Recommended Posts

Posted

Hej! :D

Har nogle æggebakker, som jeg gerne vil sætte op på loftet, i et håb om bedre lyd/akustik :-)

Har i nogle tips til den bedste måde at gøre dette på?

Tak!

Posted

hæfte pistol er klart den hurtigste løsning. Jeg havde selv et projekt som jeg smed ud efter 1måned. Det er grimt og giver ikke en hørbar forskel, hvis det bare er til "live øvere" :)

Posted

Okay tak for svar... Det sværeste ved opgaven er, at æggebakkerne skal sætte fast i et betonloft... Troede at æggebakker gav en meget bedre lyd :D

Posted

Tak for svarene! Jeg havde ellers forstået det sådan, at æggebakker ville have en kæmpe effekt! :O

Hvis jeg ikke har mulighed for at bygge "deflektorer" selv, hvilke vil i så anbefale mig at købe? :)

Posted

Troldtekt plader er gode og en billig løsning. Jeg har lige fået lavet nyt øverum med dem i og det gør en kæmpe forskel.

Posted (edited)

+1 på troldtekt. Jeg har det også i loftet i mit øvelokale. Det er altså ret godt - og også en let og billig løsning. Husk bare at lægge et lille lag isolering mellem plader og loft. Det dæmper bedre. (bare 30-50 mm.) Skru nogle alm lægder op i betonen og så lidt isolering og så pladerne. Det funker :).

Æggebakkerne er for lette. Det er ikke kun formen der giver dæmpning, men i høj grad også materialet - og der ligger problemet med æggebakkerne...

Hilsen Anders

Edited by andersvestergaard
Posted

Du kommer hurtigt til at spilde penge hvis ikke du først liiiige overvejer hvad det akustiske problem i dit lokale egentlig er. Det behøver ikke at være super-ambitiøst. Blot et spørgsmål om, hvor det kan betale sig at lægge kronerne.

God ide at fokusere på loftet. Lydregulering fra ørene og op, er fire gange mere effektiv end fra ørene og ned.

Er bassen et særligt problem, så kommer du nok ikke langt uden hjørneregulering. Søg efter Basstraps.

Er rummet kvadratisk? (Længde=bredde) Eller værre, kubisk? (Højde=længde=bredde) så spilder du dine penge uden regulering af modstående sider. Søg efter Superchunks.

Less is more! Dræb ikke rummet. Gør det mest effektive og lyt om det er nok, før næste skridt. Lydteknikere og musikere med sorte hjerner elsker lyddøde rum (sorry, fik den for meget? Heh)

Posted

Mange tak for tips og svar, får jeg helt sikkert brug for! :D

Vil helt sikkert overveje at købe nogle af de ting i nævner... Så går nu og overvejer, hvor meget jeg får brug får osv :-)