Pearl Deluxe 1961

Recommended Posts

Gå ind på gratisimage.dk og læg billederne op derinde. Så kopierer du BB-koden ind i et indlæg herinde, så kører det!

Grunden til Jon ikke tror på det, er det gamle ordsprog: "Billeder, eller det er ikke sket." Som bruges vidt og bredt herinde, fordi vi elsker billeder!! ;)

De er godt nok flotte... Må dog lige indsparke en lille betragtning på årgangen. Der er stålreifer på stortrommen, og det tidligste katalog med den finish og stålreifer er fra '69. Så 1961-sæt burde have sorte træreifer på BD. Jeg tror også, at den flotte finish først kom på programmet senere i 60'erne... Dit sæt ligner det Dyna Outfit fra 1969-kataloget på vintagedrumguide.

Tillykke med sættet!! Har øvet på og savlet over et lignende sæt hos en god ven, så jeg kender godt lyden!

Nicolaj

Det er lækre tønder. Jeg har selv haft mit sæt i 10 år nu og det ser sådan her ud :)

Vpearl.jpg

22x14

12x8

13x9

16x16

14x5

Tynde mahogny kedler med re-rings.

Få ikke spillet så meget på dem som jeg burde, men har lige brugt dem i studiet på et nummer til vores kommende EP og det var en fornøjelse at høre indspilningerne bagefter. De lyder bare FEDT :)

Guest jon petersen

Og så kommer krakileren lige igen:

Det er ikke mahogni, det er Lauan/Luan/Meranti - også kendt som "Filippinsk Mahogni" - men det er altså ikke mahogni.

Jon