Lilletromme Til Glam / Hair Metal


Achermann

Recommended Posts

Jeg skal simpelthen have fundet mig en lilletromme mere, der skal bruges primært til at spille 80'er glam (Bon Jovi, Def Leppard (ja, jeg ved det er eltrommer), Scorpions, Warrant osv. osv.).

 

Jeg tænker en 14"x8" eller evt. 14"x7" og gerne i træ - har I nogle gode forslag/erfaringer?

 

Pt. har jeg nemlig brugt min Pearl Sensitone Classic II 14"x5" messinglilletromme - det har været okay, men så alligevel ikke for alvor fedt.

 

Apropos 14"x7" - kunne denne Yamaha være et bud?:

Yamaha Oak Custom

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet at tage et 14 gammelt skind, skære metalringen af, og lægge det ovenpå din Pearl.

 

Hvis du ikke kender tricket, kan jeg fortælle at det giver en rigtig dyb, rund lyd som slet ikke kan sammenlignes med den alm. Snare lyd.

 

Kender desværre ingen snare i de størrelser du søger.

 

Casper,-

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet at tage et 14 gammelt skind, skære metalringen af, og lægge det ovenpå din Pearl.

 

Hvis du ikke kender tricket, kan jeg fortælle at det giver en rigtig dyb, rund lyd som slet ikke kan sammenlignes med den alm. Snare lyd.

 

Kender desværre ingen snare i de størrelser du søger.

 

Casper,-

 

Jeg kender tricket, og det gør det desværre ikke for mig. Så jeg er altså ude efter en ny snare..

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Har set den, Mads - og det er også et godt bud umiddelbart! Jeg kender dog ikke så meget til den...

 

Det er samme lækre hardwere som på yamaha recording custom, det er en kedel fra 80érnes Rock Tour = topklasse Røv fede trommer, bare lyt til whitesnake og mange af hair metallerne brugte denne tromme :)

Link til kommentar
Del på andre sites

det har jo meget med skind og stemning at gøre.. men en 14x6½ bør kunne klare det...

 

hvis pengepungen er i top så vil jeg pege på en Black Beauty 6½... har selv en og den er MONSTER fed til dyb rock stemning.. den ringer nemlig IKKE som messing ellers ofte gør.. husk at bruge strips og ikke snore til den lyd, det dæmper seidingen og skindet lidt, og giver lige det sidste :-)

 

men ellers vil en 5" eller 6½ supra snildt kunne gøre det.. evt. med en støbt reife i toppen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu