♪ Magnus ♪ Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 (edited) ...derfor et nyt koncept. Når du kigger i denne tråd skal du fremfinde et par trommestikker og en øveplade, lilletromme, pude, stol, bordplade, spækbræt eller hvad du nu lige har ved hænderne. Dernæst SKAL du gennemføre ALLE øvelser der er nævnt i tråden. Først EFTER de er gennemført, må du poste en ny øvelse i denne tråd. Hvis du af en eller anden grund ikke kan, SKAL du køre ALLE trådens øvelser igennem 2 GANGE, næste gang du kan. (Og først DEREFTER må du poste en ny øvelse i tråden.) Jeg ligger ud med helt almindelige paradiddler: HVHHVHVV i ét minut, med venstre fod på første H. Dernæst modsat VHVVHVHH i ét minut, med venstre fod på første V. Brug metronom, hvis du føler for det. Lad øvningen begynde! Edited March 18, 2013 by ♪ Magnus ♪ 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Tormentor Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jeg sidder på en læsesal - godt koncept, men ikke umiddelbart muligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jeg sidder på en læsesal - godt koncept, men ikke umiddelbart muligt Jo. Du gør det bare med fingerspidserne af dine pegefingre mod det hule sted lige foran dine ører - eller et andet, lignende sted. Så kan du godt øve lydløst.... Jon PS. Ja, jeg HAR udført øvelsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartmann Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Super idé, hvordan foregår det så med næste øvelse? Og ja, jeg lavede da også øvelsen til ende. Dog uden click da den er død for strøm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
♪ Magnus ♪ Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Stepping Super idé, hvordan foregår det så med næste øvelse? Og ja, jeg lavede da også øvelsen til ende. Dog uden click da den er død for strøm.. Hvis du har en god øvelse, så må du poste den her i tråden, efter du har kørt alle forgående øvelser i tråden igennem. (Husk! øvelsen skal kunne gennemføres, kun med 2 trommestikker og en øveplade.) Og ja, jeg har kørt min egen øvelse igennem 4 gange nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Done Her er en udvidet paradiddle-ting. HH (eller BD) spilles stadig på 1slaget med foden. Hver linie spilles 4 gange, hvorefter man springer direkte til den næste uden at stoppe. HVHHVHVV HVVHVHHV HHVHVVHV HVHVVHVH /Jonas 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias B Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 (edited) I skal da også lige prøve en øvelse jeg er i gang med her for tiden: En slags "Flam-a-diddle", altså en paradiddle med flams Håber i forstår mig når jeg skriver: Hflam Vflam Hflam V Vflam Hflam Vflam H Med Hflam og Vflam mener jeg selvfølgelig flam med henholdsvis højre og venstre hånd, dvs et flam med højre hånd vil altså have det første slag med højre hånd, hurtigt efterfulgt af slaget med venstre... Hvis I forstår... Edited March 18, 2013 by Mathias B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Så skal jeg da nok lige sørge for at I ikke bliver færdige med min øvelse... Betoninger/accent er betegnet med STORT bogstag. Det hele er 16-dele. Paradiddler. Pulsen rammer det FEDE slag. H-v-h-h-V-h-v-v H-v-h-h-V-h-v-v H-v-v-H-v-h-h-V h-v-v-H-v-h-h-V h-h-V-h-v-v-H-v h-h-V-h-v-v-H-v v-H-v-h-h-V-h-v v-H-v-h-h-V-h-v Har delt den op i fire dele, fordi at pulsen flyttes 1/16 del hver gang, pga. omvendingerne i paradiddlen som fx: H-v-v-H, først på accenten, dernæst lige efter, så på "og-slaget", og til sidst lige før accenten. Det føles meget mærkeligt.. - Når dét fungerer godt nok - så start pulsen på "og-slaget" i stedet for på "1 slaget" som I ellers gjorde til at starte med. Det er noget Søren Frost spiller en del, og kan få op i de 175 bpm, hvilket er ret vildt... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 (edited) Bertram, repost, se længere oppe i tråden. Edited March 18, 2013 by Jonas Haaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
kekle3 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 HH (eller BD) spilles stadig på 1slaget med foden. Hver linie spilles 4 gange, hvorefter man springer direkte til den næste uden at stoppe. HVHHVHVV HVVHVHHV HHVHVVHV HVHVVHVH Yes! Endelig.. Tog mig like 20 minutter, i ufattelig ubrugeligt tempo Link to comment Share on other sites More sharing options...
♪ Magnus ♪ Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Så har jeg været hele baduljen igennem igen. Man kan dælme bruge lang tid på den Bertram har lagt op.. men andet end paradiddler er da også velkommen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engdrums Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Tak for det. Done done og done. Bertrams tog tid. Hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
kekle3 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Hmm, jeg færdiggjorde så min inden Bertrams (hvilken sørger for jeg aldrig kommer videre), så må jeg vel smide noget op? 16 dele HHHHHHHH VVVVVVVV HVHVHVHVHVHVHVHV Repeat i 5 minutter i høj hastighed. Smid gerne 8 dels dobbeltpedal derindi og feel the blast! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrPortnoyJunior Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Til kekle3: Flot Profilbillede Link to comment Share on other sites More sharing options...
kekle3 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Til kekle3: Flot Profilbillede Tak, den er endnu flottere nu efter tusindevis af squats & færre håndaftryk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Det fede ved de her øvelser er jo at man altid kan tage dem op og vende og dreje dem igen Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Kan da lige supplere med noget mere jeg roder med for tiden! - En BLUSHDA! Det er simpelthen en udvidelse af et (Swiss flam; dvs: Et flam, og så et slag med hver hånd.) - Forskellen er at man på ; fx: sine R-L slag efter flam'et i stedet spiller "Flam-RR-L" hvor de to R slag er 16-dele mens L slaget er en 8-dels slag. Det jo trioler - de er satans lækre. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Conrad Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 For lige at hoppe med på alle paradiddlerne. Man spiller selvfølgelig hænderne og fødderne på samme tid og man kan selvfølgelig variere hænder og fødder, som man vil Hænder -1. R L R R L R L L 2.R L L R L R R L 3.R R L R L L R L 4.R L R L L R L R Fødder -1. R L R R L R L L 2.R L R R L R L L 3.R L R R L R L L 4.R L R R L R L L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drummer-Skælskør Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Man kunne da også tage sig et kig på George Lawrence (biblen) inden man går i seng hver aften http://api.ning.com/files/ripYTSi0NBhOSa2mVsLPal95bbyd4EFjaAPR1N*W7tGywkylT4VKaawZqt5HMY*e2SbmDxeiuAetehuRIIzwAqZUa67pj73c/georgelawrencestonestickcontrolforthesnaredrummer.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Vejlager Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Betyder det, at man ikke må poste nyt i tråden før man har spillet hele Stick Control-bogen (samt alt forhenværende) igennem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
♪ Magnus ♪ Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Betyder det, at man ikke må poste nyt i tråden før man har spillet hele Stick Control-bogen (samt alt forhenværende) igennem? Ja... Det kan være jeg laver en ny tråd en af dagene, hvor jeg udpensler reglerne i første indlæg. Man kunne da også tage sig et kig på George Lawrence (biblen) inden man går i seng hver aften http://api.ning.com/...naredrummer.pdf Det kunne man ja, jeg havde bare tænkt at tråden skulle være fyldt med små hyggelige øvelser. Kan da lige supplere med noget mere jeg roder med for tiden! - En BLUSHDA! Det er simpelthen en udvidelse af et (Swiss flam; dvs: Et flam, og så et slag med hver hånd.) - Forskellen er at man på ; fx: sine R-L slag efter flam'et i stedet spiller "Flam-RR-L" hvor de to R slag er 16-dele mens L slaget er en 8-dels slag. Det jo trioler - de er satans lækre. Mvh Kan jeg lokke dig til at uddybe, for jeg forstår ikke helt; hvordan kan slagene være både 16-dele/8-dele og trioler. Er det 2 16-dels trioler efterfulgt af en 8-dels triol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Kan jeg lokke dig til at uddybe, for jeg forstår ikke helt; hvordan kan slagene være både 16-dele/8-dele og trioler. Er det 2 16-dels trioler efterfulgt af en 8-dels triol? Uddyber lige så! man starter med et swiss-flam (selve flammet er betegnet som "rL"): rL-R-L det er trioler - om det er 8.dele eller 16.dele er ligegyldigt. Derfra gør man det at i stedet for at spille: rL-R-L, spiller man rL-RR-L hvor nodeværdien altså er fordoblet på de to R-slag, så det tilsammen giver en triol ligesom swiss-flammet. Det kan kan gøre for at gøre det lidt mere "spicy" er jo at flytte de sidste L-slag rundt på tammerne, eller det første r-slag i flammet; rL.. eller begge dele!!! Når man får det op i tempo begynder det at blive ret fedt, men aggressivt... Understøtter lige forklaringen med en video: http://www.youtube.com/watch?v=moNkH2ouqc8 - spol frem til 0.45 for at se det langsomt. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Næste øvelse: Tacet 32 bars. Repeat ad lib! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
♪ Magnus ♪ Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Uddyber lige så! man starter med et swiss-flam (selve flammet er betegnet som "rL"): rL-R-L det er trioler - om det er 8.dele eller 16.dele er ligegyldigt. Derfra gør man det at i stedet for at spille: rL-R-L, spiller man rL-RR-L hvor nodeværdien altså er fordoblet på de to R-slag, så det tilsammen giver en triol ligesom swiss-flammet. Det kan kan gøre for at gøre det lidt mere "spicy" er jo at flytte de sidste L-slag rundt på tammerne, eller det første r-slag i flammet; rL.. eller begge dele!!! Når man får det op i tempo begynder det at blive ret fedt, men aggressivt... Understøtter lige forklaringen med en video: http://www.youtube.com/watch?v=moNkH2ouqc8 - spol frem til 0.45 for at se det langsomt. Mvh Ah, nu forstår jeg. Tak for det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts