Toto Swinger Igen!


René Eriksen

Recommended Posts

Tag lige de gode hovedtelefoner på eller sæt de gode højttalere til og hør så, hvor fedt Toto swinger efter Carlock har overtaget trommepladsen.

Efter min mening har de ikke swinget så godt, siden Jeff døde.

 

 

 

Der er varme og et samspil som jeg aldrig rigtigt hørte sammen med Simon. Misforstå mig ikke, for jeg kunne godt lide Toto sammen med Simon også, selvom det tog mig nogle år at komme til det. Måske havde jeg bare vænnet mig til den sound Toto fik efter Phillips kom med, men de er da lige blevet ca dobbelt så fede igen.

 

Det måde de swinger i Rosanna især (da jeg ikke har hørt dem spille "It´s a Feeling" med S.P.) er nærmest som at høre det gamle igen.

 

Fedt, Fedt, FEDT.

 

Far er glad :-)

 

Gal, jeg glæder mig til de kommer til landet igen.

 

 

AAAAARHHHHGGG, HVORDAN F@NDEN SÆTTER MAN YOUTUBE-VIDEOER IND PÅ TS NU OM DAGE???

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg er fuldstændig enig med dig Rene, har lige fået den sidste koncert ind af døren fra med Simon Phillips bag trommerne, den er fed men glæder mig til at høre Keith bag trommerne sammen med resten af bandet ;-)

 

Vh Per

Link til kommentar
Del på andre sites

Det svinger super fedt. Og ja det er noget andet end med Simon.

Om man så synes det er den rigtige TOTO lyd eller hvad, den diskussion har vi jo haft før.

 

Dog savner jeg effektlyden fra combo'en china og swish knocker i fx. Africa. Den skabte lige den fede feeling. Og ja det er mega petitesser, og er sikker på, at om 10 år, så savner jeg den sikkert ikke.

 

Men jeg glæder mig allerede til, at de kommer til Danmark næste gang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Aaaarrrgghh, det er fedt!!!!! Kan slet ikke tørre det smørede smil af mit ansigt :)

 

Ikke et ondt om Phillips, men han virkede nu som om han kedede sig bravt da de spillede i Falkonér i sommer, og det lød desværre også lidt derefter ...

Link til kommentar
Del på andre sites

I told you :-)

 

nej.. Carlock er HELDIGVIS ikke Jeff, men han er et at de bedste bud på en slager i samme kvalitet som kan bidrage med groove og swing som .. sorry.. forrige slager ikke kunne i den stilart som Toto er.

 

bare vent til 1-2 plader fra nu.. Jeg er snart tilbage i Toto folden.. dejligt.. gik jo ud af folden i 92 og er først nu på vej retur.. tak Keith.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke et ondt om Phillips............

 

Nej, han er smadderdygtig. Det var Porcaro også, og Keith Carlock er en af de dygtigste og bedst swingende nogensinde........................... Men eftersom musikerstandarden i TOTO er generelt tårnhøj, så skal der jo en dygtig trommeslager med.

 

......................................... men han virkede nu som om han kedede sig bravt da de spillede i Falkonér i sommer, og det lød desværre også lidt derefter ...

 

Det kan jeg egentlig godt forstå, for mage til teknisk dygtigt udført, uhyre velproduceret, glat og fuldstændigt intetsigende popmusik skal man da godt nok lede længe efter. :dev:

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

 

 

Det kan jeg egentlig godt forstå, for mage til teknisk dygtigt udført, uhyre velproduceret, glat og fuldstændigt intetsigende popmusik skal man da godt nok lede længe efter. :dev:

 

Mvh

Erik

Jamen for satan Erik!!!! troede ikke vi kunne blive enige!!!!!

 

desuden kunne Jeff ikke svinge sig ud af en papkasse.

 

 

Ja simon er dygtig.. men der skal dælme en god tromme til for at peppe det musik op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes fandme han spiller fedt. Jeg har aldrig rigtigt undersøgt Keith Carlock, men jeg får da helt lyst nu.. Lydmanden har sgu også gjort et godt stykke arbejde med de trommer, hold da da helt ****...

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Toto har desværre bare mistet gnisten i mine øjne. Carlock er en af mine favoritslagere, men det føles ikke som Toto med ham - i hvert fald ikke endnu. Simon Phillips er efterhånden blevet en nødvendig del af Totos lyd for mig, ligesom Jeff var en helt essientiel ingrediens i det tidlige Toto.

 

Med Nathan East på bas og Keith Carlock på trommer swinger det naturligvis godt og lækkert - men på en lidt balle-band-Toto-agtig facon.

 

Toto i Paris '90 (klassikeren, I ved...) er Toto med energi og sprødhed. Det nye Toto i linker til med Carlock og East er fine kopier af det gamle, ægte Toto. Men mest af alt ret intetsigende og på-rygraden-spillet - i mine ører.

Link til kommentar
Del på andre sites

Henrik, jeg må lige sige et par ord:

 

Sidst jeg så Toto live - for et lille års tid siden - sang Joseph Williams bedre, end Bobby Kimball har gjort det i mange, mange år.

 

Og ift. bassister, så ville jeg nok ikke påstå, at Nathan East spiller røvsygt. Hver sin smag, det er klart.

 

Jeg tror desværre, at diskussioner om Toto samt hvilket band, de var, er og ikke mindst burde være er så meget præget af generationsskifte® m.m., mere end det drejer sig om det rent musikalske. Sidstnævnte er selvfølgelig ikke rettet mod dig, Henrik, men er bare en generel betragtning. Ja, det tenderer til en halv-religiøs opfattelse af f.eks. Porcaro-brødrene.

 

P.S. Jeg elsker selv Jeff og Mike enormt meget, men jeg har også masser tilovers for Simon Philips, David Hungate og Nathan East for den sags skyld. Man skal måske bare prøve at se det som flere forskellige ting.

 

Just my two cents i en debat, der nok ikke helt stopper her. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror desværre, at diskussioner om Toto samt hvilket band, de var, er og ikke mindst burde være er så meget præget af generationsskifte® m.m., mere end det drejer sig om det rent musikalske.

 

Generationsskifte i bandet eller generationsskifte i publikum?

 

Jeg husker, da den første Toto-LP kom frem i 1978 eller deromkring. Også dengang forekom det mig at være super velspillet, velkomponeret, godt swingende og fuldstændigt intetsigende.

 

At diskutere, hvad Toto burde være er nonsens. Jeg "synes", de burde spille som King Crimson eller Mothers of Invention - for nu at tage et par bands med lige så høj teknisk og kompositorisk standard. Men det giver jo absolut ingen mening! Folkene i Toto er så dygtige, at de kan spille det meste. De er så kendte og musikalsk veletablerede, at de formodentlig frit kan vælge og vrage mellem samtlige topproducere og - teknikere. De har sikkert også frit valg på alle hylder hvad angår indspilningsstudier. Så mon ikke de spiller og lyder nøjagtigt, som de synes, Toto skal?

 

Det bryder jeg mig så stadig ikke om. Musikken lader mig fortsat iskold. Det musikalske fejler intet, og har aldrig gjort det. Det er bare i mine ører røvkedeligt. Og det var det også for en generation siden.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu