Anders Olesen Posted October 7, 2013 Posted October 7, 2013 (edited) Hej ! Kort og godt. Jeg skal bruge en mixer til at køre click fra min computer og til hvad der kommer ud af lydmandens mixer. Hvilket vil sige at jeg kun skal bruge to spor. Et til monitor og et til mit click. For at være ærlig er jeg på bar bund og har svært ved at overskue hvad jeg skal bruge og hvordan det kan fungere. Det skal bruges både i øvelokalet og live. TAK på forhånd! Edited October 7, 2013 by Anders Olesen
Brugeren10 Posted October 7, 2013 Posted October 7, 2013 (edited) Umiddelbart lyder det til at det kan klares med en forholdsvis meget simpel og billig løsning: Hvis du kun skal bruge to spor (line inputs), så kan jobbet klares af en lille mixer. Et eksempel kunne være Behringers Xenyx 502 med 5 kanaler tilgængeligt ialt. Dermed opfylder denne mixer dine krav, da den har et mic (mono) samt to stereo inputs = plads til både click fra pc samt monitormix fra lydmanden. Derudover er der selvfølgelig headphone udgang til in-ears! Nem og billig løsning til ca. 300,- - Bare et forslag Edited October 7, 2013 by Brugeren10
Anders Olesen Posted October 7, 2013 Author Posted October 7, 2013 Det er præcis sådan noget jeg tænker på Brugeren10! Kort og præcis.. 1000 tak.. Er der nogle der kan fortælle mig hvilke kabler jeg skal bruge og hvordan det fungere live når der er lydmand der skal have min mixer koblet til minitor lyden?
Simon Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Du skal bare have en HUN XLR -> HAN JACK adapter i lommen, så kan du sætte lydmandens mix i et line input på din Behringer mixer. Mange vil ikke undvære det fysiske punch, der er i en monitorkasse, så de laver en kombination af klik/inear og mix/kasse
UlfN Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Til live brug er hovedtelefoner efter min mening bedre end in-ear. Men det afhænger jo bla af hvor meget bandet kommunikerer internt på scenen mellem numrene.
andersvestergaard Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Umiddelbart lyder det til at det kan klares med en forholdsvis meget simpel og billig løsning: Hvis du kun skal bruge to spor (line inputs), så kan jobbet klares af en lille mixer. Et eksempel kunne være Behringers Xenyx 502 med 5 kanaler tilgængeligt ialt. Dermed opfylder denne mixer dine krav, da den har et mic (mono) samt to stereo inputs = plads til både click fra pc samt monitormix fra lydmanden. Derudover er der selvfølgelig headphone udgang til in-ears! Nem og billig løsning til ca. 300,- - Bare et forslag Præcis mit forslag. Der er rigeligt til et fint mix i det system.
Anders Olesen Posted October 8, 2013 Author Posted October 8, 2013 Det lyder skide godt.. Tak for det!
Simon Klejnstrup Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Du skal bare have en HUN XLR -> HAN JACK adapter i lommen, så kan du sætte lydmandens mix i et line input på din Behringer mixer. Mange vil ikke undvære det fysiske punch, der er i en monitorkasse, så de laver en kombination af klik/inear og mix/kasse Eller buttkicker, ik?
mads sand Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Er så vild med min buttkicker, kan kun anbefale at få sådan en, det gør dine trommer levende og det er fed...
Recommended Posts