søs Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Efterhånden en gammel nyhed, men alligevel ... I 2012 søgte "Saga" ny trommeslager via internettet. Man kunne - via Saga's hjemmeside - sende video ind, hvor man viste sine evner (jeg gjorde dog ikke ). Manden, de derved fandt - Mike Thorne - er da ikke helt uden evner. Se video'en helt til ende, hvor guitaristen Ian Crichton fyrer en solo af - godt understøttet af Mike: http://www.youtube.com/watch?v=vr_qVDnzsxw&list=WL8826D417CC86752C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Pingel Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Fuck manner der er så pisse fedt, jeg ELSKER SAGA..!!' Jesper Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Må jo indrømme jeg er vokset op med Saga.. Og æælllsker dem.. Vidste ikk de søgte slager.. Æv Havde jeg det så havde jeg nok i letsindighed lavet en video og sendt den ind!.. Ja jeg havde ikk fået tjansen men bare for at forsøge i hvert fald Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Drew Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Nu må jeg ærligt indrømme at jeg aldrig har hørt om saga før... men jeg skulle da ikke være bleg for at tage ind og høre dem efter at have set det klip... meget fedt.uden at ville fornærme nogen synes jeg faktisk der er lidt en toto vibe i nummeret... jeg ku ihvertfald godt forestille mig jeff bag trommerne, måske pga. de 16.dele der:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Hvis du ikk har hørt dem før så dyrk Worlds Apart.. Og gå så til Heads Or Tales pladen Genialt Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 (edited) Nu er jeg jo en ældre herre ... men jeg husker, Saga - som for øvrigt kommer fra Canada - lavede deres første plade omkring 1978 - og første liveindspilning i Kongens København omkring 1982. For øvrigt en fed plade - "In transit, Live" - som ALLE burde høre!! De var senest her senest i Amager Bio d. 31.10.12 - desværre er der lidt langt fra Vestjylland og til Amager, så jeg var der ikke. Så dem dog senest i 2005 - på torvet i Herning - hvor de dagen før havde været på Skanderborg Festival .. Fed koncert!! Her er "Worlds Apart" - live fra 2007: http://www.youtube.com/watch?v=3H_YC_rV6wc Edited October 27, 2013 by søs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Pingel Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Så start med at spare penge samme NU!, de spiller i Amager bio den 24/4/2014.. Det bliver skal gøre godt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 På deres hjemmeside står d. 27.4.2014 - perfekt, da det er en søndag: http://sagaontour.moonfruit.com/#/tour/4519368549 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Pingel Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 På deres hjemmeside står d. 27.4.2014 - perfekt, da det er en søndag: http://sagaontour.moonfruit.com/#/tour/4519368549 Åh pølsefingre på iPhone virker ikke 100..men ja det er rigtig det er den dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 OG VIGTIGST AF ALT: den klassiske trommesolo med el og aku trommer.. Den var jo en fast fantastisk bestandel af showet Faktisk var de med til at udvikle og teste Simmons prototyper.. Og man kan se hvor Octapad kom fra også Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Stop the Press.. Her er den.. Har ledt et par dage.. Den ultimative æra (touren med Heads Or Tales 83-84) med den fede originale slager og de fede numre! Nyd! http://youtu.be/t3HUTV5hZNI Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 (edited) Stop the Press.. Her er den.. Har ledt et par dage.. Den ultimative æra (touren med Heads Or Tales 83-84) med den fede originale slager og de fede numre! Nyd! Joo, Steve Negus kan måske godt kaldes fed - tynd er han i hvert fald ikke! Men, spøg til side - Steve er da bestemt "opfinderen" af Saga's trommelyd - stor kredit til ham!! Og det kan da sagtens høres, når de senere trommeslagere i Saga forsøger at efterligne hans "lyd" - den nyeste Mike gør det nu meget godt! Faktisk synes jeg, Saga med deres seneste udgivelser (ex. "20 20") er ved at være "back on track" - i hvert fald i forhold til sen-80'erne og 90'erne, hvor de forsøgte sig med en mere moderne strømlinet lyd, der bestemt ikke klædte dem. Edited October 27, 2013 by søs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts