For Korte Ben Til Ludwig.


Benton

Recommended Posts

Hey.

 

Håber der er nogen der har et godt tip. Jeg er pisse glad for mit 60' er Ludwig sæt, men én ting irriterer mig grænseløst. Når man har en alm. Pedal på, så hælder den faktisk forover, og står ikke særligt stabilt med de ben der er på. Jeg har forgæves forsøgt at finde nogle længere ben, men de findes åbenbart ikke.

Er der nogen der har en gylden løsning, ellers skal man få en smed til at lave et par?

 

Tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow, fedt med så hurtige reaktioner:-). Kan ikke tage billeder lige nu, men hvis den skal stå nogenlunde lige når pedal kommer på, så står benene næsten lodret i gulvet. Ville jo gerne have dem lidt længere, så de kan vinkels noget mere for stabilitet, og så den kan løftes noget mere hvis jeg evt. Vil have en Bd lift på.

Har læst om flere der brokker sig lidt over de ben, så det undrer mig at der ikke fås en replica de har gjort længere.

Link til kommentar
Del på andre sites

http://www.stdrums.de/ .. klik på tips og tricks..i det midterste felt under "sonor tips" klikker du på "Bassdrumspurs are too short"..og det forlængersæt kan købes hos dem..eller selv finde delene i byggemarkeder hvis du orker bøvlet,måske kan du bruge dette tip..vil mene,at gevingstørrelsen er det samme til Ludwig..mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

http://www.stdrums.de/ .. klik på tips og tricks..i det midterste felt under "sonor tips" klikker du på "Bassdrumspurs are too short"..og det forlængersæt kan købes hos dem..eller selv finde delene i byggemarkeder hvis du orker bøvlet,måske kan du bruge dette tip..vil mene,at gevingstørrelsen er det samme til Ludwig..mvh

Problemet er jo, at der ikke er gevind for enden af benene på Bd. De så heller ikke forlænges:-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Ku du måle længden af de ben.. Fra buk ved mount (går ud fra det er de originale tidlige 60'er ben som sidder i tom mounts på bd og derfor er bukket i 90 grader ved moubt enden?) til gummi dut ende?.. Så ka jeg lige se om jeg har noget eller en idé til en anden løsning..

Link til kommentar
Del på andre sites

ok..så skal vi lige have et foto af benene.... er der gummifødder skruet på?? for så må der være gevind på..eller er det bare spikes/spidser uden gevind??.. hvis det er de sidste,så indkøb delene hos STDrums og så burde det være muligt at få skåret et gevind hos en smed/mekaniker eller selv indkøbe dele hos f.eks. Bauhauss/Jem&Fix..gevindstykkerne til forlængerne kan købes i "løbende meter"(set hos Jem&Fix) og så selv skære dem i passende længder og file spidserne til og så finde passende møtrikker til,hvis du orker alt bøvlet,gevindskærebakkesæt kan købes hos Biltema ..men måske nemmere,at forhøre dig hos en smed,hvad det vil koste at få ham til at svejse et ekstra stykke på og slibe det til..eller er det det gamle krogede ben,som på mit,så vil jeg mene det er nok,at rette dem ud..(mine er nu lange nok,så det er ikke gjort,men er muligt)

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ikke gummiføder på,så kun spidser. Hvis jeg alligevel skal til at indkøbe alt muligt og forlænge osv. tror jeg faktisk at jeg hellere vil have lavet et par helt nye ben. Det bliver også pænere. STdrums har desværre ikke disse ben til 60'er Ludwig.

De måler fra ca. 90 grader knæk i top 21,5cm i fugleflugt;-).

 

Billede https://www.dropbox.com/s/ky5a973e5dfjbcq/Photo%2025-08-13%2014.11.11.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

..ja det er de samme som mine..blot har jeg så gevind/gummidutter med indbygget gevind og kontramøtrikker,som kan justeres til enten at bruge spikes eller kun gummifødder..lad høre hvad du finder ud af,ellers har jeg en multikunstner som genbo med alle former for redskaber,som jeg evt. kan trække på..(bor i Haderslev)

Link til kommentar
Del på andre sites

..ja det er de samme som mine..blot har jeg så gevind/gummidutter med indbygget gevind og kontramøtrikker,som kan justeres til enten at bruge spikes eller kun gummifødder..lad høre hvad du finder ud af,ellers har jeg en multikunstner som genbo med alle former for redskaber,som jeg evt. kan trække på..(bor i Haderslev)

Ok. Jeg må finde ud af noget, for det andet holder sgu ikke. Kunne jo være at Hr. Ratje kom med en eller anden genial ide;-).

Fedt med sådan en nabo. Kunne da godt være det blev aktuelt. Bor selv i Sønderborg:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

En gummistang under BD med to gummiklodser der passer til benene. Du kan købe klodserne i THhansen og lime på någet stål m. blygummi ovenpå.

 

attachicon.gifludwig.png

 

 

:) No patents applied

 

Også en mulighed, men synes der for meget "Jørn Leth" løsning over det :hmm: . Tak for tippet ellers. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mener at Danmar Percussion 1036 Folding Spurs er lidt længere end de originale Ludwig ben. Prøv at Google dem. Slagtøj Centret forhandler dem.

 

Allan

Ja de er 9" og det er kun ca. 1 cm længere end de normale, så det er bare ikke nok :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hvad med at finde et par gulvtom-ben, der passer i diameter - og så save af dem i begge ender, så formen ligner?

De fleste gulvtom-ben slår jo et S-sving - først den ene vej, og så den anden.

 

Saver du lige før det sidste, burde du have noget, der minder om dine gamle bens monteringsende. Et ben med ét buk.

 

 

Så skal du bare save benene af i længden så de passer med de 10-11-12-13" du vil have.....og eventuelt bøje dem, hvis du VIL have den originale form.

 

 

Jon

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja de er 9" og det er kun ca. 1 cm længere end de normale, så det er bare ikke nok :-/

Hmm...nu har jeg jo en del Ludwig sæt og har spillet rigtig mange jobs med dem. De originale ben fungerer fint. Det er et spørgsmål om at vinkle dem lidt ind, så de løfter stortrommen mest muligt. Det holder uden problemer hvis dine spændhuse er i orden.

Når det var godt nok i 60'erne på tusindvis af gigs, så er det også godt nok i dag. ;o)

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejligt med så mange forslag og det var bestemt en mulighed Jon. Overvejer lidt om jeg skal købe de lange fra ST Drums der er 10,5mm og så bore BD holder ud med et 11mm bor. Det tror jeg faktisk ville være det nemmeste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm...nu har jeg jo en del Ludwig sæt og har spillet rigtig mange jobs med dem. De originale ben fungerer fint. Det er et spørgsmål om at vinkle dem lidt ind, så de løfter stortrommen mest muligt. Det holder uden problemer hvis dine spændhuse er i orden.

Når det var godt nok i 60'erne på tusindvis af gigs, så er det også godt nok i dag. ;o)

Allan

 

De holder fint, men hvis jeg skal have en bd lift på, er de ikke lange nok og Bd hælder frem ad. De kunne nu godt have lavet dem 5cm længere. Det ville give lidt flere muligheder at bedre stabilitet, men ok. Sådan var dengang og er nok en del af charmen ved de gamle sæt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu