Nyt Nummer - Konstruktiv Kritik Søges;)

Casper Aggerholm

Recommended Posts

Tror aldrig jeg har lagt noget jeg op hvor jeg selv har spillet på, så det må være ved at være på tide.

Spillede en ny sang med ca 50% ny bandbesætning her til "Sing og Songwriter Festivellen" for ikke så længe siden som heldigvis blev optaget.

Vi har spillet sammen i ca. 1.5 år og guitaristen og violin er lige kommet ind for 4 øvegange siden - før var vi uden violin og havde alle mødt hinanden på DRH.

Før jeg begyndte i bandet havde jeg kun snuset lidt til sådan den salgs stille musik igennem jazz sammenspilsholdet på højskolen (ca. et halv år før).

Syntes tiltider det er svært at finde på rytmer/grooves til så dyamisk/stille musik (dette er et af de mere "poppede" numre) men syntes klart at jeg har oplevet en fremgang i spil/tænktemåde hvilket jo er super fedt, men der er helt sikkert noget jeg har overset, så kom meget gerne med konstruktiv kritik på alt hvad der sker. Så er der lidt at arbejde med.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10201986464727386&set=p.10201986464727386&type=2&theater

Man skal formentlig være logget ind for at høre det.

Pht. Casper,-

Guest jon petersen

Jeg synes det er smukt og tro mod stilen, Casper. God idé med whiskers, også at du bruger dem så varieret.

Det er jo et valg, om du skal gå op i dynamik, når guitaristen gør det i sin solo - det er oplagt at gøre det, i andre tilfælde kan det være en mulighed netop at gå ned, når han går op.

Jeg synes i øvrigt at jeres violinist gør det ganske fremragende - ellers et instrument, der er brugt meget forfærdeligt i andre sammenhænge.....meget smukt.

Jeg glæder mig til at høre jer med en bedre lyd, især på sangen.

Jon

Jeg takker for rosen og skriver solo-dynamik bag øret.

Vi har faktisk lige indspillet 2 sange, som er omgang med at blive mixet færdig.

Kan lige henlede dig til bandets facebookside når de bliver lagt op.

Syntes også at violinen fungerer overraskende godt. Var lidt skeptisk i starten, men skepsissen er gjort til skamme!

Ps. Syntes det er underligt at sidde midt på scenen uden nogen foran sig.

Er det bare mig?

Ps. Syntes det er underligt at sidde midt på scenen uden nogen foran sig.

Er det bare mig?

Nej .. det er ikke bare dig .. smid pianisten ind midt på scenen, hvis der er plads. Hun bærer nummeret og det vil virke bedre, hvis hun er fokus. Det vil også give lidt plads til jeres basist, så han ikke skal stå og trippe på scenekanten. Violinen er også lidt isoleret, så det vil også hjælpe på dynamikken, at pianisten kommer frem, så de kan få øjenkontakt, udveksle smil, og gøre det mere nært.

Forudsat at der var plads altså, og at pianisten ikke stejler :)

Edited by OakMan

Guest jon petersen

Jeg synes det er fint, at der ikke står nogen foran dig.

Jeg ville så måske flytte bassisten ind tæt ved dig, lige ved siden af hatten. Og måske også trække guitaristen tættere på, på samme måde.

Igen - nu har jeg hørt det et par gange mere: Jeg kan godt lide det, du spiller - og synes at violinisten er helt i særklasse. Sangerinden er lidt svigtet af optagelsen/sanganlægget, bassisten er fin - guitaristen måske den, der har sværest ved at finde sin plads. Jeg må høre nogle flere sange, for at kunne vurdere det....

Men meget, meget fint band.

Jon

Jeg syntes det er ret godt ramt. I den her genre er det en linegang mellem ikke at tage fokus fra sangen, og ikke at blive for anonym. Det syntes jeg du styrer meget fint. God dynamik.

Jeg syntes derimod at guitarsoloen falder helt igennem og langt væk fra resten af nummeret. Der skulle i hvert ikke være jokket på den landmine ;-)

For yderligere inspiration til trommeroller/grooves til stille numre, kan jeg anbefale også at kigge nordpå. Den nyere nordiske folk/songwriter scene har masser fede kunstnere og nogle fede slagere. Eller det vil sige til tider er det lige så meget en percussionrolle de udfylder. Og percussion er fedt at få ind i arsenalet. Lidt shakers, spille med køller, lægge ting på trommerne osv.

Nu ved jeg ikke om det genremæssigt er herhenad, men et godt bud på hvad man kan gøre mht stille spil.

Edited by Renechr

Super fedt!

Det lyder sgu dejligt!

Lige i det nummer i spillede der, der tænkte jeg lige på at i evt. kunne overveje at få violinen til at snige nogle grundtoner ind i guitarens solo! Jaah.. Tænkte bare lige højt :hmm:

Men alt i alt super fedt! :tu: