Bjørn Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Hej med jer. Jeg satte en 3 piece tama superstar på den blå avis. Denne fyr har kontaktt mig, og hævder at han er fra usa. Og vil have mit sæt transporteret. Dan Filion hedder han ( måske ) Dette er mailen fra ham hvor jeg vågnede, og tænkte, hvad? I agree with the price and i'm satisfied with the condition too. I am buying it internationally to America and i would pay you through PayPal as it is the fastest & easiest way for me to make payment at this moment, do not worry about paypal charges, i will take care of that and about the transportation, i shall arrange for a transport agent to come to your home directly for the pickup . so if you accept this transaction, you should send me your info requested below if you have an account already with paypal:- name : payPal email : mobile number: total price : or you should send me a PayPal money request, so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my transport agent to come for the pick up, after you receive your money. I will need your home address too for the pick up to be arranged. i expect your reply soon . Dan. Hvad siger i? Skal jeg stole på mit instinkt, og lade være med at svare, eller lege lidt med ham
Claus Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Jeg ville holde mig væk. Han kan gennemføre handlen og derefter ophæve den, hvorefter han trækker sin betaling tilbage, og dit sæt er tabt. Mange hilsner Claus
Jesper Pingel Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Du kan jo også stille spørgsmålet til dig, selv om hvorfor han skulle ville købe det sæt?? Forstå mig ret, det er jo ikke et one out of a million sæt der er lavet at selve jesus..men derimod et ganske alm og godt trommesæt. Ville du købe sådan et sæt i usa? Jesper
Bjørn Posted January 22, 2014 Author Posted January 22, 2014 Godt. En enkelt person der fraråder det, og det er det jeg gpr efter. Tak! En af grundene til at jeg spørger er at jeg ingen kendskab har til paypal, g derfor er lidt i tvivl om hvordan det fungere.
Henrik H. Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Jeg er også meget skeptisk. Selvom priserne på det danske trommemarked er helt i bund, kan trommer generelt stadig købes billigere i ren indkøbspris i USA. Så hvorfor skulle han betale en bekostelig transport? Jeg har også hørt om svindler hvor der bliver overført for stort beløb der så senere skal tilbageføres, det er vist som del af hvidvaskning af penge. Følg din intuition og lad drop ham
Beechcraft Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 (edited) Fup og gamle aviser ! hold dig langt væk // Jan Edited January 22, 2014 by Beechcraft
Dan "Due" Jensen Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Jeg mener at køber kan trække pengene tilbage via Paypal i op til 60 dage - med begrundelse i at varen ikke er modtaget eller er defekt. Nogen der kan bekræfte dette?
Bjørn Posted January 22, 2014 Author Posted January 22, 2014 Jeg føler mig næsten helt dum.. Selvfølgelig er det noget fup.
Jesper Pingel Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Jeg mener at køber kan trække pengene tilbage via Paypal i op til 60 dage - med begrundelse i at varen ikke er modtaget eller er defekt. Nogen der kan bekræfte dette? Dette er rigtig.
René Eriksen Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Mærkeligt, at han ikke søger efter en "Gong gong", ham Filion........................................... :dialaugh_trans: 1
Dan "Due" Jensen Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Dette er rigtig. Derfor vil det være en fordel for sælger at bruge almindelig bankoverførsel - har køber ikke et døgn til evt. at fortryde en bankoverførsel?
Dan "Due" Jensen Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Mærkeligt, at han ikke søger efter en "Gong gong", ham Filion........................................... :dialaugh_trans: HAHAHAHA det er satme humor på højt plan!
Bjørn Posted January 22, 2014 Author Posted January 22, 2014 Du kan jo også stille spørgsmålet til dig, selv om hvorfor han skulle ville købe det sæt?? Forstå mig ret, det er jo ikke et one out of a million sæt der er lavet at selve jesus..men derimod et ganske alm og godt trommesæt. Ville du købe sådan et sæt i usa? Jesper Lige præcis. Og det er iøvrigt forstået helt korrekt herfra
Kasper Stougaard Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Da jeg havde min Audi til salg fik jeg en henvendelse med cirka samme ordlyd, dog fra en tysker - jeg skrev lidt frem og tilbage med ham for at være sikker på, at det var svindel. Det bliver man hurtigt overbevist om
Ralla Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 LIge så snart de prøver at overbevise dig om at paypal, eller lign. betalingssystemer er deres eneste mulighed, så slet mailen og kom videre
UlfN Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 Jeg kan godt lide den udgave der starter med: "I am very interested in buying your musical instrument....." Den giver mig sådan et indre billede af en solopgang hen over visne træer og døde dyr i en stor oliepøl. Den smukke nigerianske natur. 1
smurd Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 Har ligeledes fået en sms fra en der hed Dan fra usa, som spurgte til mit instrument ( nævnte ikke drumkit eller lign). Email adressen i sms ser mystisk ud så jeg udlod at svare. Vær forsigtig!
Beechcraft Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 Og jeg har også lige modtaget en SMS fra samme knallert... // Jan
Bjørn Posted January 23, 2014 Author Posted January 23, 2014 Og jeg har også lige modtaget en SMS fra samme knallert... // Jan Så må du hilse fra Bjørn.
Per Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 Har også lige modtaget en sms fra ham... Der skydes vist med spredehagl..
Bjørn Posted January 23, 2014 Author Posted January 23, 2014 Hmm. Så er det godt med en tråd hvor der bliver advaret!
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Han er stadig i gang. Fik sms fra Dan Filion i nat på min Gretsch snare... Beware of Dan the Man Filion!!! 😋
Bjørn Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 Ja han er en værre en. Jeg er også blevet kontaktet igen. samme sms, samme lort!
Recommended Posts