Presonus Studiolive

andersvestergaard
 Share

Recommended Posts

Kære venner ud i alverdens kundskaber indenfor musikkens verden!

Vi overvejer at indkøbe en Presonus SL 16.4.2 til vores band. Jeg har allerede læst tidligere indlæg om dette udmærkede stykke hardware, men har alligevel et par enkelte spørgsmål til professoren:

Kan man køre eq, comp, eff, limiter ned gennem de 6 aux sends? Vi spiller 6 mand med inear (mono - et send pr mand) på vores nuværende system og vil gerne kunne gøre det samme på denne mixer. Vi har derfor brug for at kunne sende effekter mm. ud i sends'ene for at få en god lyd i ørene. Er det muligt - eller sender den kun til main-out?

Hvordan er pre-amps'ene? Er de gode nok til rimelig seriøse indspilninger, eller er 48kHz og pre-amps'ene for ringe til det?

Tak for jeres vise input :)

Hilsen Anders

Hej Anders!

I skal virkelig, virkelig overveje at købe en Allen & Heath Qu-16 i stedet!

Den er meget nemmere at arbejde med, har motoriserede fadere, gain-recall, touch-screen, optagelse af 16 spor til usb-harddisk, og en masse andet godt. Man får helt vildt meget for pengene!

http://www.4sound.dk/shop/digitalmixere/allen-og-heath/qu-16.html

Hej Anders!

I skal virkelig, virkelig overveje at købe en Allen & Heath Qu-16 i stedet!

Den er meget nemmere at arbejde med, har motoriserede fadere, gain-recall, touch-screen, optagelse af 16 spor til usb-harddisk, og en masse andet godt. Man får helt vildt meget for pengene!

http://www.4sound.dk/shop/digitalmixere/allen-og-heath/qu-16.html

Wow. Den ser spændende ud. Ærgrede mig også over at der ikke var motorisering i forhold til recall. Den skal bestemt tjekkes ud! Edited by andersvestergaard

• 2 weeks later...

Har selv en StudioLive 16.4.2, og har ikke fortrudt mit køb. Den lyder altså rigtig dejlig.

X32 har nogle dejlige preamps, men derudover synes jeg brugerfladen er elendig. De 10000 muligheder for routing gør at man ikke sætter pulten op på 2 min, som med StudioLive'en. Virtuelt soundcheck på en SL pult er i øvrigt mega nemt!

QU16 er, i mit hoved, den største konkurrent til SL, men der er flere A/B-tests der siger at SL lyder meget bedre. Om det er sandt, tør jeg ikke sige - jeg har det dog fra pålidelige kilder.