Recycle Bin Laden Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Jeg står og skal købe el-trommesæt til min 10-årige søn. Hen er let øvet, men det skal være en ordentlig kvalitet, for jeg (som er trænet) skal også spille på det, og så skulle vi gerne bruge det til studie-indspilninger. Jeg ved stort set intet om det. Det vigtigste er, at man kan justere følsomheden nogenlunde aceptabelt, og at især hi-hatten har en relativt naturlig feel. Jeg forestiller mig noget V-drums (har hørt om deres behavioral feeling), men har ingen preferencer. Jeg er interesseret i forskellige prisniveauer. Det væsentligste parameter er value for money Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlsted98@hotmail.com Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Hey! Jeg har et næsten fuldstændig ubrugt Yamaha DTX450K du kan få meget billigt! http://shop.moderndrums.dk/product/yamaha-dtx450k-eltrommesaet-3700/ Søren Link to comment Share on other sites More sharing options...
VistiLoevbakke Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Jeg er ikke selv vild med el-trommer, men jeg underviser i trommer på et sådant Roland V-drums sæt. Og i forhold til andre el-sæt jeg har prøvet (fx dem med én massiv gummiplade), er V-drums med deres "skind" og "reifer" dem langt overlegne. Så hvis det absolut skal være el, ville jeg klart tage V (: Men de er vist også ret dyre.... Måske et brugt sæt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikj_dk Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Jeg har et TD-6 og et TD-11. Min opfattelse mellem de to, er at TD-6 er mere solidt, men lyder ikke helt så godt som TD-11. Så hvis det skal være et Roland, mener jeg at et TD-6 vil være et godt sted at starte, også prisniveauet på brugte sæt taget i betragtning. Men du skal gå efter et velholdt der måske ikke er slidt så meget på. Jeg kender ikke andre mærker end Roland, så måske du også skulle se på f.eks. Yamaha. Du skal tjekke om det virker solidt, f.eks. om de beslag padsene hænger på, om de er kraftige nok til at holde dem på plads. God jagt. Mvh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Roland! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Jeg har spillet en del jobs på Rolands flagskib (td-20 vistnok), men kan egentlig bedre lide Yamahas siliconepads (på de lidt dyrere serier). Feelingen i (Rolands) meshpads har i mine øjne (eller rettere: hænder) ikke meget med rigtig skindfeeling at gøre, og så er det tydeligt at Yamaha har større erfaring med trommer, både hvad lydenes kvalitet og hardwarens soliditet angår. Desuden har padsene på de store/dyre sæt en lille knap på hver enkelt tromme som kan bruges til at pitche trommen op/ned eller justere seidinglyden - genialt! Hvad hihat-følsomhed angår vil jeg nok undgå de modeller som vanligvis sidder på de dyrere serier hos begge producenter - de er simpelthen ikke gode nok ift. følsomhed og respons. Henrik Rathje fortalte at han havde byttet sin ud med en almindelig pad + en fodcontroller fra en billigere serie, det virkede vist bedre (for ham), og ville nok også være mit valg. Konklusion: jeg ville - modsat de fleste andre herinde - vælge et af Yamahas bedre sæt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Jeg har et Roland Td-9kx2 Lyder kanon.. Byttede den fancy v-hat til den gamle model med fadt pad og med fodpedal .. Klart bedre efter min mening!.. Hihat er generelt det svageste punkt på elsæt.. Eneste gode jeg har prøvet var på et TD-20/30.. Den var ok agtig.. Men ikke nær en ægte hat Pads på roland er gode synes jeg men ikke fremragende.. Bd pad er dog bedst hos roland.. Bækken pads.. Her er 2box bedst i feel.. Og lyd.. Rack: roland er nemt og godt .. Yamahas er bedre.. 2box er skod Trommelyde.. Tjae.. Kan godt lide rolands men 2box er klart bedre,. Yamaha lyde er ok Men 2box tom og især hihat pads er ikke fede.. Bd pad på yamaha er ok.. På 2box er de SKOD!.. Ok lidt rodet Egentlig: køb et med positional sensing på både toms og snare hvis du vil ha noget virkelig fedt!.. Dvs du skal op i td20(eller større) hvis du vil indspille med det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CodeCow Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Har et TD15KV, som jeg er godt tilfreds med. Hihatten er god, men ikke som en rigtig hihat og er irreterene når den rotere så det sensetive område drejer om på den anden side. Ellers et fedt sæt. Har haft et Yamaha DTExpress set som jeg ikke var imponeret over. Roland sættet er klart bedre imho 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
saturn1903 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Har prøvet begge dele. Begge er fede men jeg ville vælge Yamaha helt sikkert. Mvh per Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 altså det erjo ret enkelt.. lav en liste over de forslag der er kommet.. ud og prøv dem.. vælg det du bedst kan lide.. huske at spille min. 30 min på dem, da det først er der du opdager om de smadrer dine håndled mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexter85 Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 (edited) Jeg er totalt nybegynder, men havde sådan lyst til at lære at spille trommer, at jeg har været rundt i forskellige demo-butikker for at prøve forskellige mærker af eltrommer; Yamaha, Roland og Kat. Jeg havde længe hældt til HD-3'eren ud fra info og billeder på nettet, men da jeg så rent faktisk prøvede sættet, var det klart det ringeste af dem alle. De fleste af lydene er ubrugelige, og fordi det er så kompakt designet, er det ukomfortabelt at spille på. Jo, det har de der mesh-ting, som giver et bedre "feel", men for mig kan det langt fra opveje de øvrige ulemper. Jeg kunne ret godt lide Kats billige sæt (3.000 kr.) - bedre end Yamahas billige model i samme prisklasse - men jeg endte med at købe Roland TK-4P (mener jeg det hedder), der er udviklet til at være et transportabelt sæt. Jeg har haft trommesættet i under en uge, men jeg synes, at lydene i det er lækre, og der er masser af muligheder for at indstille de enkelte trommers position. Derudover kan du selv vælge stortrommepedalen, da den ikke som på HD3-eren er indbygget. Jeg har selv valgt Yamaha KU100, som ikke føles specielt naturlig, men til gengæld er udviklet med henblik på at være så støjsvag som muligt. Det største plus ved sættet er nu nok, at det tager 1 minut at folde nogenlunde sammen og gemme væk i hjørnet af rummet. Jeg var heldig at finde en demo-model ret billigt, men ellers koster det ca. 5300 kr. Edited May 29, 2014 by dexter85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickle Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Hvis du alligevel har tænkt dig at skulle indspille, vil jeg anbefale at gøre det via MIDI, og derfor kigge på de indbyggede lyde sekundært, og i stedet fokusere på feeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts