Køb Af Dobb. Pedal!


Recommended Posts

Jeg har erfaringer med lidt af hvert - dog ikke de helt billige modeller. Dit valg afhænger i høj grad af dit budget, da man her får hvad man betaler.

 

Jeg startede med en billig Pearl P-101 (eller sådan noget)... Den vil jeg ikke anbefale.

 

Derpå gik jeg til en mellem DW5002AD3 - Kanon fed pedal, som på mange måder kan måle sig med min nuværende. Jeg havde den over en længere årrække, og der var ingen problemer overhovedet.

 

Nu kører jeg Pearl Demon Drive - og det er min favorit pedal. Jeg har ikke prøvet en federe pedal. Dog er køllerne lige til at smide i skraldespanden, derfor bør disse skiftes omgående.

 

 

 

Mange vil nok anbefale dig en Iron Cobra, men disse finder jeg for lette til min smag - så du må først gøre op med dig selv, om du kan lide at mærke, når du tramper? Hvis ikke, er Tama's Cobraer fede. Her skal du dog være opmærksom på, at de nu kalder nærmest samtlige pedaler for Iron Cobra, og navnet betyder ikke længere kvalitet...

 

Om du skal købe ny eller brugt: Jeg ville købe nyt. Specielt hvis budgettet er til det. Men hvis du kan købe en ny sløj begynderpedal eller en eksempelvis DW5002 brugt, så gå efter sidstnævnte! Ingen diskussion der!

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Husk lige at prøve en DW-8002 HVIS DU KA FINDE EN.. keglerne hos DW har sat den ud af produktion.. trist.. for det var nok den mest alsidige og bedste pedal de har lavet.. synes jeg..

 

 

jeg har en DW 5000 AD3, en DW 5002AD3 og en DW 8002

 

elsker min 8002 klart mest.. SÅ smooth.. men bedre kontrol end i en 9002..

Link til kommentar
Del på andre sites

Pisse fedt. Kvalitetsmæssigt er de meget lignende, og Speedcobra er en af de fede. Så spørgsmålet for dig er feelingen af trampet :)

Yderligere skal du være opmærksom på, at DW'en fås som både TD3 og AD3. T = turbo, A = Accelerator. Ved første indtryk føles accelerator ret forskelligt/nyt, men man vænner sig hurtigt til, at køllen accelerer jo tættere den er på skindet - hvormed der kommer mere smæk på anslaget...

 

Men smut da ud og kig på de to. som alle andre vil sige, skal du lige teste dem før køb :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Pisse fedt. Kvalitetsmæssigt er de meget lignende, og Speedcobra er en af de fede. Så spørgsmålet for dig er feelingen af trampet :)

Yderligere skal du være opmærksom på, at DW'en fås som både TD3 og AD3. T = turbo, A = Accelerator. Ved første indtryk føles accelerator ret forskelligt/nyt, men man vænner sig hurtigt til, at køllen accelerer jo tættere den er på skindet - hvormed der kommer mere smæk på anslaget...

 

Men smut da ud og kig på de to. som alle andre vil sige, skal du lige teste dem før køb :)

Helt klart, og det har jeg skam også tænkt mig!! - Det var nemlig også lige det der - "Hvad skal man købe, hvor og hvem skal man spørge???" - Så det er rigtig fedt at jeg fik svar så tidligt!! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu