Jonas Haaf Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Så er jeg i gang med at lime rerings i den 15x5", 2mm, kedel Nimbas har valset. Det er bare et eksperiment, så jeg tager det ikke så tungt, med hvordan den ser ud /Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Olesen Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Det lyder satme sejt ! Glæder mig til at se mere. Af ren interesse... Har du så mange "klemme-pistoler" liggende - eller har du været ude og låne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Hvis du mangler, har jeg et 15" snare-side skind, jeg aldrig får brugt. Nyt Remo Ambassador. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 Tak jon, men jeg har lige købt. Hvis trommen bliver god vil jeg gerne Købe det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimbas Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Den bliver da go...? Nimbas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 Den bliver da go...? Nimbas Det satser jeg da på. Begge re-rings er limet i nu, og der er ikke noget der rasler, når man slår på kedlen. Den klinger ret meget når man dasket på den, men det bliver nok mindre, når jeg får boret huller i den. Kan ikke helt finde ud af hvad jeg gør med kanter endnu. skal først plane den og fjerne overflødigt lim. Overvejer lidt at ofre et fræsejern på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 7, 2013 Author Share Posted July 7, 2013 Tror sgu det bliver godt. . . Jeg prøver at fræse kanterne i aften et lille bitte stykke ad gangen, da jeg jo ikke har det rigtige værktøj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Det lyder til at kunne blive en fed sag. Jeg går selv i aluminiums-tanker for tiden, og 15 er det nye sort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 7, 2013 Author Share Posted July 7, 2013 Kanter lavet og alle huller boret og så opdager jeg, at det eneste Jeg ikke har tjekket efter, da jeg modtog dele fra st drums, mangler der 5stk af. Gummidupper til at lægge mellem lugs og tromme. Pis. Bauhaus i morgen, så håber jeg de har et eller andet. Mangler også at lave snarebed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Stemmeskruerne er så også for lange. Havde jeg heller ikke tjekket. 52mm i stedet for 42mm. Grrrr. Snare bed er lavet. Lidt dyb og bred, men tror det går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 (edited) Lidt billeder, af en hurtigt samlet tromme. Den endelige test må vente en uges tid endnu. Kedlen skal ha' en omgang, ved lejlighed, så den bliver lidt pænere. Edited July 9, 2013 by Jonas Haaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimbas Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Har du gjort noget ved kedlens finish og er det 15" S-hoops? Ærgerligt med de manglende stumper... Nimbas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 Yes, der er 15" S-hoop på toppen. Kedlen er bare blevet slebet med korn 120, men den skal nok ha' noget mere, når jeg gider splitte den ad igen. Jeg fandt nogle skiver i plast, i Bauhaus, til at ligge under lugs og jeg havde nogle kortere stemmeskruer liggende i værkstedet, så den kan komme op at spille i dag, hvis jeg får tid til at skrue på den. Er spændt på om min lidt dybe Snare bed kommer til at fungere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 Mange overtoner og den savner en bedre seiding. Ellers lovende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Jeg troede netop at alu ville betyde færre overtoner?!? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 (edited) Det kan jo skyldes mange ting. Jeg må rode lidt mere med den. Er billede af snare bed. Har lavet den så den går lige forbi de to nærmeste lugs. Edited July 10, 2013 by Jonas Haaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Det hjælper at stemme den ned, men den driller stadig lidt. Ville gerne prøve den med en almindelig presset reife og en puresound eller anden kvalitets seiding. Der går desværre nok et par uger for jeg kan få den i et øvelokale. Mit værksted er ikke super velegnet til trommetest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRUMMAKER Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 den ser da godt ud ... held og lykke med alu ,en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Dybere snare bed. Puresound seiding, som jeg har fjernet de midterste strenge på, og så hjalp det. Tak til Henrik for input. Tager den med i øveren tirsdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Sejt projekt. Håber at kunne høre den ved næste TS Dage arrangement? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Så fik jeg lige et flip, og gav overfladen nogle tæsk Beklager det dårlige billede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersvestergaard Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Fedt! Hvad har du tæsket den med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 en eller anden fræsedims der passede i min boremakine. Den er beregnet til træ, så den er ikke så meget værd mere Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Total sej finish!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H. Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Det ser toplækkert ud. Kan vi få lidt info om processen, måske et billede af bemeldte værktøj? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts