Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hep Hej

Jeg skal spille noget musical og overvejer, om man skulle prøve at have noderne på iPad i stedet for på papir. Er der nogen, der har gode eller dårlige erfaringer med det?

Umiddelbart tænker jeg, at det er noget bøvl at skulle skifte side med en pedal, at man kun kan se een side ad gangen og at skærmen er mindre end et A4-ark. Men det ville være fedt ikke at skulle rode med tusind papirer og bladre hele tiden.

Hvad siger I? Er det godt eller skidt? Og hvilken app er god? Forscore? Det er traditionelle nodesheets, vi snakker om. Ikke formoversigter, noter eller den slags.

Hilsen Mikkel

Posted

Der findes apps der kan scrolle et dokument, du bestemmer selv hastigheden vores forsanger bruger det til teksterne.

Posted

Der findes apps der kan scrolle et dokument, du bestemmer selv hastigheden vores forsanger bruger det til teksterne.

Kender du navne på én eller flere af disse apps?

På forhånd tak

Claus

Posted

Jeg bruger forscore med pedal når jeg spiller musical :)
- jeg bruger venstre hæl til at bladre med, hvilket bevirker at jeg ikke slipper hihatten midt i det hele.

Jeg synes det fungerer fedt - langt bedre end tusind noder man skal sidde og blare i midt i nummeret!

mvh. Frederik

Posted (edited)

Kender du navne på én eller flere af disse apps?

På forhånd tak

Claus

Jeg bruger denne:

http://deepdishdesigns.com/gigbook.html

Nemt og enkelt - koster 65 kr. Jeg henter tekst/node fra Dropbox - og kan skrive tilføjelser til tekst/node med fingeren direkte på dokumentet!

Tekster/noder kan samles i vilkårlig rækkefølge til en sæt-liste - eller en "binder"/et bibliotek.

Jeg vender iPad'en på højkant - sætter den fast med en dertil-indrettet "clamp", som passer på fx et mikrofon stativ. Kan sagtens læse det jeg skal i denne position!

Edited by søs
Posted

Og I har ikke problemer med at læse de små noder på den lille skærm? Hvilken pedal bruger du, Frederik?

Jeg bruger p.t. en http://www.4sound.dk/shop/ios-i-o-enheder/airturn/bt-105-plus-atfs-2-pedaler-og-board.html

jeg synes bestemt ikke at mine (unge) øjne har nogen problemer med at se noderne på skærmen - jeg har placeret min ipad lige ved hihat-stativet (jeg overvejer dog at at få et boomarmstativ der muliggør at jeg kan have ipad direkte over mit højre knæ! det tror jeg ville være perfekt samt pænest for publikum.

• 4 months later...
Posted

Jeg har netop købt MusicStand via AppStore. Supersimpelt og effektivt til at lave setlister fra pdf filer. Den indbyggede option til at lave gule postits på pdf dokumentere viste sig dog ikke at være helt pålidelig. Jeg bruger rene pdf'er og laver setlister med dem. Easy peasy ;)