Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey venner!

Jeg har købt nogle zildjian nitter på moderndrums, til et bækken jeg har fået fingrene i (med nitterhuller).

Nu er jeg rimelig ny om emnet. Jeg troede at man blot skulle skrue en bette tingest, som hørte med, på den anden side, så de naturligvis ikke hoppede af når man slog på bækkenet :hmm: men dette var ikke tilfældet.

På moderndrums står der "Nitterne skal rundes af i enden når de er monteret så de ikke falder ud." Hvad menes der? Jeg kan ikke lige komme i tanke om, hvor det skal foregå :argh:

Er der nogen, som ved, hvordan man gør? :-)

Ps. det var disse, jeg købte.

http://shop.moderndrums.dk/product/zildjian-nitter-til-baekkener-2969/

Mvh. Jakob

Posted

Jeg har prøvet installering af samme type nitter. .... og har aldrig prøvet at runde enderne af, og hvad der så menes med det.

Derimod har jeg taget en kraftig papegøjetang/kombinationstang, og klemt den yderste ½ cm. flad. Og det har været nok til, at nitten ikke faldt ud... eller rettere sprang op af hullet.

....Prøv det....

/Jørgen

Posted

Hvis du tager en hammer og slår forsigtigt og mange gange på den del af nitten der er på undersiden, udvider du materialet så det ikke længere kan falde ud. Nitten skal ligge mod noget andet metal, ellers mister du energien fra slagene.

Man bruger, i andre sammenhænge en dorn der er udhulet, så nitten tager form efter dornen.

Go fornøjelse.

Nimbas