KalEl Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 (edited) Et spøjst spørgsmål, men jeg er før blevet overrasket over hvad der findes svar og meninger omkring, så her er det. Jeg oplever at en af mine (mange) udfordringer er at komme tilbage i groovet efter et fill eller ligende. Specielt er det, det første lilletrommeslag der kan blive anderledes, ingen rim/for meget rim. Når først første slag er overstået, og kalibreringen ligesom er udført, og jeg er tilbage i vanlig stilling/balance, så kører det bare. Jeg er klar over at det bare er at øve, ligesom det er med så meget andet, men det kunne være nogen havde en mere direkte vej. En snedig øvelse/en filosofisk overvejelse/generelle betragtninger hvad ved jeg...? Mvh Edited November 19, 2013 by KalEl 1
mlsted98@hotmail.com Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Du kan prøve at køre dit groove laaangt ned i tempo, og så arbejde det op derfra. Bare et forslag. Søren
henrikrathje Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Kune det være et præcisions problem?.. Overvej at tegne en lille cirkel oå snare skindet som er the sweet spot.. Gå efter at ramme der Derudover så ØVE ØVE ØVE med en metronom i tempo 80-100 og spil en simpel paradiddle hvor du først øver at ramme alle slag præcist lige kraftigt,, derefter præcist lige SVAGT.. Derefter skifter du lidt rundt.. H og V er kraftige slag.. h og v er svage HVhhVHvv HVHHvhvv hvHHvhVV Optag det så du kan høre om det lyder korrekt.. Du skal ha en klar fornemmelse af kraftig vs svagt i hver hånd.. OG kunne kontrollere det og skift derimellem også ved hurtige tempi
Drummer_Boy Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Simplere fills kunne også være en mulighed.
mads1812 Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Øv det i tempo 40-50 Altså helt ned i det langsomme. Så finder du ud af om du løber og hvad du gør galt. Good luck! 1
Mikas Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Tjek din krop og dit flow i dine fills. Stopper sin krop groove-flowet når du spiller fills giver det god mening, at din krop skal ind i bevægelsen på ny når du kommer tilbage til groovet. Håber det giver mening.
henrikrathje Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Tror Mikas tænker oå at bevare din indre puls og rytme også mens du "fill'er"., så kroppen er klar til at fortsætte beatet efter dit fill Det er røvsvært at forklare.. Men prøv at "synge" 1/4 eller 1/8 klik inden i hovedet men du laver fill.. Det er fint at øve det til klik men det er også nødvendigt at spille uden klik men stadig synge/nynne klikket inde i hovedet.. Det vil hjælpe dig til at "føle pulsen" og dermed lære din krop at spille mere flydende.. Og dermed forhåbentligt (damn det blir knudret det her) gå direkte tilbage i beatet uden skudder mudder Gir det mening??!
KalEl Posted November 21, 2013 Author Posted November 21, 2013 Ja i nogen grad... Jeg bider mærke i ordet flydende. At jeg ikke betragter groove/fill/groove som 3 dele, men som en sammenhængende følelse/balance/bevægelse... Måske
Mikas Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Lige præcis! Lav et fill der groover ligesom groovet, så at sige. Så bliver det én ting med tiden.. Og din krop har det samme flow.
UlfN Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Her er lidt inspiration til nogle nemme fills som alle kan lære. http://www.youtube.com/watch?v=bdCZgR87GsM#t=251
Recommended Posts