Guest Maej Drummer Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Heiii dér Ved skut rigtig om det er det rigtige sted at poste meddelsen... men ville da lige høre om der var andre herinde som spiller på percussion (bongo'er og lign.) eller marchtromme.... det er primært det jeg spiller på.... eller om i allesammen bare er sådan nogle hardcore trommesæts spillere?? hehe Men hva pokker... alt trommerspil er jo sejt i sig selv.... hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Juhl Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 spiller en del klassisk musik dvs en del: lilletromme, pecussion, pauker osv. der er en tråd der hedder klassisk, der er ihvertfald nogle af de klassiske der har skrevet(meget lidt :S) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maej Drummer Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 hehe nemlig.... men ku ikk rigtig bestemme mig til om den skulle i den, eller i den som hedder trommer.... fordi marchtromme er jo ligså meget en tromme som den kan være klassisk... sååå... hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisowh Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Hej... Ja. jeg har spillet march-tromme i 6 år, i Nyk F garden. Men er holdt nu, og spiller nu trommesæt. Hvilken garde har du spillet i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppesen Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Jeg har spillet en masse forskelligt percussion på et samspilshold, congas f.eks. Og så har jeg spillet en del xylofon/marimba. Jeg boede også i USA en tid, hvor jeg havde Percussion Ensemble i skolen. Det var mest lilletromme og march-instrumenter. Jeppe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maej Drummer Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 jeg spiller så ik lige i en garden, men i et tamburkorps.... FDF Svanninge-Faaborg Tamburkorps.... ved ikk om du kender det, men der kan læses lidt mere om det på FDF Svanninge-Faaborg Tamburkorps har selv lavet siden der mangler lidt men det kommer sikkert på et tidspunkt.... vi skal bl.a. til DM igen til næste år hvor vi regner med at skulle vinde igen i DrumSalute... for 4. gang i træt (måske) hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Juhl Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Spiller også lidt indefor FDF Spiller i FDFs Landsorkester hvis du kender det Link to comment Share on other sites More sharing options...
yamaha freak Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 hey hey.... jeg spiller selv percussion, jeg spiller i et par orkestre, men spiller stadig mest trommer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
theregel Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Har spillet i et salsa orkester i mange år på Congas, Bongos, Timbales... osv. Og har tilmed været percussionist i 4 musicals! -skal spille et akk. job på tirsdag, bla. en del på percussion theREGEL Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhilipHardø Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Hey? Jeg spiller også percoussion (fælles betegnelse for instrumenter der ikke kan staves ) Ja, spiller faktisk lidt af det hele... Drømmer om at komme ind på DkDm en dag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stixx Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Har spilllet perc. i en del år. Droppede trommerne for at udforske denne fede verden. Boede i Åbenrå på det tidspunkt og der var masser at lave. Har stadig de fleste instrumenter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus D Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Spiller latin-amerikansk percussion ved siden af trommesættet. Har spillet percussion i et par musicals også. Derudover har jeg spillet olietønder i 7 år - det gør jeg dog ikke længere, da trommesættet er lidt vigtigere for mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
latinodanes Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Jeg er opvokset med Indisk Percussion. Spiller tablas og mridunga. Har også spillet congas, jimbe og darbhuka. Jeg begyndte først at spille trommesæt da jeg var 15, efter at have været percussonist i 10 år. Da jeg nu er 25 år gammel vil det sige at jeg har været percussionist i dobbelt så lang tid som jeg har spillet trommesæt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trommelumsen Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 HEJSA DER! Jeg spiller også lilletromme og meget på latin amerikansk percussion instrumenter!=o) mvh.Jens Nielsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest March Pigen Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Jeg spiller selv i et tambourkorps på lilletromme og så spillet jeg også lidt percussion i Nuuk Byorkester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lucas_fisker Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Jeg spiller da både trommesæt og percussion men det er mest salsa så som: Timbales og sådan... Jeg har stor fornøjelse af det her forum!! Forresten jeg kunne godt tænke mig et teathre lighting effect men jeg syntes at PJ er for dyr. Nogen bud på hvor man kan få det billigt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrederikHansen Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 jeg elsker percussion.. hvis man spiler sæt så er man jo også god til andet rytmisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
conguero Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 jeg elsker percussion.. hvis man spiler sæt så er man jo også god til andet rytmisk Kære Alle. Det er dejligt at se hvor mange der interesserer sig percussion og andre rytmer end lige Rock og Rul. Men jeg bliver lige nødt til at sige, at jeg er røvtræt af trommeslagere, som tror at fordi de kan spille trommesæt, så kan de også spille percussion. En ting er at trommesæt og stikteknik er helt forskelligt fra slagteknikken til congas, pandeiro, shakers osv. Men den rytmiske funktion i musikken er ofte også anderledes. Trommeslagerens opgave er at holde sammen på orkestret, og sikre at alle ved hvor de er henne i nummeret. Det sker tit ved at trommeslageren markerer alle underdelingerne i hihatten, og accentuerer grundbeatet med lille og stortromme. Desuden laver man fills, så de andre musikere kommer rigtigt ind når musikken skifter. Percussionister er tit del af et rytmisk team, hvor man deles om de forskellige funktioner. Som percussionist spiller man ofte modrytmer, eller man lytter efter huller i musikken, for måske at fylde dem ud med rytmiske fraser. En god percussionist kender forskellene på afrikansk, brasiliansk og cubansk percussion. (for slet ikke at tale om arabisk og indisk) Og har hørt om rumba clave, son clave, 6/8 clave, Ghana clave og partido alto. Så fordi man er god til trommesæt, så er man altså ikke automatisk god til alt andet rytmisk. Som Aretha Franklin synger: R-E-S-P-E-C-T. Tak og venlig hilsen. Peter S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Hej Peter, Jeg tror langt de fleste trommeslagere vil bekræfte dit indlæg. Hvis ikke, så har vedkommende nok bare ikke oplevet en rigtig percussionist endnu. Efter at jeg spillede nogle jobs med Rune Harder Olesen skal jeg i hvertfald ALDRIG påstå at jeg er sej til perc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Hej Peter, Jeg tror langt de fleste trommeslagere vil bekræfte dit indlæg. Hvis ikke, så har vedkommende nok bare ikke oplevet en rigtig percussionist endnu. Efter at jeg spillede nogle jobs med Rune Harder Olesen skal jeg i hvertfald ALDRIG påstå at jeg er sej til perc rune spiller alt for vildt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conguero Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Hej Peter, Jeg tror langt de fleste trommeslagere vil bekræfte dit indlæg. Hvis ikke, så har vedkommende nok bare ikke oplevet en rigtig percussionist endnu. Hej Gunnar. Godt ord igen. Jeg syntes bare jeg måtte kæmpe lidt for bongorytternes ære. Hvordan går det egentlig med den pandeiro du fortalte at du havde købt ?? PS. Ville det ikke være en idé, at omdøbe "Klassisk Slagtøj" til "Percussion og Slagtøj". Så ku' det være, at der kom lidt mere liv i den del af forummet. PPS. Jeg vil også gerne opfordre folk der er i København i næste weekend til at komme til masterclass med mine buddies Eliel og Calixto. For de fleste herinde vil nok være mest interessant at se Calixto på trommesæt lørdag d. 6 kl. 16.00. Ud over at være en fantastisk solist, der lyder som Elvin på Colombiansk coke, var Calixto en af de første på Cuba der kombinerede timbales og trommesæt. Han er også kendt som en af skaberne af Timba stilen. Timba er et mix af salsa, funk, rap og folklore rytmer. Men congas spilleren Eliel Lazo, som underviser om fredagen, har nogle af de vildeste chops man kan forestille sig. Han spiller ikke bare fodclave, men komplicerede koklokke rytmer med fodpedalen, samtidig med at han laver de flotteste soloer henover. Og så har han en dobbeltslags hvirvel (med hænderne, uden stikker), som er hurtigere og lyder bedre end de fleste trommeslageres. Det er forøvrigt muligt, at jeg skal være tolk på Calixtos workshop. Læs mere på Nova festival Venlig hilsen Peter S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 PS. Ville det ikke være en idé, at omdøbe "Klassisk Slagtøj" til "Percussion og Slagtøj". Så ku' det være, at der kom lidt mere liv i den del af forummet. Hermed gjort. (Må nok se i øjnene, at efter 3 år uden større aktivitet her i kategorien, så er der nok noget om snakken...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BD bossen Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 jeg spiller os precussion i garden hvor vi både spiller klassisk og march hmm... godt at se jeg ikk er den eneste hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 (edited) Spiller en del percussion, især timbales, som jeg har spillet mest med i egne salsagrupper og meget med SalsaNaMa. Og efterhånden er mit congaslap-slag ved at lyde mere af læder end blød babymås... Edited May 3, 2006 by anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrederikHansen Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Jeg syntes bare jeg måtte kæmpe lidt for bongorytternes ære. nej for nu er jeg fandeme blevet "TROMMESLAGTER"!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts