Fede Øvelokaler I København Findes Ikke

woods
 Share

Recommended Posts

Hej schlagers!

Mit band og jeg står uden øvelokale her i december, og det er vi kede af. Vi har søgt øvelokaler rundt omkring i København, men har ikke fundet noget, der er til at betale.

Vi er 4 mand og har et budget på max 2400 kr./md., og vi øver 2-3 gange om ugen.

Vi kommer fra Musikværftet på Refshaleøen og vil gerne længere ind mod byen. Et øvelokale i indre by / Nørrebro / Vesterbro / Valby / Frederiksberg vil være optimalt. Helst ikke Amager, selvom vi ved, at der er en del øvelokaler derude.

Er der nogen, der har et bud på, hvor man kan søge hen? Kender I nogle øvelokale-ansvarlige eller foreninger, som man kan kontakte?

Håber I kan hjælpe os. God jul.

Med venlig hilsen
Morten

Edited by woods

Kirk1 ligger lidt længer ude af byen, i vanløse, men der er kvadratmeter prisen også oppe mellem skyerne. I skal snakke med Niko, men jeg kan med det samme afsløre at 2400,- nok max rækker til noget på delebasis.

Hans nummer er: 20326906

Go jagt.

Nimbas

Det er jo Københavns åbenlyse problem, og desværre et problem som ingen politikkere tør røre med en indtang. Sidst en politikker gik til valg på det var i 2008, og han kom IKKE ind.

Du skal ud af byen, før de er til at betale, men du skal også være opmærksom på at de fleste steder hvor der er opført øvelokaler kæmper naboer med alle kræfter for at få dem nedlagt. Fx Bandhotel i KBH SV, som er FEDE lokaler synes jeg.

Personligt kan jeg ikke vente til jeg flytter ud af byen, så priserne bliver naturlige igen, for øvelokaleprisen i København er jo markant dyrere end lejlighedsprisen.

Drummer_Boy: Vi har allerede kigget på det og var tæt på at tage det men var en smule bange for klima, manglende kontrakt og andre småting. Jeg forsøgte at sende en PM til dig, men din indbakke er fuld.

Kan du fortælle lidt om, hvordan det er at øve dernede? Hvordan er Tom, og kan man stole på ham? Hvor meget øver han med sit band? Hvordan er lokalet at øve i generelt ift klima og akustik - er det til at holde ud? - Der er som bekendt ingen vinduer... Det løber jo desuden rundt uden kontrakt, så vi er lidt bange for, om man kan have sine (dyre) ting derude i fred og om man kan stole på Tom... Er der andre ting man skal være særligt opmærksom på (opturs-/nedturs-ting)?

Vi vil gerne have vores eget sted, hvor vi kan komme mange dage om ugen. Vi roder med at indspille lidt så det kunne være fedt at have et lokale, hvor vi ikke skal stille op og hive ned hver gang vi øver. Vi vil desuden gerne dele med nogen som er til at stole på og som ikke øver 2-3 gange om ugen.... Så vi har mere tid.

Hvorfor opsagde I?

Håber at du vil hjælpe mig. Er nemlig meget presset ift. øvelokale :(

God jul og tak.

Edited by woods

Vi flytter ud af vores øvelokal på Bandhotel, og det kan overtages allerede d.1 januar.

Lokalet koster 3550 kr. Lidt over jeres budget, men hvis i er to bands (hvilket der er plads til), bliver det billigere end i har budgeteret.

Send en PM hvis det har interesse, eller hvis du har andre spørgsmål.

/Azur