Rathje Custom :-)

sanvig

Recommended Posts

nej det er slet ikke tydeligt.. dvs. der er på nogle ting et ref nummer som begynder med ST hvilket betyder det er egen produktion.. MEN det gælder ikke altid!

jeg kender de fleste så evt. kan folk sende en pm, så kan jeg sige hvilket fabrikat det er..

de der washers står der ikke noget på nej... men køber du 100 stk (som er kolli størelsen) så gør der, for så får du den originale pose.

sådan er det med mange af de små "dimser".. mange skal kun bruge en håndfuld, og derfor købes de hjem i store pakker, og splittes så op til kunderne.. køber du mange så får du dem med den original indpakning.. men hvem køber lige 500 lugs osv :-)

NÅ men dette er vist tæt på Off topic, så skal vi ikke tilbage til det sorte monster!?

• Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest jon petersen

Helt off-topic er det jo ikke - i og med der diskuteres hvilken hardware man skal sætte på sæt man bestiller hos Rathje Drums eller bygger selv.

Et Silverstar til 3500 er i hvert fald en rimelig og særdeles god løsning - og så er der de billigere, hvoraf nogle er bedre end andre.

Jeg har kun gode erfaringer med de lugs, jeg har købte fra ST - Gretsch-type og single-lugs til en lilletromme. Strainerne ligeså - WorldMax og Dixon, tror jeg.

Jon

• 3 weeks later...

søndag morgen - i seng kl. 03:20 efter at ha spillet til en 2x60 års fødselsdag i et festlokale med murstenvæge 1. gang på mit nye TOP FEDE RATHJE.

De lød fantastisk, lige det jeg gik efter :-))

BD er fire toner dybere end min yamaha, tommerne (specielt 12´eren) har så meget fokus og klang, at det bærer igennem musikken, 14'eren lyder som jeg ønskede mig 16' erne skulle sige - KAN ikke vente til at 16'eren kommer hjem fra maleren :-) og så er det lige som det skal være i sort med crom hardware, ikke noger bling her ;-)

Klang: Varm, kontroleret, godt med dyk, hurtige, dybe, artikulerede - måske skal der eksperimenteres med andre skind, måske ikke (don´t fix what ain´t broken ;-)

Jeg har fluks bestile en 20x16 bd og en kedel til min Freefloating snare .....

Jeg tror lakeringen havner på ca 5.000,- og det er en (syntes maleren) en venne pris fra en trommeslager til en anden ! Jeg tror en autolakerer kunne ha gjort det billeåigere og lidt pænere.

• 2 weeks later...

- og SÅ kom 16* tilbage fra maleren :-) Alt er samlet og venter på weekendens job. Sidste weekend var sættet på job med 14 GT og det lød fantastisk - lige som jeg havde håbet på.

I en sammenligning med Yamaha Mable Absolute Custom Vintage Nuveau (!) er Rathje´s BD en kvart dybere og 16´GT ca en lille terts dybere ...

I´ll be back ...

IMG_1371.JPG

tror han måler det :-)

jeg er begyndt at måle kedlernes grundtone (uden hardware) og skriver det ind i kedlen.. så kan jeg bedre vurdere om kedlerne passer sammen.. men den kombi træ og tykkelse som sanvig har ER meget dyb i klangen.. helt vildt dyb faktisk.

Jeg kan godt lide at kedler har bund.. det er nemlig umuligt at tilsætte i studiet uden at komprimere lyden meget og dermed miste dynamik og naturligt BOOoomMM.. lydfolk er gode til det, men jeg ved de er gladere fpr at fjerne bund end tilsætte det på en BD... eller en GT.