Eget Trommesæt Til Mgk-Prøve.

Niclasthem
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg skal til MGK-prøve på torsdag.

Jeg ved at jeg har mit prøvelokale 40min før min prøve starter, så derfor har jeg besluttet mig for at jeg vil tage mit eget sæt med.

Jeg spiller desuden også med 1 racktom og 2 floortoms. Så jeg er meget vandt til at have mit ride bækken i den position hvor man normalt har en 2nd racktom.

Og jeg ved trommesæt der er i lokalet er 2 racktoms 1 floortom. (Og er ikke altid stemt lige godt)

Nå men.. Kan det virke "forkert" i censors øjne at jeg kommer med mit eget super dejlige DW sæt og de andre må "nøjes" med det trommesæt der står i lokalet?

Har snakket med Eksamenskoordinatoren, og han siger at folk ofte tager egen: Pedal, Lilletromme, bækkener med til prøven.

Så jeg tænkte med det samme at jeg tager hele sættet med!

At stille hurtigt op er ikke noget problem, har spillet rigtigt meget live af en MGK ansøger at være, alt fra små ballejobs til opvarming for Boney-M til open air koncert mm.

Hvad synes i?

Mh Niclas.

hvis jeg var censor ville alt udover 5 min til opstilling være en pest at se på...

på den anden side så kan du jo semi-opstille det uden for døren og så ta en hjælper med der kender dit sæt, så I lynhurtigt kan stille det op med minimal stress for dig.. for man spiller jo bedst på det sæt man kender... men husk kun at tage det med, som musikalsk set giver mening.. bruger du alle toms?.. bruger du alle bækkener?

Tag den ene tom af det sæt, der står i lokalet og placér dit ride som du plejer.
Du bør kunne gennemføre en prøve på et givent sæt, det er min mening.

Du skal selvfølgelig have din egen pedal, lilletromme og bækkener med, men resten kan man klare sig uden.

Jeg er enig i at du burde kunne give et fedt indtryk på et hvilket som helst sæt, frem for at føle dig afhængig af at spille på dit eget.

Det vil se ret voldsomt ud, uden tvivl - du kan jo evt. tage en gulvtam med, også flytte den ene sidetam, så er du tæt på dit vanelige setup.

Hvis du kommer på MGK, kommer du heller ikke til at spille på dit eget til hvert job.

Dem jeg kender spiller på hvad der er, både til MGK og kons. prøver.

Brug det sæt der er der!
De 40 minutter er væk på et øjeblik, og så er det altså federe lige at have noget en generalprøve med dem du skal spille optagelsesprøven med, frem for kun at have nået en hurtig lydprøve.

Tror ikke det er tiden der er et problem.

Om jeg skal til at skifte pedal, rette det andet sæt til osv, det kan hurtigt tage lige så lang tid.

Jeg er jo helt alene i lokalet sammen med bandet, så der er jo ingen der ser at jeg sætter mig eget sæt op. :-)

Men tænker lidt over det og finder ud af hvad jeg gør.

Blot for at følge op på spørgsmålet.

Jeg var til min prøve i torsdags, inden prøven kontaktede jeg MGK-Syd og de sagde jeg var velkommen til at bruge mit eget sæt.

Så det gjorde jeg. Prøven gik rigtigt godt, jeg spillede Treasure (Bruno Mars) og Rosanna (Toto)

Jeg fik ét flot 10 tal så jeg er fuldt ud tilfreds!

• 2 weeks later...