Fodteknik Til Hurtige Enkeltslag (Enkelt Pedal)

Tobynygaard
 Share

Recommended Posts

Jeg leder efter en teknik, eller en måde, der vil give mig hurtige enkeltslag i stortrommen (4 slag og derover).

Vi kan godt blive enige om at der er nogen trommeslagere, som har sindssygt hurtige fødder! Hvilke teknikker bruger de i deres fødder til at spille hurtige enkelt slag?

Her et eksempel på en teknik som Jojo Mayer mestrer! Er der en teknik, der er bedre til enkeltslag end den her?

PS. Jeg ved godt at man normalt ville bruge en dobbeltpedal og det kan også være at jeg sætter mig ind i det senere, men jeg starter med den højre fod! ;)

Det Jojo Mayer gør i ovenstående video er SVÆRT. Det er absolut højeste niveau for, hvad der er realistisk at spille med en enkelt fod. Udover at han er en freak of nature, så har han med garanti brugt ÅR på at lære sig den teknik, som i mine øjne er mere blæret, end den er praktisk. Så mit råd til dig vil stadig være:

Køb dig en dobbeltpedal, hvis du vil spille så hurtigt i længere perioder af gangen. Der er ingen grund til at gøre tingene sværere for dig selv, end de i virkeligheden er.

Min tilgang til det er følgende: Arbejd med din fodteknik og din tilgang til den på samme måde som med dine hænder!

Drop de lukkede slag. Start med at spille med åbne slag i stedet, hvis du ikke i forvejen allerede gør dette. Udnyt rebounden... Spænd eventuelt dine skind strammere på BD både front og slagside. Men spænd front hårdere op end slagsiden. Lær at vende dig til den ekstra rebound dette giver og se det som en foræring frem for en byrde! Spil evt. med lukket frontskind! Dette giver også mere rebound. Søg på nettet efter følgende teknikker "freestrokes" og "Moeller technique" Tjek videoer ud på youtube med følgende. Omsæt teknikkerne til din fod og arbejd med det! Dette er meget simple og effektive teknikker til en meget bedre fodteknik! Og en fed fed tilgang til det sammenlignet med så meget andet!!

Det har fungeret rigtig godt for mig med overstående! Der findes et hav af andre teknikker og tilgange til dette, men det her er mit bud på det! Og noget jeg VED virker!! Det har i hvert fald fungeret for mig og er en ting der konstant bliver bedre!

God vind!

• Upvote 1

Det fedeste ved denne tilgang er at den konstant er i udvikling og fungere til stort set ALT! Det kræver tilgengæld også en hel del tålmodighed og for en del sikkert også noget tilvending!

Jeg er meget enig med Trap. Den filosofi arbejder jeg også efter, og jeg er endelig ved at få samme kvaliteter ved mine stoetrommeslag som jeg i længere tid har haft i mine slag med stikkerne/hænderne. En åben, dyb klang og efterhånden kommer tempoet og flowet også.

Jeg tror I misforstår mig. Det er ikke sikkert at jeg vil gå i gang med Jojo-teknikken, jeg vil bare vide hvad folk gør for at få hurtige enkeltslag i fødderne.

Mit spørgsmål: Hvilke teknikker bruger man for at få hurtige enkeltslag med fødderne? Heavy-Metal psykopaterne skal jo også have nogen teknikker for at spille så hurtigt som de gør! :)

PS. Jeg har en dobbeltpedal:)

Edited by Tobynygaard

Det han viser der - er ikke det simpelthen en ret hurtig (og kontrolleret!) "heel toe"-teknik? Som han viser helt i begyndelsen - begge slag er med tærne, men den første bevegelse kommer fra benet og den anden fra foden. Ikke?

Det han viser der - er ikke det simpelthen en ret hurtig (og kontrolleret!) "heel toe"-teknik? Som han viser helt i begyndelsen - begge slag er med tærne, men den første bevegelse kommer fra benet og den anden fra foden. Ikke?

dette er heel-toe:) denne teknik er dog til dobbeltslag. Jeg bruger denne teknik:)

Jeg tror I misforstår mig. Det er ikke sikkert at jeg vil gå i gang med Jojo-teknikken, jeg vil bare vide hvad folk gør for at få hurtige enkeltslag i fødderne.

Mit spørgsmål: Hvilke teknikker bruger man for at få hurtige enkeltslag med fødderne? Heavy-Metal psykopaterne skal jo også have nogen teknikker for at spille så hurtigt som de gør! :)

PS. Jeg har en dobbeltpedal:)

Jeg synes jeg svare ret tydeligt på dit spørgsmål! Jeg nævner endda også navnene på de teknikker jeg selv bruger. Alt hvad jeg skriver i mit indlæg vil hjælpe dig til at få hurtigere enkelt slag og MEGET mere til!

Jeg synes jeg svare ret tydeligt på dit spørgsmål! Jeg nævner endda også navnene på de teknikker jeg selv bruger. Alt hvad jeg skriver i mit indlæg vil hjælpe dig til at få hurtigere enkelt slag og MEGET mere til!

jeg tror bare ikke jeg forstår det:)

Hej

Synes der er svaret på spørgsmålet flere gange. Altså.. Der er jo faktisk ingen andre end Jojo Mayer som mestrer den der teknik. Og mener han nævner at det har taget ham over 30 år at udvikle sin teknik.

Der er heller ingen der kan spille bare noget tilnærmelsesvis. Altså der er faktisk ikke nogen der synderlig benytter sig af en teknik der har til formål at gøre at man kan spille ekstremt hurtige slag med en enkel fod, kontinuerligt.

Dit spørgsmål er om der er en teknik der er bedre end den her som Jojo Mayer bruger. Til det vil jeg sige blankt nej. Der er ikke nogen teknik der er bedre til det, som netop Jojo gør i videoen. I så fald har jeg ikke set den.

Så linker du til heel-toe videoen, hvilket jeg ikke helt forstår, da de to teknikker er vidt forskellige og overhovedet ikke kan det samme. Jojo's teknik giver hurtige slag, med samme tid mellem hvert slag, mens heel-toe teknikken giver 2 hurtige slag, efterfulgt af en pause, og derefter 2 hurtige slag mere.

Hvis jeg slet ikke forstår dit spørgsmål, så uddyb lidt mere :-)

Mvh

Hej

Synes der er svaret på spørgsmålet flere gange. Altså.. Der er jo faktisk ingen andre end Jojo Mayer som mestrer den der teknik. Og mener han nævner at det har taget ham over 30 år at udvikle sin teknik.

Der er heller ingen der kan spille bare noget tilnærmelsesvis. Altså der er faktisk ikke nogen der synderlig benytter sig af en teknik der har til formål at gøre at man kan spille ekstremt hurtige slag med en enkel fod, kontinuerligt.

Dit spørgsmål er om der er en teknik der er bedre end den her som Jojo Mayer bruger. Til det vil jeg sige blankt nej. Der er ikke nogen teknik der er bedre til det, som netop Jojo gør i videoen. I så fald har jeg ikke set den.

Så linker du til heel-toe videoen, hvilket jeg ikke helt forstår, da de to teknikker er vidt forskellige og overhovedet ikke kan det samme. Jojo's teknik giver hurtige slag, med samme tid mellem hvert slag, mens heel-toe teknikken giver 2 hurtige slag, efterfulgt af en pause, og derefter 2 hurtige slag mere.

Hvis jeg slet ikke forstår dit spørgsmål, så uddyb lidt mere :-)

Mvh

Jeg har ikke linket til heel-toe videoen.....

Jeg kan også bare spørge på en anden måde! Hvilke teknikker benytter dobbeltpedalspillere i deres fødder?! Jeg vil bare gerne kunne spille hurtige enkeltslag i min fod.

Denne her her syntes jeg på fornuftig vis forklarer/viser 3 forskellige metoder til dobbeltpedal.

Heel/toe kan, brugt rigtigt, godt spille kontinuerligt og ikke kun dobbeltslag pause dobbeltslag osv. Se omkring 29:30. Go' fornøjelse.

Edited by KalEl

dette er heel-toe:) denne teknik er dog til dobbeltslag. Jeg bruger denne teknik:)

Hvorfor skal heel-toe ikke skulle kunne benyttes til jevne, hurtige enkeltslag? Det er det Jojo Mayer gør, og som mange, mange videoer der ude også viser?

• Upvote 1

Hvorfor skal heel-toe ikke skulle kunne benyttes til jevne, hurtige enkeltslag? Det er det Jojo Mayer gør, og som mange, mange videoer der ude også viser?

Fordi heel-toe slet ikke er enkelt-slag i virkeligheden.

Det er jo et dobbelt slag, ligesom man ville lave et dobbeltslag med sin højre hånd. Det kan ikke rigtigt fortsættes, kun hvis du bruger din venstre hånd (eller fod) kan de to dobbelt slag mødes og forsættes.

Se i KalEs video, ved omrking 39.00 - dér spiller han kontinuerligt med Heel-toe med dobbeltpedal.

Hvis nogen af jer har set man kan spille heel-toe, kontinuerligt, med en enkel pedal, så smid lige et link.

Mvh

Flat foot-teknikken som er vist i KalEls link, kan måske bruges. Det er vist det de fleste, som spiller med dobbeltpedal bruger. Jeg bruger den også selv en variation af den, selvom jeg ikke bruger dobbeltpedal og man kan sagtens for det til at fungere med kun én fod. Du kan enten vælge hvile foden på hælpladen og så rokke frem og til, eller du kan gøre som mig, hvor jeg holder foden ca. 5 cm. over pedalen og så nærmest 'tapper' ned på pedalen og udnytter fjederens rebound.

Hvis nogen af jer har set man kan spille heel-toe, kontinuerligt, med en enkel pedal, så smid lige et link.

Hvad med denne?

Se også hans opfølger her:

Han siger her @2:15, at heel toe og "jojo mayer-teknikken" er to forskellige ting, men metoden han bruger på at forklare "Jojo Mayer-teknikken" er sådan jeg har forstået at heel toe-teknikken er..

Edited by Trondster