Drivin me nuts!.. Kan bare ikk finde ud af hvem der laver det andet sæt.. 2 stk 22x8 som man kan sætte sammen?!.. Arghhh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Klitgaard Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 DW havde i hvert fald denne løsning for nogle år siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Sørensen Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Ayotte måske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 (edited) Ludwig har lavet et sæt med stortrommer der kan deles i to så vidt jeg husker Edited March 10, 2013 by Dennis Hentrich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Sørensen Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Ludwig har lavet et sæt med stortrommer der kan deles i to så vidt jeg husker Er det Questlove's nye kit? Ludwig Breakbeat serie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Er det Questlove's nye kit? Ludwig Breakbeat serie? Nej. Det hed Ludwig Epic Modular: https://www.google.dk/search?q=ludwig+element&hl=da&qscrl=1&rlz=1T4ADFA_daDK430DK475&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=GHk8UdWWFMTgtQbWg4GADw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1317&bih=658#hl=da&qscrl=1&rlz=1T4ADFA_daDK430DK475&tbm=isch&sa=1&q=ludwig+epic+modular&oq=ludwig+epic+modular&gs_l=img.3...23285.24606.4.24730.8.8.0.0.0.0.82.472.8.8.0...0.0...1c.1.5.img.1zUOib6MykQ&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.43287494,d.Yms&fp=850a5af6afc3bee9&biw=1317&bih=658 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Præcis!!... Det var det ludwig jeg mente Tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Hvis man nu lavede det Gretsch-sæt, så de to-tre lag inderste lag i den ene del af kedelen kunne glides ud fra de to-tre yderste i den anden del af kedelen, så kunne det måske fungere!!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toke92 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 siger du det lyder af pap ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Marcus de Mowbray, som jeg har lært at kende på mikedolbear.com (det engelske modstykke til TS) laver trommer uden kedler. Ja! Se her: http://www.330studios.co.uk/marcus.htm Jeg har ikke hørt dem, men folk, der bruger dem siger at de gør alt det, som man IKKE forventer - at en snare, uden kedel, men med to bearing edges holdt fra hinanden med nogle stykker jernstang lyder HØJT! Af og til rækker MIN forståelse af trommer og lyd ikke til at forklare virkeligheden. Det må jeg bare konstatere. Så - måske lyder den Gretsch bedre end vi kan forstå? Ellers er jeg helt enig med Ulf i hans forslag til en "harmonika" - dét ville jeg kunne tro virker. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Marcus ER brite - og gal på den gode måde: Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Ellers er jeg helt enig med Ulf i hans forslag til en "harmonika" - dét ville jeg kunne tro virker. Ulf?? Er der en Ulf, der har kommenteret noget om en harmonika i denne tråd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Undskyld! Jeg skal ikke tage æren for harmonika- ideen fra dig, Rene. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Nåh, det var godt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts