Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hejsa,

Jeg har skiftet en ordentlig omgang kondensatorer i en SPD-S, der hylede og brummede, men der er sket det, at jeg i et uopmærksomt øjeblik skiftede en 2.2 uF 50V med en 100 uF 16V, og anbefalingen fra en dygtig elektronikfyr er, at finde den fejlplacerede kondensator og skifte inden jeg bruger maskinen ret meget. Det skal siges, at den starter og virker upåklageligt på trods af den forkerte komponent, men vil meget gerne lodde den rigtige i, som jeg har indkøbt. :-)

7FC307CC-14A7-4F42-BB60-8AD3709F0FE8_zps

CCD3AC91-2385-40A7-A581-7009FAE4CB7F_zps

Til denne operation har jeg så brug for en servicemanual med diagram og bill of materials.

Jeg har søgt, men det kunne jo være, der var en venlig, og ret nørdet, TS'er, der havde en liggende, som jeg måtte låne/få/erhverve.

Er der det? :-)

Edited by Nicolaj Fage-Lorenzen
Posted (edited)

WOW ! Hatten af for et ambitiøst projekt :-)

Manualen kan downloades HER … Ved ikke om den er fyldestgørende? ellers må du ud på Rolands hovedkontor næste gang du er på abeøen

Held og lykke! :-)

Edited by Anders Meinhardt
Posted

WOW ! Hatten af for et ambitiøst projekt :-)

Manualen kan downloades HER … Ved ikke om den er fyldestgørende? ellers må du ud på Rolands hovedkontor næste gang du er på abeøen

Held og lykke! :-)

HEY, ANDERS!!!

Projektet er overstået, og maskinen spiller nu rigtigt fint uden at have vilde, højfrekvente hyletoner...De er nemlig ikke så fede.....hele tiden! :-)

Tak, for manualdownloadlink. Det er dog blot Owners Manual, og det er den helt hemmelige Service Notes med diagrammer, jeg havde brug for til at lokalisere den fejlmonterede komponent... Jeg kan afsløre, at det var på C96 WLP@2.2/50, skaden var sket. Det er nu rettet og ALLE kondensatorer er skiftet til kvalitetsdimser fra Nichicon. Rolands egen servicemand kalder de originale komponenter for lav kvalitet, (Jamicon) så det kan være, jeg skal lave en lille bod her på Trommeslageren, hvor jeg skifter alle folks skoddimser til nye kvalidimser, hehe!

Jeg fik, som antydet, fat i den rigtige (hemmelige) manual via hemmelige stier og ved transaktioner mellem mennesker. :-) Så, nu har jeg et flot diagram, der kan gå for at være kunst...rimeligt abstrakt kunst, men dog kunst!

Jeg håber, du har det godt, Anders! Det kan jo være, vi ses i sommerlandet. Hvem ved?

Nico