Beechcraft Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Ved ikke om dette emne har været oppe før? Men her er mine sure erfaringer. Jeg købte et sæt brugte Gator kasser til mit ny indkøbte(brugt), Starclassic Maple. Et super velholdt trommesæt, uden hverken skrammer eller rust. Da jeg ikke har fået spillet på disse trommer, stod de trygt i Gator kasserne og ventede på et passende job. I går aftes ville jeg lige stemme trommerne og gøre klar til job i weekenden. Til min store overraskelse og skuffelse var noget af den fine hardware på trommerne blevet "pittet"!!!!! Der er ikke fugtigt hvor de står og jeg kunne overhovedet ikke fatte hvad der er sket? En søgning på nettet afslørede dog at dette er et kendt fænomen ved visse Gator produkter. Gator har da også indvilliget i at erstatte ødelagte trommer, hvis man har den originale kvittering på køb af kasserne..... jeg har købt min kasser brugt, så den erstatning kan jeg stikke i piben og ryge !!!! De viser sig at den lim som er brugt til at lime isoleringen fast med, udsender syredampe !!!!!!!! Lidt billeder af mine trommer og et par links fra internettet om emnet. SÅ ER I ADVARET !!!!! i forhold til andre har jeg dog været heldig.... http://www.drumforum.org/index.php?/topic/50672-corrosionrust-drums-stored-in-gator-cases/ http://www.gatorcases.com/support/gpr-drum-case-statement.aspx
Jens Madsen Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 (edited) hold kæft hvor er det bare surt!! kan du ikke huske hvem du købte trommerne af i sin tid, og få en kvittering? Edited May 26, 2013 by Jens Madsen
Mathias Jensen Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 ØV! Det havde jeg ikke hørt om før, men det er da utroligt, hvis Gator ikke får gjort noget ved det - jeg køber da i hvert fald ikke noget Gator cases, så længe der er risiko for at de kan ødelægge hardwaren på mine trommer.
Beechcraft Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 hold kæft hvor er det bare surt!! kan du ikke huske hvem du købte trommerne af i sin tid, og få en kvittering? Jo trommerne, men det er jo kasserne som er problemet. Købte dem igennem TS af et medlem fra Slagelse, men kan ikke huske navn eller TS brugernavn..... "hvis du læser dette må du gerne kontakte mig" Det er jo Gator som vil erstatte ødelagte trommer og ikke noget som vil gå ud over "brugt" sælgeren. min mobil 41780110
Drummer1998 Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Det er eddermaneme ærgeligt! Jeg undrer mig dog over hvorfor du ikke fik kvitteringen med da du købte dem?
Beechcraft Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Købte kasser brugt. Det er jo ikke altid at sælger har kvitteringen.... Tror jeg købte dem en gang i 2011 eller 2012, men er sgu ikke sikker. Hvem kender en TS'er som bor i Slagelse?
erikjensen Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Øv hvor ærgeligt at få ødelagt hardware, men når det så er sagt synes jeg måske ikke at vi behøver at slagte Gator Cases helt. Det er jo trods alt kun en enkelt model af deres kasser der har dette problem. Jeg har et par Gator kasser i modellen "Elite air" de er helt uden foring, kun med et par små skum-klodser der støtter reiferne. Her er der ikke nogen lim-dampe der kan kade noget.
Beechcraft Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Slagter bestemt ikke Gator. Det fremgår af mit indlæg, at det drejer sig om visse produkter. I linket til,Gator hjemmeside kan man se hvilken model det drejer sig om. // Jan
Lille John Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 (edited) Købte kasser brugt. Det er jo ikke altid at sælger har kvitteringen.... Tror jeg købte dem en gang i 2011 eller 2012, men er sgu ikke sikker. Hvem kender en TS'er som bor i Slagelse? Hej Jan. Mon ikke det var mig. Jeg har i hvert fald solgt nogle Gator-kasser en gang sidste år. Virkelig trist med den fejl - det var jeg ikke klar over. Jeg har selv købte de fleste af kasserne brugt - af en TS'er fra Herlev. Og resten har jeg vist købt i Drumstick, men har desværre ingen kvitteringer på det. Så jeg er desværre ikke til meget hjælp i denne triste situation. Beklager. Mvh Mikkel EDIT: Mener det var medlem Schimmel jeg købte dem af. Edited May 26, 2013 by Lille John
Mads Valther Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Ja det er så sindssygt ringe i den serie af kasser. Kender en slager fra Norge som mistede et helt Premiertrommesæt, fordi det var smadret til ukendelighed efter at have stået i sådanne kasser i et halv år. Så fuldstændig sindssygt ud...
René Eriksen Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Skriv til fabrikken alligevel. Nogen gange bliver man positivt overrasket.
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Har oplevet dette på min 12" Pearl Mmx, og det er bare nederen!!! Meget boblet chrom!!!
Louis Gundelach Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Rædsomt! Jeg ville nok også prøve lykken, og skrive....evt med billeder af kasser etc...
Beechcraft Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Hej Jan. Mon ikke det var mig. Jeg har i hvert fald solgt nogle Gator-kasser en gang sidste år. Virkelig trist med den fejl - det var jeg ikke klar over. Jeg har selv købte de fleste af kasserne brugt - af en TS'er fra Herlev. Og resten har jeg vist købt i Drumstick, men har desværre ingen kvitteringer på det. Så jeg er desværre ikke til meget hjælp i denne triste situation. Beklager. Mvh Mikkel EDIT: Mener det var medlem Schimmel jeg købte dem af. Det kan sagtens passe. Det var også bare et "vildskud", at håbe på kvitteringen.
Beechcraft Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Skriv til fabrikken alligevel. Nogen gange bliver man positivt overrasket. Har udfyldt formularen, men har ikke høje forventninger. Det er et forsikringsselskab som forestår sagsbehandling og evt. Erstatninger. Undre mig over, at vi ikke har modtaget en "advarsel" fra Gator forhandlere her på TS, det ville ellers pynte på deres omdømme. Jeg skal nok holde jer orienteret om evt. Udvikling i sagen.
henrikrathje Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Har fået ødelagt 2 snares .. Desværre de to dyreste: black beauty 6,5 ( har skiftet alle skruer) .. Al hardware er pittet vildt! Gretsch prototype (uerstattelig) 14x4 .. All hardware pittet Har flået skum ud af alle mine gators og køber ALDRIG gator igen
henrikrathje Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Har også flere andre snares der er påvirket men dem kan jeg vist redde lidt bedre.. Mild pitting og lidt rust på reifer Generelt er det dog "kun" hardware der påvirkes men det er fandme slemt nok Især min proto gretsch pisser mig af!.. De lugs kan man ikk skaffe igen såvidt jeg ved..
henrikrathje Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 (edited) Fuck.. Kom i tanke om jeg havde et andet klenodie liggende en Gator lorte kasse Skade er desværre sket MEN heldigvis er mit rum meget tørt, så det er slet ikk så slemt som de andre.. Men slemt https://www.dropbox.com/s/7d2qc54an7sg47i/2013-05-26%2018.58.27.jpg Ps Gunnar: hvorfor HULEN kan man ikke embedde billeder fra mobilen mere??.. Der er ingen editor knapper? Edited May 26, 2013 by henrikrathje
henrikrathje Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Som altid.. Cillit Bang redder dagen.. Næsten.. Det fjerner 90% af skaden.. Men der så heller ikk sket pitting endnu.. Men det fjerner det matte lag! https://www.dropbox.com/s/utv15eh3h2tjabf/2013-05-26%2019.01.10.jpg CB behandlet på højre halvdel
Louis Gundelach Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Har 3 kasser der kan afhentes gratis!.. De skal vel i småt brandbart????
lunddrummer Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Det giver mega meget mening Har selv et sæt Gator Cases, og mit ene sæt ser sku også sådan ud. Hold kæft hvor vildt!
Beechcraft Posted May 27, 2013 Author Posted May 27, 2013 Det giver mega meget mening Har selv et sæt Gator Cases, og mit ene sæt ser sku også sådan ud. Hold kæft hvor vildt! hvis du har kvitteringen på dine "cases" så kan du være heldig, at Gator erstatter reparationen af dit sæt. Brug linket først i denne tråd. // Jan
Renechr Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 en slager i mit lokalet har det samme problem. også et tama sæt. Har aldrig set så rusten en skrue.
Recommended Posts