henrikrathje Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 nej det er slet ikke tydeligt.. dvs. der er på nogle ting et ref nummer som begynder med ST hvilket betyder det er egen produktion.. MEN det gælder ikke altid! jeg kender de fleste så evt. kan folk sende en pm, så kan jeg sige hvilket fabrikat det er.. de der washers står der ikke noget på nej... men køber du 100 stk (som er kolli størelsen) så gør der, for så får du den originale pose. sådan er det med mange af de små "dimser".. mange skal kun bruge en håndfuld, og derfor købes de hjem i store pakker, og splittes så op til kunderne.. køber du mange så får du dem med den original indpakning.. men hvem køber lige 500 lugs osv NÅ men dette er vist tæt på Off topic, så skal vi ikke tilbage til det sorte monster!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Yes! Sorry! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Helt off-topic er det jo ikke - i og med der diskuteres hvilken hardware man skal sætte på sæt man bestiller hos Rathje Drums eller bygger selv. Et Silverstar til 3500 er i hvert fald en rimelig og særdeles god løsning - og så er der de billigere, hvoraf nogle er bedre end andre. Jeg har kun gode erfaringer med de lugs, jeg har købte fra ST - Gretsch-type og single-lugs til en lilletromme. Strainerne ligeså - WorldMax og Dixon, tror jeg. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Tillykke med både fødselsdagen og det flotte nye sæt Michael. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 Tak Max - men jeg bliver først 50 til sommer, er bare tidligt ude fordi jeg kender leveringstiden på custom Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Århh ja.. Jeg PRØVEDE at være hurtig!.. Det lykkedes næsten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Stort, stort tillykke! Det ser superlækkert ud! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 @Hanrik. Vi ventede vist længst på maleren ik !? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Tak Max - men jeg bliver først 50 til sommer, er bare tidligt ude fordi jeg kender leveringstiden på custom .....men så har jeg da husket og sige tillykke Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 @Hanrik. Vi ventede vist længst på maleren ik !? jo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 søndag morgen - i seng kl. 03:20 efter at ha spillet til en 2x60 års fødselsdag i et festlokale med murstenvæge 1. gang på mit nye TOP FEDE RATHJE. De lød fantastisk, lige det jeg gik efter ) BD er fire toner dybere end min yamaha, tommerne (specielt 12´eren) har så meget fokus og klang, at det bærer igennem musikken, 14'eren lyder som jeg ønskede mig 16' erne skulle sige - KAN ikke vente til at 16'eren kommer hjem fra maleren og så er det lige som det skal være i sort med crom hardware, ikke noger bling her Klang: Varm, kontroleret, godt med dyk, hurtige, dybe, artikulerede - måske skal der eksperimenteres med andre skind, måske ikke (don´t fix what ain´t broken Jeg har fluks bestile en 20x16 bd og en kedel til min Freefloating snare ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Hvordan sætter jeg et billede ind ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Jaaa.. fotos!! Gratisimage.dk. Og så læse Jons guide.. http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?/topic/68555-billedupload-revisited/?fromsearch=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 billede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 FLOT!!! Piano Black og Chrom holder altså bare. Klassisk, maskulint, stilfuldt! Tillykke med et lækkert Rathje-feinschmecker-sæt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Ja der er jo lige en anelse nuance forskel på 16"eren og resten af sættet. Men det er der nok ingen der lægger mærke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louis Gundelach Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Flot! Og helt Gadd´sk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Vil du løfte sløret for hvad det har kostet at få lakeret kedlerne? Jeg overvejer selv at få gjort noget tilsvarende på et tidspunkt. Mvh Hasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted March 3, 2014 Author Share Posted March 3, 2014 Jeg tror lakeringen havner på ca 5.000,- og det er en (syntes maleren) en venne pris fra en trommeslager til en anden ! Jeg tror en autolakerer kunne ha gjort det billeåigere og lidt pænere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rettmer Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Flot sæt, Michael. Stort tillykke. Hilsen Steen Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 - og SÅ kom 16* tilbage fra maleren Alt er samlet og venter på weekendens job. Sidste weekend var sættet på job med 14 GT og det lød fantastisk - lige som jeg havde håbet på. I en sammenligning med Yamaha Mable Absolute Custom Vintage Nuveau (!) er Rathje´s BD en kvart dybere og 16´GT ca en lille terts dybere ... I´ll be back ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 og 16´GT ca en lille terts dybere ... Kan du virkelig høre det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 tror han måler det jeg er begyndt at måle kedlernes grundtone (uden hardware) og skriver det ind i kedlen.. så kan jeg bedre vurdere om kedlerne passer sammen.. men den kombi træ og tykkelse som sanvig har ER meget dyb i klangen.. helt vildt dyb faktisk. Jeg kan godt lide at kedler har bund.. det er nemlig umuligt at tilsætte i studiet uden at komprimere lyden meget og dermed miste dynamik og naturligt BOOoomMM.. lydfolk er gode til det, men jeg ved de er gladere fpr at fjerne bund end tilsætte det på en BD... eller en GT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Timbre matching... DW's hoffeature. Jeg havde nogle meget intense snakke med John Good omkring hans filosofi omkring træ og kedler, da vi var på messen. Der kommer et interview/samtale med ham og Morten Hellborn sammen, når Gunnar når til det i bunken af indslag dernedefra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki Strandholdt Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Jamen så ved vi hvem der skal overtage butikken når mr. Good går på pension Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts