Simon Phillips Ude Af Toto


Achermann

Recommended Posts

Medlem Lause gjorde mig netop opmærksom på, at Simon Phillips forlader Toto efter at have siddet på trommestolen siden 1992 for at forfølge sin solokarriere og andre interesser, som det fremgår på Totos hjemmeside.

 

Erstatningen er Keith Carlock (Steely Dan, Sting, James Taylor, John Mayer m.fl.), som vel nok må siges at være en ganske anden type trommeslager. Måske spørger Jeff Porcaro lidt i baggrunden, når talen kommer på groove og den slags?

 

Hvad siger I til det?

 

Totos nyhedssektion

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay, jeg er nok én af dem som ikke er så begejstret for dette valg.

 

Ikke at keith Carlock er en dårlig trommeslager, Simon Phillips havde bare det mere POWER i sit spil, som jeg personligt godt kunne lide. Mange af numrene var forøvrigt bygget lidt op om Simon's trommespil som f.eks. "Dave's Gone Skiing", hvor der er show off med 2 stortrommer :-)

 

Jeg havde hellere set Gregg Bissonette på trommestolen, som har noget af det samme i sit spil som Simon, og som i øvrigt tidligere har været afløser i Toto :-)

Redigeret af Gandrum
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Okay, jeg er nok én af dem som ikke er så begejstret for dette valg.

 

Ikke at keith Carlock er en dårlig trommeslager, Simon Phillips havde bare det mere POWER i sit spil, som jeg personligt godt kunne lide. Mange af numrene var forøvrigt bygget lidt op om Simon's trommespil som f.eks. "Dave's Gone Skiing", hvor der er show off med 2 stortrommer :-)

 

Jeg havde hellere set Gregg Bissonette på trommestolen, som har noget af det samme i sit spil som Simon, og som i øvrigt tidligere har været afløser i Toto :-)

+1

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror folk skal glæde sig til at høre hvad Keith kan bidrage med inden man siger nej tak.. You WILL be surprised .. Han har jo spillet en del med Steve Lukather allerede. Han plejer at kende lidt til gode slagere ;-)

Hvis det er tilfældet, så skulle Keith ha ændret sin spillestil radikalt, hvilket jeg næppe tror.

Jeg har aldrig faldet i svime over Keith Carlock, og forstår slet ikke det hype der er omkring denne mand. Han spiller jævnt kedeligt, og i min verden altid det samme. Dertil skal siges, at jeg har fulgt ham i de forskellige konstellationer han har spillet i igennem tiden.

Derimod har Simon overrasket mig meget, både hvad angår hans egen solo karriere og hvad han ellers har spillet i af forskellige bands.

Han høster netop en vis succes udenfor Toto, så derfor han takker af nu :-) Noget lort efter min mening, da det nok betyder at jeg er færdig med Toto.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er jo svært at gøre alle tilfreds :-/

 

Jeg har ikke lyttet til toto siden Simon kom med.. Ødelagde al groove og swing for mig.. Men det ER jo smag og behag.

 

Jeg vil glæde mig til Keiths bidrag.. Han er så groove inspireret og swinger røven ud af bagdelen, og DET tror jeg blir en god cocktail med Toto.

 

Vi får se hvad der sker :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kom virkelig bag på mig, og så lige netop nu hvor de er ved at lave plade.
Jeg har svært ved at se Keith Carlock som erstatning for Simon. Hvem der skulle være den næste trommeslager ved jeg ikke, men hverken Keith eller Gregg egner sig til jobbet…

Men jeg glæder mig nu alligevel til at høre hvad der kommer ud af det !

Uanset hvad, vil TOTO altid være nummer 1 i mine øjne og ører…

 

Det skulle ha' været mig som erstatning… BUUUUUUM

Link til kommentar
Del på andre sites

I første omgang tænkte jeg neeeeeeeeeej!!!!!

 

Men efter at have lyttet til ham Keith Carlock, så tror jeg det bliver spændende.

Jeg blev først Toto fan efter Simon kom til (dvs kendte ikke dem ikke rigtigt før), og netop Tambu albummet har jeg hørt mange gange.

Jeg synes Simon spiller fantastisk og hans andre projekter er ret fede, så det er jo ikke slut mig Simon.

 

Men det bliver spændende at høre deres næste album.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er i hvert fald - efter min mening - noget musik som Toto ikke kan spille mere med Keith ved roret.

Simon har præget bandet en del igennem årene, og har faktisk også været med længere tid end Jeff Porcaro.

 

Valget på Simon i sin tid var naturligt, da Jeff kunne lide hans groove og spillestil.

Jeg har svært ved at se hvordan Keith skal kunne præstere hvad Simon spiller ved 1:46 i denne video ;-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er i hvert fald - efter min mening - noget musik som Toto ikke kan spille mere med Keith ved roret.

Simon har præget bandet en del igennem årene, og har faktisk også været med længere tid end Jeff Porcaro.

 

Valget på Simon i sin tid var naturligt, da Jeff kunne lide hans groove og spillestil.

Jeg har svært ved at se hvordan Keith skal kunne præstere hvad Simon spiller ved 1:46 i denne video ;-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt synes jeg det er rigtig skidt. Det er måske nok fordi jeg virkelig har set op til Simons måde at lave melodiske grooves på. Han er i den grad en "signatur-trommeslager". Man er aldrig i tvivl om, hvem der spiller - det kan høres gennem hans spil. Hans spillestil vil være praktisk talt umulig at erstatte, hvilket jeg tror TOTO har taget konsekvensen af. Det er nu nødvendigt at bringe noget andet ind, da en efterligning af Simon ville blive ynkelig. Keith er - efter min mening - umiddelbart orienteret på groovet og sin del af rytmesektionen, hvor Simon var både det og også et melodibærende instrument. Forskellen er jo også tydelig i tromme-setup, hvor Simons store setup netop giver ham muligheden for at være melodibærende.

 

Tja - det bliver spændende og MEGET anderledes.

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Anders du er inde på noget der giver mening

 

Simon er meget melodisk både med sin trommelyd og spil.. Nok det der ikke tænder mig, da det i min verden er en misforståelse af rollen.. Men det er nok vare mig

 

Keith swinger bedre og meget mere groove og rytme orienteret.. Jeff var jo kongen af groove så jeg håber at Keith kan genindføre lidt af det i Toto.. Vi går se :-)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jo Simon kan ting på det tekniske plan der er meget svært.. Fint nok

 

Men Simon kan ikke komme NÆR det niveau af at være fysisk i kontakt med trommer som Keith er her:

 

Men de er jo så forskellige som man næsten kan være!.. Så sammenligning er svært..

 

Blir sgu spændende!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu