Stemning Af Lille Tromme.

Morten Schramm
 Share

Recommended Posts

Hej folkens søger lidt hjælp til stemning af min lille tromme.

Købte et brugt sæt igår som havde stået i lang tid ud at blive spillet på så det skulle lige stemmes, og er igang med lille trommen.

Har en god lyd på tromme, men er i tvivl om strengende skal rasle så længe bagefter.

når jeg slår på trommen lyder det fint men strengende i bunden rasler videre og fader udover i 4 sekunder hvor det fader hurtigt ud

skal en lille tromme lyde sådan, sidder med Mike Michalkow's tuning video og hans lyder ikke til at "rasle" så lang tid.

kan det have noget at gøre med at værelset jeg er på ikke er særlig bredt men er langt

håber i kan hjælpe

.

MVH

Morten Schramm

På seiding systemet er der en makanisme hvor du kan stramme seidingen. ( strengene der rasler )

Hvis den ikke kan strammes mere, kan du løsne seidingen igen på mekanismn, og stramme den lidt manuelt. Altså seidingen er monteret med snor eller rem. Den kan du løsne - med skruetrækker eller stemmenøgle, og ja stramme den på den måde. Så vil du kunne stramme den yderligere og det kunne hjælpe.

Tjek at alle strengene på seidingen er lige, og ikke bøjede.

Bjørn

ja meget, der var en der forslog det i en tråd omkring køb af trommesæt som jeg op rettede, billeder så godt ud, og da jeg hentede det havde knægten sat det pænt op, der er en millinium dobbeltpedal med som ser rigtig fed ud, bækkener er ikke det bedste og det indrømmede han også og i den tråd jeg lavede forslog de at jeg skulle udskifte bækkener når jeg kunne, hvilket jeg nok også gør, men til at starte med er det fint,

denne side er genial har fået så meget god hjælp og folk er super hjælpsomme og der kommer ingen dumme bemærkininger, i er sgu dejlige herinde hehe

derfor har jeg valgt at give et bidrag til denne side :)

• Upvote 1

Det var nemlig mig der foreslog sættet, og jeg skulle lige sikre mig at det faldt i gode hænder!

Fedt og høre at du føler dig velkommen. Du skal endelig ikke holde dig tilbage med spørgsmål! :)

Ohh okay fedt nok, mange tak for at du forslog det sæt, har så små prøvet at stemme det hele idag men nåede kun lille tromme og store tromme, er dælme langsom men igen det er første gang, stopper nu fordi det er sent og der bor andre i huset, kunne nemt have forsat til langt ud på natten

men i morgen er det tom tommerne en 10" en 12" og en 14" (ved ikke hvor godt det er men prøver mig frem :) )

Super.

Det nemmeste er at løsne alle stemmeskruer, og stramme dem med fingerene. Bare spænd dem så godt du kan med fingrene. Og så stem ved at dreje en halv omgang (indtil det passer), på kryds, ala når du sætter hjul på en bil.

Så stemmer det næsten, så kan du bare fin-stemme, og finde ud af hvor det lyder fedest.

Håber det giver mening :)

fandt det der hedder drumeo og syntes det er skide fedt har lært en masse allerede i løbet af 4-5 dage og nu da jeg har trommesættet så kan jeg lærer meget mere, f.eks det med opsætning af trommesæt er en god lille hjælp (har godt en ide om hvad og hvordan), men alt med at udvikle den stil med stor tromme foden og dobbelt pedal og faktisk alt hvad man kan komme i tanke om

men igen takker for din geniale hjælp Bjørn :)

Ja drumeo er super godt! Det har også hjulpet mig til tider.

Må jeg forresten råde dig til at vente lidt med at øve med din dobbeltpedal? Det kan let tage fokus fra din stik teknik. Og hvis du kommer hen på et andet sæt og skal spille med nogle andre, vil du opleve at det lige pludselig ikke lyder nær så fedt, som med din dobbelt pedal ;)

Man skal selvfølgelig have lov til at lege! Men bare sådan lige i starten, prøv at arbejde dig stille og roligt opad :)

ahh god ide takker for tippet, kan godt se hvad du mener, vil først blive god med almindelig pedal og derefter udvikle med dobbelt pedal.

HAr også tænkt mig at købe succecful drumming fra drumeo ved godt det lyder af mange penge men er seriøs med det her med at blive trommeslager, ikke proff bare med et "hygge" band

Det kunne godt være en god idé. Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg kan ikke se hvad det skulle skade ;)

Hvis du vil "go for it" og har problemer med et eller andet, noget forståelse eller lign, så siger du bare til. Og hvis du ikke vil oprette en tråd hver gang, må du gerne skrive en pm til mig :)

Hvis du vil "go for it" og har problemer med et eller andet, noget forståelse eller lign, så siger du bare til. Og hvis du ikke vil oprette en tråd hver gang, må du gerne skrive en pm til mig :)

Cool nok vil helt klart tage imod din hjælp, det er det jeg siger denne side er fyldt med hjælpsomme mennesker.

Tilføjer dig lige som ven så jeg nemmere kan finde dig når der er spørgsmål.

For selvom jeg havde drumeo som fortæller ekstremt meget så vil der altid være noget man kan have brug for alligevel, og det passer jo fint med seidingen problemer som jeg fik løst med hjælp herfra

Med venlig hilsen

Morten Schramm