Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Er der nogen der ved hvem der egentlig har import/distribution af Ludwig i DK?

Jeg ved at det tidligere har været Slagtøj Ctr.

Så havde Luthman den. Men Luthman har det tilsyneladende ikke mere i Danmark,(ifølge deres hjemmeside), men de har den åbenbart stadig i Sverige hvis man tjekker den svenske version. Er den gået tilbage til Slagtøj Ctr? Og er det i så fald derfor at ingen andre end dem tilsyneladende forhandler Ludwig mere? (andet end et par lilletrommer osv.)

Posted

Altså, Slaweren har da et af de helt små Ludwig-sæt stående (?uestlove), så mon ikke de har den igen. Hvis det er dele du leder efter, har de jo ret meget på værkstedet.

Posted

Altså, Slaweren har da et af de helt små Ludwig-sæt stående (?uestlove), så mon ikke de har den igen. Hvis det er dele du leder efter, har de jo ret meget på værkstedet.

4Sound har også Breakbeats sættene, men sådan et har jeg jo i forvejen ;-)

Men hvis Slagtøj Ctr. har den igen, forklarer det jo hvorfor der absolut intet sker. Det er jo Vater/Remo om igen.

I min verden burde en forretning ikke have eneretten til import/distribution. De har jo intet ønske om at andre forretninger skal kunne tilbyde de samme produkter, og slet ikke til samme pris.

Og slet ikke når det er så "sløv" en forretning som Slagtøj Ctr. og som slet ikke har den fysiske kapacitet til at have så stort et brand. Det bør jo ikke være en hemmelighed hvem der står for distribueringen af de forskellige brands.

Måske det bare er mig.

Posted

4Sound har også Breakbeats sættene, men sådan et har jeg jo i forvejen ;-)

Men hvis Slagtøj Ctr. har den igen, forklarer det jo hvorfor der absolut intet sker. Det er jo Vater/Remo om igen.

I min verden burde en forretning ikke have eneretten til import/distribution. De har jo intet ønske om at andre forretninger skal kunne tilbyde de samme produkter, og slet ikke til samme pris.

Og slet ikke når det er så "sløv" en forretning som Slagtøj Ctr. og som slet ikke har den fysiske kapacitet til at have så stort et brand. Det bør jo ikke være en hemmelighed hvem der står for distribueringen af de forskellige brands.

Måske det bare er mig.

Jeg støtter op her.

Posted

Nu ikke for være en væmmelig arrogant type, men har folk hørt om Just-In-Time princippet?

Du starter en tråd for at vide hvem der har importen på Ludwig, og derefter argumenterer med at sige at tingene står stille, fordi den er hos Slagtøjcentret. Det er ikke en Apple forretning, eller et sted der handler med mobiltelefoner. Det er trommesæt (!), hvor man bestiller én container med trommer - og dele hjem ad gangen - ellers vil lagerpladsen eksplodere. Nu skal jeg så tilføje at Slagtøjcentret har en lagerkapacitet svarende til en 4 etagers ejendom fra 1890'erne, som vil løbe op i 500-600 kvadratmeter. Det butikken arbejder med, er noget man kalder rettidig omhu.

Ville du ikke uddybe hvilket Ludwig produkt du efterlyser? Så kunne distributøren eller lign. måske hjælpe dig.

Jeg kan f.eks berette dig om et andet distributionsfirma, som leverer pissoir produkter til restaurationer fra en Canadisk producent. De tilbyder 2 produkter som er de mest populære til deres kunder i Danmark, selvom fabrikken producerer 20 forskellige pissoir til hele verdenen.

• Upvote 1
Posted

Tjaee. Jeg undrer og mig og synes også det er ærgerlig man ikke hører mere til Ludwig i DK. Specielt efter nogle af deres seneste sæt, som ser MEGET spændene ud. Mystisk et så stort brand ikke bliver bedre markedsført i DK.

Posted

Nu ikke for være en væmmelig arrogant type, men har folk hørt om Just-In-Time princippet?

Du starter en tråd for at vide hvem der har importen på Ludwig, og derefter argumenterer med at sige at tingene står stille, fordi den er hos Slagtøjcentret. Det er ikke en Apple forretning, eller et sted der handler med mobiltelefoner. Det er trommesæt (!), hvor man bestiller én container med trommer - og dele hjem ad gangen - ellers vil lagerpladsen eksplodere. Nu skal jeg så tilføje at Slagtøjcentret har en lagerkapacitet svarende til en 4 etagers ejendom fra 1890'erne, som vil løbe op i 500-600 kvadratmeter. Det butikken arbejder med, er noget man kalder rettidig omhu.

Ville du ikke uddybe hvilket Ludwig produkt du efterlyser? Så kunne distributøren eller lign. måske hjælpe dig.

Jeg kan f.eks berette dig om et andet distributionsfirma, som leverer pissoir produkter til restaurationer fra en Canadisk producent. De tilbyder 2 produkter som er de mest populære til deres kunder i Danmark, selvom fabrikken producerer 20 forskellige pissoir til hele verdenen.

Det er ikke fordi jeg har noget imod Slagtøj Ctr. som forretning. Overhovedet ikke! Jeg holder meget af at komme forbi og snuse rundt. Problemet er bare, at det for mig virker som om at de ikke fungerer særligt godt som distributør. Måske er det fordi at jeg tror, at jeg ville agere anderledes hvis jeg stod som distributør. Jeg vil da mene, at man bør gøre alt hvad man overhovedet kan for at udbrede kendskabet til brandet, og få så mange forretninger til at sælge produkterne som muligt. Det må da være i alles interesse da det,(forhåbentlig?), skaber mere omsætning. Og det er da fint nok, at du slynger om dig med fine begreber. Men hvad hjælper det at have et brand, hvis ingen ved det og ingen aner hvad de producerer? Så må man jo begynde at markedsføre. Dette er dog ikke kun distributørens ansvar, men i høj grad også producentens eget. Men hvorfor laver man så ikke et bedre samarbejde?

Nej, det er ikke mobiltelefoner der handles med, men Ludwig er da så meget mere end bare trommesæt? Jeg kan sagtens forstå, at man ikke kan have hele sortimentet på lager. Særligt ikke, når de dyrere serier jo rent faktisk produceres efter kundens anvisninger og ønsker. Men man må da forvente at de i det mindste har f.eks. noget hardware på lager, til hurtig levering. Og det er da helt fint, at de har 600 kvadratmeter. Men hvis de ikke bliver udnyttet optimalt kan det jo være fuldstændigt ligegyldigt.

Jamen det er da også helt fint, at et pissoirdistributionsfirma kun forhandler de to mest populære produkter. Men så kan de vel også levere fra dag til dag?

Posted

Tjaee. Jeg undrer og mig og synes også det er ærgerlig man ikke hører mere til Ludwig i DK. Specielt efter nogle af deres seneste sæt, som ser MEGET spændene ud. Mystisk et så stort brand ikke bliver bedre markedsført i DK.

Ja det virker meget mærkeligt. Det er som om, at man mener at historien bag navnet er nok til at sælge en hel masse, og markedsføring derfor er unødvendigt. (Dette gælder både for importør og producenten selv).

Men det har jo vist sig ikke at være tilfældet. Ludwig i DK er jo blevet overhalet fuldstændigt indenom, af andre producenter der er meget mere synlige og aggressive i deres markedsføring. Og det på trods af, at jeg mener at Ludwig har været langt mere innovative, særligt på hardware fronten, de seneste par år.

Posted

Nemlig.

Jeg har personligt ikke megen kendskab til omtalte butik. Jeg kan blot konstatere at jeg som forbruger ikke ville ane hvor jeg skulle gå hen eller henvende mig hvis jeg ville købe et Ludwig produkt i dk og det synes jeg er en skam. Synes, som sagt, også det vidner om at dem, der burde markedsføre Ludwig i DK sover i timen.

Ihvertfald HVIS Ludwig ønsker at sælge slagtøj mm. i DK?

Posted

Præcis. For første gang i mange, mange år laver Ludwig endelig noget fornuftigt igen, og så skal det ødelægges af dårlig markedsføring. (Igen, jeg mener at det både er importørens og producentens ansvar)

Posted

Jeg tror virkelig også at det betyder noget om dem som har fået importen kan løfte opgaven, og det er virkelig ikke tit at div. Butikker kan det.

Og hvis man skriver til x mærke og spørger om hvordan det kan være at deres vare ikke er at finde i udvalg...så ved de jo ikke noget om det.

Det er 100% useriøst af butikkerne.

Jesper

Posted

Hørt - Gode ord, Klemme :-).

Jeg vil også tilføje, at det aldrig kan være Importørernes skyld, at jeres lokale trommepusher har et begrænset udvalg stående i butikken. I disse internet tider, står det næsten enhver frit, at bestille hvad som helst fra hvor som helst.

Med mindre man handler i en af de store kædebutikker, er det butikken selv, som afgør, hvad det kan betale sig at udstille i forretningen. Løsningen er selv at gå ned i jeres favorit butik, og spørge ind til hvad produkterne kan. Hvis jeres spørgsmål er seriøse nok, så kommer der sikkert nye modeller hjem.

Og husk, at man får meget bedre service, hvis man handler lokalt, frem for at bestille alt sit gear hjem fra Tyskland. For forretningerne er det ofte et spørgsmål om økonomi og reservekapital, der afgør hvor mange lækre sæt der står rundt omkring i butikkerne.

Rent personligt har jeg altid fået en fantastisk service i Slagtøj Centret, og forstår ikke hvorfor de skal have skylden for noget, som ligger helt uden for deres indflydelse.

Peter S.

Posted

Jeg synes ikke der skydes så direkte på SC men nok mere en undren over at Ludwig som FIRMA ikke gør mere for at pushe trommer ud til forhandlerne.. Der står stort set kun Pearl og Tama.. Give or take..

Ludwig lave fede billige sæt som er midst lige så gode.. Så hvor ligger problemet?.

Ja jeg ved det ikke men det undrer mig!

Har handlet i SC i 30+ år.. Og gør det så meget jeg kan.. Men da det efterhånden er umuligt for mig at komme derind med den trafik politik Kbh og frederiksberg kører så er det svært at fortsætte med det i længden..

Desværre er der ikke timer nok i dagen til det men det er stadig en af den fedeste trommeshops in the world!!

Men det er besides the point .. Min kommentar går på den underlige forskel der er i prioriteringen af mærker.. Jeg ved som sagt ikke hvorfor.. Synes bare det er underligt at man ikke ser Ludwig mere end det man gør..

Er det måske fordi Ludwig ikk gider danmark?

Ved jo at Peter i SC er STOR ludwig fan!!

Posted

Hørt - Gode ord, Klemme :-).

Jeg vil også tilføje, at det aldrig kan være Importørernes skyld, at jeres lokale trommepusher har et begrænset udvalg stående i butikken. I disse internet tider, står det næsten enhver frit, at bestille hvad som helst fra hvor som helst.

Med mindre man handler i en af de store kædebutikker, er det butikken selv, som afgør, hvad det kan betale sig at udstille i forretningen. Løsningen er selv at gå ned i jeres favorit butik, og spørge ind til hvad produkterne kan. Hvis jeres spørgsmål er seriøse nok, så kommer der sikkert nye modeller hjem.

Og husk, at man får meget bedre service, hvis man handler lokalt, frem for at bestille alt sit gear hjem fra Tyskland. For forretningerne er det ofte et spørgsmål om økonomi og reservekapital, der afgør hvor mange lækre sæt der står rundt omkring i butikkerne.

Rent personligt har jeg altid fået en fantastisk service i Slagtøj Centret, og forstår ikke hvorfor de skal have skylden for noget, som ligger helt uden for deres indflydelse.

Peter S.

Tja, nu er min "lokale" pusher sådan set SC, så det er vel deres skyld at de ikke har det jeg vil ha' ;-)

Du har jo helt ret i, at man bare kan bestille på nettet. Problemet er så bare, at SC's hjemmeside sjældent har det jeg leder efter. Kontakter jeg dem via mail, får jeg aldrig svar. Ringer jeg til dem, vil de "tjekke op på det", hvorefter jeg aldrig får svar. Møder jeg op i butikken, skriver de ned på en seddel, hvorefter jeg ringer op ugen efter, for at få at vide at det kender de ikke noget til, men at de vil "tjekke op på det". Og når man som kunde bliver smidt rundt på den måde, så gider man til sidst ikke mere, og ender ofte med at ty til udlandet i stedet. Jeg får lige så god service ved at handle hos Thomann som jeg gør ved at handle hos SC.

Lige som Henrik, så er det altså sparsomt med tid i hverdagene, og jeg gider ikke blive ved med at bruge mine fridage på at prøve at få et svar. Skal jeg handle på nettet, skal det satme også bare være nemt.

Nåh, nu blev det til brok over SC som butik, hvilket egentlig ikke var meningen. Som distributør er jeg dog dybt uenig i dine betragtninger.

Hvis en importør/distributør ikke har det som en butik/kunde efterspørger, så mister man hurtigt tålmodigheden. Det ender jo så med, at butikken dropper at forhandle produktet. Vi har set det med Remo og senest med Vater, hvor SC som importør/distributør ikke har formået at holde trit med efterspørgslen. Det er nu endt ud i, at Luthman har Remo og Audiosupport har Vater. Og skind og stikker er jo ikke en gang noget der kræver lige så stor lagerplads som trommer/hardware.

Og så vil jeg endnu en gang pointere, at jeg også mener at Ludwig selv har en del af skylden. Men DK er åbenbart for lille et marked til at det kan betale sig for dem, at involvere sig.

Posted

Dennis har fat i en kæmpe pointe.

Det danske butikker skal fokusere på for at holde kunderne i Danmark, er 100% service og tilhørs forholdet. Og så selvfølgelig prøve at følge med priserne.

Når SC konsekvent bruger useriøs lang tid på at finde ud af noget meget simpelt, og ofte helt lader være med at svare, så går man sgu et andet sted hen.

Jeg spurgte engang efter en Ludwig lilletromme hos min tidligere lokale pusher i Nordsjælland, og han ville prøve at kontakte importøren (SC) - men fik aldrig rigtig svar.

Så jeg vil da gerne tage bladet fra munden og sige at de 100% selv er skyld i det, når deres interne og til tider eksterne kommunikation omkring tilbud til kunder, kontakt til butikker osv. sejler rundt.

Og det går altså også udover Ludwig, fordi at SC bliver sat i forbindelse med dem.

Det er en dejlig butik, ingen tvivl om det.

Men i disse tider kræver det hidtil uset service at få det til at fungere.

Om det er fair? Hmm måske ikke - men sådan er dagens Danmark.

Vi vil have mere for mindre.

Posted

Jeg oplever ikke at Slagtøjcentret er mere useriøse end alle de andre trommeforretninger.

Jeg synes mere det er reglen end undtagelsen, at man er nødt til at rykke et par gange inden butikkerne følger op på tingene.

Jeg var f.eks. inde i en anden forretning, for at bestille en samlemuffe til mit Gon-Bops timbales stativ. Butikschefen selv fotograferede og målte op - og så skete der ikke en skid.

Da jeg efter en måned, blev træt af at vente på nyt, tog jeg i Slagtøjcentret og fik med det samme foræret en muffe fra et Tama stativ. Selv om den var gratis og 1 mm mindre end den skulle være, så fungerer den perfekt - Det er service!!!

Jeg har forsøgt mig med andre forretninger end SC, og er blevet skuffet hver gang.

Peter S.

Posted

Selvom det kan lyde dobbelt moralsk er jeg skam enig med dig, Peter.

Det er jo også svært at debattere, da vi alle har en forskellige opfattelse af hvad god service er.

Og den service du fik i dit eksempel, er jo fantastisk. Og hvorfor alle ikke har den opfattelse er jo et spørgsmål som knapt kan besvares.

Men det skal også siges at jeg da tror at alle ønsker at hver af butikkerne, 4SOUND, Drumstick, SC osv skal overleve, da alle butikkerne har sin unikke service og sortiment. :tu:

(Det skal siges at jeg benytter mange forskellige forretninger)

Posted

Jeg har ikke hæftet mig så meget ved deres evne udi at vedligeholde deres distributionsrolle, men jeg må også bare sige, at jeg aldrig oplever andet end en fremragende service hos SC. Og jeg er altså bare en skide amatør, der for snart 32 år siden forelskede mig i at spille trommer. Man kan altid låne i udvalg og de er heller ikke kede af at smide lidt smådele (skruer, filt, spændskiver etc) med, når man er der.

Jo, det tager sommetider lidt (for) lang tid at få svar og nogle gange smutter den også, men jeg lægger med stor glæde alle de penge jeg bruger, når det kommer til nyt gear/reservedele (jeg køber også brugt her og på dba) derinde, for jeg ved at de kender mig og mit gear, og kan rådgive med det i baghovedet.
Og så har de et værksted, som jeg MEGET nødigt vil være foruden.

Posted

Enig René

Og nu tror jeg også man skal passe på med at klandre en forretning for ensidigt

Jeg VED hvor hårdt Peter arbejder og har arbejdet k en menneskealder for at holde SC Kørende.. Det er altså IKKE nemt, og det er ingen guldgrube.

Ja ind imellem kan man glemme ting.. Det gør jeg også.. Måske nogen har været mere uheldige end andre.

Faktum er at værkstedet i SC og deres kompetence i percussion og slagtøj generelt er MEGET stor , og dem der har behov for den elsker det sted

Er man mere til store lagre af det nyeste nye, så er der måske ikke det optimale sted.. Men de prøver heller ikke at konkurrere med thomann.. Det gør 4sound nok mere.. SC er en gl butik som man vil elske at have mulighed for st komme i.. Og os der er kommet der i 30-40 år vi har nok bare et særligt forhold til stedet og historien omkring stedet. Det samme gælder Drumstick som jo startede det hele med Ole og Simon i sin tid.

Forskellen er jo at nu er der kun Peter i butikken af de "gamle" og der er desværre ingen Ole bag disken som man lige tar en kaffe sludder med..

Men tilbage til fokus: og det er vel det generelle?.. Danmark er lille.. På størrelse med en amerikansk by.. Skal man gøre hævd på nye ting fra de store så kræver det STOR indsats og manpower fra importøren.. En manpower som de færreste har mulighed for.. Så de vælger deres "slag" med omhu..

Posted

Hårdt sagt men jeg vil hellere have Ludwigs nye produkter end jeg vil have god kaffe og gamle anekdoter.

Synes virkelig det er synd hvis det ene skal dø for det andet for jeg elsker da god kaffe. Jeg elsker også at komme i DRS og få en god sludder for en sladder men vi skriver 2014 og tingene går stærkt, det ved vi alle.

Som omtalt i en anden tråd er jeg en kæmpe sucker for Ludwigs nye Salesman men det er fandme også frusterende at man ikke kan komme til at se OG prøve det IRL før et evt. køb. Det er jo ikke trommer til 5000:(

Posted

Lad mig endnu en gang understrege, at jeg udelukkende har noget imod SC som importør, og ikke som butik.

Ja, de halter gevaldigt efter når det kommer til webshop og de har meget svært ved at vende tilbage til en når man kontakter dem. Men jeg har efterhånden droppet at prøve at bestille igennem dem, og ser det måske som lidt af charmen ved dem som butik. (Hvilket måske kan virke mærkeligt). Har de det ikke på hverken hjemmeside eller i butik går jeg et andet sted hen. Men jeg er aldrig blevet mødt af andet end smil og venlige folk når jeg træder ind i butikken.

Nej, jeg er måske ikke den mest loyale kunde. Jeg handler hvor de nu har tingene til en pris hvor jeg kan være med. Jeg er blevet behandlet godt alle de steder jeg har handlet, men der har dog også været mindre gode oplevelser. Men aldrig noget der kunne få mig til helt at droppe butikken. Det er kun sket en enkelt gang, men den butik eksisterer heldigvis ikke mere.

Og jeg er egentlig lidt enig i det Erge skriver. Kaffe og anekdoter skal ikke være en hindring for at vi kan få nye produkter. Det er fint at der findes de "gode, gamle" butikker, som SC, Drumstick osv. Jeg elsker at snuse rundt, og høre på historierne. Og hvis jeg bare skal have noget hurtigt, kunne jeg jo evt. gå i 4Sound som jo er lidt af et instrumenternes supermarked. Jeg handler hos alle tre, og ville ikke undvære nogen af dem.

Men hvis man vil drive en forretning som SC mener jeg bare ikke, at man samtidig skal have importen af noget så stort som Ludwig.

Måske jeg bare burde høre banken om jeg kan låne et par mio. og så selv importere skidtet :wacko:

Posted

seføli er det frustrerende.. forstår dig Erge!!

MEN sæt dig lige i SCs sted.. et sådan sæt er ikke gratis at skaffe hjem.. og nu vil du gerne se det.. men måske er der kun 2 interesserede.. hvoraf den ene bagefter køber det hos Thomann..

kan du se problematikken?

i USA skal du dælme også lede efter hvor sådan et sæt står!!.. det står bestemt ikke i alle trommeshops der heller .. slet ikke... måske i enkelte Guitar Center's.. og enkelte store lokale shops.. som så har et kundegrundlag der er meget større..

jeg siger ikke at det er fedt at det er sådan.. men vil påstå jeg forstår dem.

og den personlige betjening betyder sgu meget for mig..