Jonas Andreasen Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Kære TS'ere! Jeg har brug for hjælp fra nogle skind kyndige. Jeg har altid spillet med EMAD på begge mine sæts. Men da jeg er begyndt at spille i et Motown/soul inspireret band, bliver EMAD bare alt for kedelig og neutral. Jeg mangler vintage lyden. Spørgsmålet er, hvad jeg skal ud og have for at opnå en kontant varm vintage lyd uden for meget klik. Ambassador, Emperor eller noget andet? Alle snakker om coated Powerstroke 3, men jeg synes der er ALT for meget klik i det skind. Søger den her lyd : Nogle bud på hvad jeg skal gøre for at komme tæt på den lyd? Skind, dæmpning, stemning? Stortrommen er en Premier Club 22" og en tråd er altid kedelig uden billeder, så værsgo: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cipper77 Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 (edited) Fiber måske? Powerstroke laves også i fiberskind. Dog bruger jeg det som frontskind.. Måske værd et skud? Ellers er skindet generelt bare lækkert at have En ting er sikkert, udeluk alle clear skind. - en anden ting Jones. Din kølle! Den er altså med til at skabe især klik. Brug Vaters Vintage Bomber kølle. Næsten intet klik men masser af bas Edited March 30, 2013 by cipper77 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Hvis jeg ville ramme en lyd fra en bestemt tidsperiode, tror jeg, at jeg ville tænke lidt over, hvilke skind, der var til rådighed på daværende tidspunkt og så prøve, at tage højde for, at skind også har ændret sig igennem tiden. Med hensyn til en Motown-agtig lyd tror jeg, at du skal hen i noget Emperor på begge sider. Jeg tror at mange brugte Ambassador, men dengang var de, så vidt jeg ved tykkere - derfor Emperor nu. Ellers har Remo lavet en serie, der hedder Vintage A, som skulle være samme slags skind de producerede fra 1957. Jeg er dog ikke helt sikker på, at de laves til BD. Derudover er det noget med at stemme tom´erne godt op i "jazz-området" og BD medium og så noget skumgummi eller et håndklæde op mod hvert skind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Jeg vil gå med René, tror Emperor er vejen at gå og så med dit nuværende frontskind og ja, så selvfølgelig ikke en hård kølle.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 (edited) Ville sige ambassador coated i begge ender.. 4" hul i fronten.. Et stykke 2" bredt filt sætter du i klemme under frontskindet ca 1/3 inde på skindet Og så stem begge skind ens.. Er iøvrigt også et pivbilligt setup Giver blød fyldig varme med en kontrolleret tone.. Hvis den ringer for meget så prøv dig frem med at stemme fronten mere op end slagskindet indtil du finder "the sweet spot" Gør det på min 24" fibes..det lyder SÅ rart Edited March 31, 2013 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rasmus Vorm Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Brian Blade bruger enkeltlagsskind, og så ligger han et foldet håndklæde ind i trommen, så det hviler mod slagskindet - uden hul i frontskind. jeg er i hvert fald tosset med hans lyd på de ting han har lavet med seal og black dub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trap Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Brian Blade bruger enkeltlagsskind, og så ligger han et foldet håndklæde ind i trommen, så det hviler mod slagskindet - uden hul i frontskind. jeg er i hvert fald tosset med hans lyd på de ting han har lavet med seal og black dub En lille sidebemærkning! Han ligger det ikke IND i stortrommen, men kun op af skindet som dæmpning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Mange tak for svar! Jeg tror jeg ender med et coated ambassador! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts