Du Øver For Lidt!...

♪ Magnus ♪
 Share

Recommended Posts

...derfor et nyt koncept.

Når du kigger i denne tråd skal du fremfinde et par trommestikker og en øveplade, lilletromme, pude, stol, bordplade, spækbræt eller hvad du nu lige har ved hænderne.

Dernæst SKAL du gennemføre ALLE øvelser der er nævnt i tråden.

Først EFTER de er gennemført, må du poste en ny øvelse i denne tråd.

Hvis du af en eller anden grund ikke kan, SKAL du køre ALLE trådens øvelser igennem 2 GANGE, næste gang du kan. (Og først DEREFTER må du poste en ny øvelse i tråden.)

Jeg ligger ud med helt almindelige paradiddler: HVHHVHVV i ét minut, med venstre fod på første H. Dernæst modsat VHVVHVHH i ét minut, med venstre fod på første V.

Brug metronom, hvis du føler for det.

Lad øvningen begynde!

Edited by ♪ Magnus ♪
  • Upvote 3

Guest jon petersen

Jeg sidder på en læsesal - godt koncept, men ikke umiddelbart muligt :)

Jo. Du gør det bare med fingerspidserne af dine pegefingre mod det hule sted lige foran dine ører - eller et andet, lignende sted. Så kan du godt øve lydløst....

Jon

PS. Ja, jeg HAR udført øvelsen!

Stepping

Super idé, hvordan foregår det så med næste øvelse?

Og ja, jeg lavede da også øvelsen til ende. Dog uden click da den er død for strøm..

Hvis du har en god øvelse, så må du poste den her i tråden, efter du har kørt alle forgående øvelser i tråden igennem. (Husk! øvelsen skal kunne gennemføres, kun med 2 trommestikker og en øveplade.)

Og ja, jeg har kørt min egen øvelse igennem 4 gange nu.

Done

Her er en udvidet paradiddle-ting.

HH (eller BD) spilles stadig på 1slaget med foden.

Hver linie spilles 4 gange, hvorefter man springer direkte til den næste uden at stoppe.

HVHHVHVV

HVVHVHHV

HHVHVVHV

HVHVVHVH

/Jonas

• Upvote 3

I skal da også lige prøve en øvelse jeg er i gang med her for tiden:

En slags "Flam-a-diddle", altså en paradiddle med flams :hmm:

Håber i forstår mig når jeg skriver:

Hflam Vflam Hflam V Vflam Hflam Vflam H

Med Hflam og Vflam mener jeg selvfølgelig flam med henholdsvis højre og venstre hånd, dvs et flam med højre hånd vil altså have det første slag med højre hånd, hurtigt efterfulgt af slaget med venstre... Hvis I forstår... :tu:

Edited by Mathias B

Så skal jeg da nok lige sørge for at I ikke bliver færdige med min øvelse...

Betoninger/accent er betegnet med STORT bogstag. Det hele er 16-dele. Paradiddler.

Pulsen rammer det FEDE slag.

H-v-h-h-V-h-v-v

H-v-h-h-V-h-v-v

H-v-v-H-v-h-h-V

h-v-v-H-v-h-h-V

h-h-V-h-v-v-H-v

h-h-V-h-v-v-H-v

v-H-v-h-h-V-h-v

v-H-v-h-h-V-h-v

Har delt den op i fire dele, fordi at pulsen flyttes 1/16 del hver gang, pga. omvendingerne i paradiddlen som fx: H-v-v-H, først på accenten, dernæst lige efter, så på "og-slaget", og til sidst lige før accenten.

Det føles meget mærkeligt..

- Når dét fungerer godt nok - så start pulsen på "og-slaget" i stedet for på "1 slaget" som I ellers gjorde til at starte med.

Det er noget Søren Frost spiller en del, og kan få op i de 175 bpm, hvilket er ret vildt...

• Upvote 1

HH (eller BD) spilles stadig på 1slaget med foden.

Hver linie spilles 4 gange, hvorefter man springer direkte til den næste uden at stoppe.

HVHHVHVV

HVVHVHHV

HHVHVVHV

HVHVVHVH

Yes! Endelig.. Tog mig like 20 minutter, i ufattelig ubrugeligt tempo

Hmm, jeg færdiggjorde så min inden Bertrams (hvilken sørger for jeg aldrig kommer videre), så må jeg vel smide noget op?

16 dele

HHHHHHHH VVVVVVVV HVHVHVHVHVHVHVHV

Repeat i 5 minutter i høj hastighed. Smid gerne 8 dels dobbeltpedal derindi og feel the blast!

• Upvote 1

Kan da lige supplere med noget mere jeg roder med for tiden!

- En BLUSHDA!

Det er simpelthen en udvidelse af et (Swiss flam; dvs: Et flam, og så et slag med hver hånd.)

- Forskellen er at man på ; fx:

sine R-L slag efter flam'et i stedet spiller "Flam-RR-L" hvor de to R slag er 16-dele mens L slaget er en 8-dels slag.

Det jo trioler - de er satans lækre.

Mvh

For lige at hoppe med på alle paradiddlerne.

Man spiller selvfølgelig hænderne og fødderne på samme tid :) og man kan selvfølgelig variere hænder og fødder, som man vil :)

Hænder -1. R L R R L R L L 2.R L L R L R R L 3.R R L R L L R L 4.R L R L L R L R

Fødder -1. R L R R L R L L 2.R L R R L R L L 3.R L R R L R L L 4.R L R R L R L L

Betyder det, at man ikke må poste nyt i tråden før man har spillet hele Stick Control-bogen (samt alt forhenværende) igennem?

Ja... Det kan være jeg laver en ny tråd en af dagene, hvor jeg udpensler reglerne i første indlæg.

Man kunne da også tage sig et kig på George Lawrence (biblen) inden man går i seng hver aften

http://api.ning.com/...naredrummer.pdf

Det kunne man ja, jeg havde bare tænkt at tråden skulle være fyldt med små hyggelige øvelser.

Kan da lige supplere med noget mere jeg roder med for tiden!

- En BLUSHDA!

Det er simpelthen en udvidelse af et (Swiss flam; dvs: Et flam, og så et slag med hver hånd.)

- Forskellen er at man på ; fx:

sine R-L slag efter flam'et i stedet spiller "Flam-RR-L" hvor de to R slag er 16-dele mens L slaget er en 8-dels slag.

Det jo trioler - de er satans lækre.

Mvh

Kan jeg lokke dig til at uddybe, for jeg forstår ikke helt; hvordan kan slagene være både 16-dele/8-dele og trioler. Er det 2 16-dels trioler efterfulgt af en 8-dels triol?

Kan jeg lokke dig til at uddybe, for jeg forstår ikke helt; hvordan kan slagene være både 16-dele/8-dele og trioler. Er det 2 16-dels trioler efterfulgt af en 8-dels triol?

Uddyber lige så!

man starter med et swiss-flam (selve flammet er betegnet som "rL"): rL-R-L det er trioler - om det er 8.dele eller 16.dele er ligegyldigt.

Derfra gør man det at i stedet for at spille: rL-R-L, spiller man rL-RR-L hvor nodeværdien altså er fordoblet på de to R-slag, så det tilsammen giver en triol ligesom swiss-flammet.

Det kan kan gøre for at gøre det lidt mere "spicy" er jo at flytte de sidste L-slag rundt på tammerne, eller det første r-slag i flammet; rL.. eller begge dele!!!

Når man får det op i tempo begynder det at blive ret fedt, men aggressivt...

Understøtter lige forklaringen med en video:

http://www.youtube.com/watch?v=moNkH2ouqc8

- spol frem til 0.45 for at se det langsomt.

Mvh

Uddyber lige så!

man starter med et swiss-flam (selve flammet er betegnet som "rL"): rL-R-L det er trioler - om det er 8.dele eller 16.dele er ligegyldigt.

Derfra gør man det at i stedet for at spille: rL-R-L, spiller man rL-RR-L hvor nodeværdien altså er fordoblet på de to R-slag, så det tilsammen giver en triol ligesom swiss-flammet.

Det kan kan gøre for at gøre det lidt mere "spicy" er jo at flytte de sidste L-slag rundt på tammerne, eller det første r-slag i flammet; rL.. eller begge dele!!!

Når man får det op i tempo begynder det at blive ret fedt, men aggressivt...

Understøtter lige forklaringen med en video:

http://www.youtube.com/watch?v=moNkH2ouqc8

- spol frem til 0.45 for at se det langsomt.

Mvh

Ah, nu forstår jeg. Tak for det. :tu: