Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er de trommer her Djember? Når jeg søger på "Remo Signature Series Paulo Mattioli, får jeg billeder af den type trommer jeg normalt forbinder med en djembe. Hvad er nyprisen på sådan nogle?

24.08.2013 085mk2.jpg

Posted

Jeg tror trommerne på billede to er Dunun-trommer ('Dooh-nun'). De bliver tit brugt i sammenhæng med Djembe, men spilles typisk med stikker, så vidt jeg kan se rundt omkring. - individuelt eller i sæt af 3. De lyder fedt, og dem der er muligvis de fedeste af udseende jeg har set.

Posted

Nå, det ser vidt også ud til at de efter størrelse har forskellige navne. Dunun, Sangban og Kenkeni, hhv. 15", 12", 10". Jeg kan også kun finde den ene tromme du linker til; det ser ud til at meget af deres Signature world percussion er sat ud af produktion.

Posted

Gon Bops er en legendær mærke fra California og gamle instrumenter er meget eftersøgt (især i den us-kubanske rumba-scene rund om San Francisco). Modellen hedder Mariano - måske en luksus udføring, fordi de originale congaer havde sort hardware. Mariano Bobadilla startede Gon Bops i 50erne. Den anden berømte pionier af modern conga-byggning er Tom Flores, som startede sin firma Valje samtidigt.

p.a.dogs1

• Upvote 1
Posted

Så kun én hedder conga, en tumba og en quinto. Og så kalder man hele baduljen for congas for nemheds skyld. Udmærket, så langt så godt.

Posted

Tak for indspark, jeg sætter dem til salg på Dba for 10K, når jeg får taget nogle flere billeder.

Nogen der har en idé om hvad de der indianer-agtige Remo er for nogle?