15X5" I Alu

Jonas Haaf

Recommended Posts

Guest jon petersen

Hvis du mangler, har jeg et 15" snare-side skind, jeg aldrig får brugt. Nyt Remo Ambassador.

Jon

Den bliver da go...?

Nimbas

Det satser jeg da på.

Begge re-rings er limet i nu, og der er ikke noget der rasler, når man slår på kedlen.

Den klinger ret meget når man dasket på den, men det bliver nok mindre, når jeg får boret huller i den.

Kan ikke helt finde ud af hvad jeg gør med kanter endnu. skal først plane den og fjerne overflødigt lim. Overvejer lidt at ofre et fræsejern på den.

Kanter lavet og alle huller boret og så opdager jeg, at det eneste Jeg ikke har tjekket efter, da jeg modtog dele fra st drums, mangler der 5stk af. Gummidupper til at lægge mellem lugs og tromme. Pis.

Bauhaus i morgen, så håber jeg de har et eller andet.

Mangler også at lave snarebed.

Lidt billeder, af en hurtigt samlet tromme.

Den endelige test må vente en uges tid endnu.

thumb-2128_51DBAD70.jpg

thumb-2FA3_51DBAD70.jpg

Kedlen skal ha' en omgang, ved lejlighed, så den bliver lidt pænere.

Edited by Jonas Haaf

Yes, der er 15" S-hoop på toppen.

Kedlen er bare blevet slebet med korn 120, men den skal nok ha' noget mere, når jeg gider splitte den ad igen.

Jeg fandt nogle skiver i plast, i Bauhaus, til at ligge under lugs og jeg havde nogle kortere stemmeskruer liggende i værkstedet, så den kan komme op at spille i dag, hvis jeg får tid til at skrue på den.

Er spændt på om min lidt dybe Snare bed kommer til at fungere.

Det hjælper at stemme den ned, men den driller stadig lidt. Ville gerne prøve den med en almindelig presset reife og en puresound eller anden kvalitets seiding.

Der går desværre nok et par uger for jeg kan få den i et øvelokale. Mit værksted er ikke super velegnet til trommetest.

• 2 months later...
  • 3 months later...