Dårlig Stil På Dba

Lars Frimodt-Møller
 Share

Recommended Posts

Ja, det er eddermame ved at være irriterende nu - og nej, jeg synes IKKE at det er DBA's "skyld" som mange ellers mener. Selvfølgelig skal DBA tjene penge på at drive deres side - det kan ikke undre nogen. Oven i købet er det da rigtig rimeligt, at det er dem, der sælger de dyreste varer, der betaler mest.

Synes virkelig at folk skal stramme op..

Jeg synes dog DBAs tiltag er irriterende.

De kunne evt sprede udgiften/gebyret ud på alle brugere.

Kan ikke se, hvorfor annoncer på 6000,- eller over skal påkræves gebyret.

Men ja, jeg synes da også det ærgerligt at lave den slags bøvlede annoncer, hvor man opgiver to priser er irriterende.

Synes dog det kan løses på en anden måde end den nuværende.

Jeg skriver konsekvent 1234 i mine dba annoncer og det kan jeg ikke se noget problem ved. Dernæst skriver jeg med store fede blokbogstaver SE SALGSPRIS NEDERST I ANNONCEN. Det mener jeg er helt i orden og hvis folk er uenige så er det jo heldigt at vi lever i et frit land...

Jeg skriver konsekvent 1234 i mine dba annoncer og det kan jeg ikke se noget problem ved. Dernæst skriver jeg med store fede blokbogstaver SE SALGSPRIS NEDERST I ANNONCEN. Det mener jeg er helt i orden og hvis folk er uenige så er det jo heldigt at vi lever i et frit land...

Og jeg snyder i skat! :tu:

Men det er jo et frit land, men stadig irriterende for andre, som ellers følger reglerne. Og man kan jo, (hvis man er til det) jo bare anmelde en bruger, for annoncen er jo forkert.

Men Bjørn, du skriver jo "det mener jeg, er helt iorden" og det er jo ikke noget, du kan "mene" - DBA er jo helt sikkert ikke enige, og det er jo dem der bestemmer. Hvis du ikke er interesseret i at anvende DBA's annoncer, så er det jo netop et frit land, og så kan du vælge at bruge et andet sted at annoncere.

• Upvote 3

Frit land...? Den var sq meget go!!

DBA's tiltag er sq lidt irriterende. Det har alle dage været gratis, i hvert fald da det var på danske hænder. Men nu er det eBay og så skal der malkes i små portioner. Aktionærerne skal jo holdes varme og tilfredse...

Nimbas

• Upvote 2

Jeg kan godt forstå at folk gør det, da det virker underligt at det kun er nogle varer man skal betale for (musikudstyr, biler mm.) mens andre ting er gratis uanset salgspris. Dba's eget argument er at det er en prøveordning, men det undrer mig at de vælger kategorier der er meget aktive, og med en ofte høj salgspris. Hvis de virkelig ville se hvordan det blev modtaget af brugerne burde de vel inkludere alle brugere.

Der er intet og jeg mener INTET, der nogensinde har været gratis her i livet...alt koster.

Min egen og helt personlige holdning er at folk nogle nærige mennesker at de ikke vil betale lidt for en service...

Og hvis folk er SÅ kede af det, så kunne de jo starte en side hvor det er gratis...

Se DET er gratis.(til at starte med!)

Så nu ikke så meget brok..

Og nu er der jo også en del som støtter denne side her med penge, den er jo så heller ikke gratis...det er det blot nogle få der har valgt at betale.

Jesper

Edited by Jesper Pingel
  • Upvote 3

Ja, så længe det ikke er de store penge, ser jeg ikke noget problem i at betale. Min tromme-annonce på DBA kostede 19 (NITTEN) kr. for en slagspris på 6500 kr. Har man ikke råd til det, er økonomien hårdt ramt!

En bil-salgspris på 75000 kr kostede til sammenligning 200 kr.

Det er da skideirriterende. Men det adskiller sig egentlig ikke fra så meget andet i denne verden. Det var vel nærmest et særsyn, at DBA så længe var helt gratis.

Men så er der jo Guloggratis, Soundcheck og TS....................................

Der er bare lige det dér med DBAs rækkevidde.

Det kan ikke rigtigt få mit pis i kog. Hverken at det nu koster lidt, eller at folk prøver at omgå det. Livet er for kort til den slags.

Hva' koster det egentlig?

Mvh

Erik

Frit land...? Den var sq meget go!!

DBA's tiltag er sq lidt irriterende. Det har alle dage været gratis, i hvert fald da det var på danske hænder. Men nu er det eBay og så skal der malkes i små portioner. Aktionærerne skal jo holdes varme og tilfredse...

Nimbas

Nope, back in the days skulle man betale for kontaktoplysninger på DBA.

At skrive en fiktiv lav pris på DBA er vel at skrive man sælger et DW Collectors, og når man så klikker ind, kommer der et Pearl Export frem.

Især på de ting hvor man bruger tid på at se billeder, få blod på tanden, læse annonce tekst osv igennem for så til sidst at blive pisse arrig fordi sælger er for nærig til at betale for en service.

Ydermere fucker det jo søge funktionen "laveste pris først" HELT op.

Så stop nu for sadan med at skrive 1,- eller 1234 bare for at snyde dig til at bedre plads.

For det er præcis det der bliver gjort.

Min mening: priserne ER for høje.. De burde gradueres med feks 1/2% af salgssummen med et max på 100kr..

Og ja det er ebay der malker.. Men det er en dårlig idé.. Af samme grund er bilbasen stort set halveret i privat annoncer og annoncer generelt.. Omsætningen er faldet MEGET..

Guloggratis er vel vejen frem

Eller biltorvet.dk til bilsalg.. Lavet af forhandlere som ikke ville betale de monopol agtige gebyrer som dukkede op da ebay købte dba og bilbasen mm..

Nope, back in the days skulle man betale for kontaktoplysninger på DBA.

Haha... Back In the days, var den udelukkende lavet af papir, overtrukket med noget der hedder tryksværte, med synlige telefonnumre. Det var også gratis at annoncere den gang... Avisen kostede penge, ikke annoncerne.

Nimbas

Edited by Nimbas

At skrive en fiktiv lav pris på DBA er vel at skrive man sælger et DW Collectors, og når man så klikker ind, kommer der et Pearl Export frem.

Især på de ting hvor man bruger tid på at se billeder, få blod på tanden, læse annonce tekst osv igennem for så til sidst at blive pisse arrig fordi sælger er for nærig til at betale for en service.

Ydermere fucker det jo søge funktionen "laveste pris først" HELT op.

Så stop nu for sadan med at skrive 1,- eller 1234 bare for at snyde dig til at bedre plads.

For det er præcis det der bliver gjort.

+1

• 2 weeks later...

Snyd og bedrag kan det vel næppe kaldes.

Over for DBA er det bedrag. De tilbyder en tjeneste til en bestemt pris, som man snyder sig fra at betale. Det kan man så alt efter moral have mere eller mindre ondt bagi af.

For os andre er det "bare" møgirriterende.

Mvh

Erik

Edited by erik frey
  • Upvote 2

Undskyld men jeg skal lige ha det ud....

Øv hvor jeg synes det er spild af folks tid at skrive 5000,- i overskriften og når man så går ind på annoncen, så står der 11000,-

Snyd og bedrag og bare for at spare lidt småpenge! Grrrrrrrr!!!!!!!

enig. har set et par klovne her fra TS gøre det samme. dårlig stil