ejnar1000 Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Forleden fik jeg ideen til et lille eksperiment. -Et bytteeksperiment. Min ide er at starte med et sætte et par nye Zildjian 5A dip stikker "til bytte" og derfra kun bytte "opad". Eksperimentet skulle køre et år hvorefter, hvad end jeg måtte ende op med, skulle sælges. Overskuddet skulle så gå ubeskåret til trommeslageren.dk. Er ideen for plat, eller syntes folk det kunne være sjovt (og er det i øvrigt prøvet før herinde?)... Vh Ejnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Drew Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 hehe jeg synes det er fedt... på den måde er det faktisk alle dem der har byttet der har været med til at donere.Det kan dog godt være det blir lidt svært, jeg ved fx ikke hvad jeg ville bytte med et par stikker.Det minder mig lidt om det der trading upwards... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejnar1000 Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Ja, nemlig. På en måde kan man sige at differencen i hver byttehandel er den enkeltes donation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Det synes jeg er en fed idé! Måske skulle eksperimentet løbe indtil næste TS-dage i Maj, hvor pengene så ville blive leveret til Gunnar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejnar1000 Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Klart! Skulle man starte den under Marked -> salg-diverse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikas Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Sej idé! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Klitgaard Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/One_red_paperclip ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Jeg er klar!! Der bliver dog også en logistikøkonomisk side, så måske skulle der være en slags geografisk ting, så tingene ikke skulle koste 85,- i fragt hver gang. Eller måske en regional ting! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Cool ide! Bakker 100% op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Rigtig fed idé! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulle3000 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Fed ide... Jeg er med... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejnar1000 Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Cool- Hvor ville det være passende at starte tråden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Salg diverse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulle3000 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Ja, klart salg diverse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejnar1000 Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Cool.. Jeg sætter i gang senere i dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H. Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Hallo allesammen Jeg synes Ejnars idé med den her byttetråd fortjener lidt opbakning, da det i sidste instans går til danmarks (verdens) bedste trommeside Derfor skrev jeg til Ejnar. I får lov til at læse med: Hej Ejnar Det er fint du bumper den her, det fortjener din ide med bytteeksperimentet. Jeg har tænkt på om det kunne være en ide at splitte tingene op... for at få lidt mere gang i sagerne. F.eks. lilletromme.... pedal.... tommer.... eller hvad folk nu kunne have lyst til. 17 lugs med skruer... hardware til en lilletromme... Bare en idé VH Henrik Og Ejnar svarede: Det lyder som en god ide. Måske det er synd at skille trommerne ad, hvis det er hvad du mener? Men hardware osv. kan vel fint byttes løst? Har du mod på at skrive i tråden? Vh Ejnar Det være hermed gjort. Jeg synes ikke det er synd at splitte noget som helst. Hvis det kan få gang i bytteriet, og måske hjælpe en selvbygger der mangler stumper, så er det et godt byt. Men - Det er stadig Ejnar der afgør om det er OK. Hilsen Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts