Zultan Aja - Erfaringer?

Recommended Posts

Guest jon petersen
Posted

Efter at have knækket et af mine absolutte yndlingsbækkener står det mig klart at jeg må investere i nogle bækkener til øvning - til de daglige timer, hvor jeg blandt andet spiller med hovedtelefoner på, og dermed er LIDT mindre i kontakt med hvor hårdt jeg slår.....

Zultan Aja er jo vildt billige - men lyder de også acceptabelt?

Og kan nogen beskrive hvordan de lyder?

Jeg tænker på at købe noget i stil med 16, 18 og 20" crashes....

Jon

Posted

Hej Jon.

Jeg har selv købt nogle stykker, da de jo er så billige til øveren :)

Lyden er ganske fornuftig og til den lyse side. De kan dog ikke tåle alt for mange tæsk. Selve kanten virker meget tynd og det er der det flækker for mig. Trods det lyder de stadig meget godt bagefter. Jeg har sat en mic op i øveren, for at trommerne ikke drukner i høretelefoner med musikken. Det fik alle mine bækkener til at lyde meget bedre, Så ørepropperne er skiftet ud med vic firth høretelefoner, da ørepropperne tager alt toppen.

konklusionen er at de er ganske fine til billige penge, hvis man kan lide lyse bækkener.

Jeg har størrelserne 19" og 20" i crash

Mvh Niller

Guest jon petersen
Posted

Tak for svar!

Men - de er revnet for dig?

Jon

• 2 weeks later...
Guest jon petersen
Posted (edited)

Lyder stygt - men nu slår jeg jo så ikke så meget på kanten.

Jeg har bestilt 18 og 20" crashes til ren øvebrug - og så gør det da ikke noget, hvis de også lyder lidt OK.

Hvis de flækker, tager jeg det med Thomann - og så kan det være jeg må opgradere til Caz.

Jon

Edited by jon petersen
Guest jon petersen
Posted

Det HAR jeg gjort. Altså spillet Heavy.

I årene ca. 1983-86 spillede vi meget inspireret af "New Wave of British Metal" - Judas, Maiden, Trust.....been there, done that. And I liked it!

Her en sang fra netop 1983:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5484601/Loving%20Alcohol%20-%20Masonit%201983%20Heavy%20i%20Mosen.mp3

:dev:

Men at købe crashes i 18 og 20" er vel et stykke af vejen, også selvom jeg har lært mig at slå ovenpå dem i stedet for på kanten?

Jon

Posted

Lyder stygt - men nu slår jeg jo så ikke så meget på kanten.

Jeg har bestilt 18 og 20" crashes til ren øvebrug - og så gør det da ikke noget, hvis de også lyder lidt OK.

Hvis de flækker, tager jeg det med Thomann - og så kan det være jeg må opgradere til Caz.

Jon

Caz lyder røvgodt

Posted

Caz lyder røvgodt

Ved du noget om hvor meget, de svinger i lyd og kvalitet? Sådan på en skala fra Paiste til Zildjian eller Dream?

Jeg syntes nemlig, Thomanns lydklip af et 20" lød som noget, der godt kunne passe ind hos mig, men hvis der så er 70% risiko for at få et, der lyder af gammel røv, er der ikke så meget sjov ved det alligevel...

Posted

Har hørt en del rock beat og caz.. Konsistens er i mine ører super.. Klart bedre end Zildjian!!

Hvis Paiste er 10 og Zildjian er 1 så vil jeg umiddelbart give dem en 6-7 stykker

• 3 weeks later...
Guest jon petersen
Posted

Og - det er vist bare Turkish med et andet navn, ikke?

Jon

• 4 weeks later...
Guest jon petersen
Posted

Og så endte det med nogle helt andre - Zultan Dark Matter i 16 og 18".

Vægt 960 og 1370 gram.

Især 18 kan jeg godt lide - mørkt, og med et behageligt langt sustain.

Så er der øvebækkener - nu med garanti.....

Jon

Guest jon petersen
Posted

Jow, lyd henad vejen.

Jeg optager mig selv med overheads, når jeg øver, så det skal nok kunne lade sig gøre.

Jeg kalder dig "Hjælpsomme Jonas" - jeg er bare SÅ glad for det Beverley-sæt du kørte herover. De har fået den pænt store tur (shellak indvendigt fjernet i alle kedler, lugs, reifer og skruer hen ad vejen skiftet til pænere eksemplarer).....

Men hvis du foretrækker "Svensker Jonas" er det fint med mig, du siger bare til.

Jon

Posted

Synes bare det var sjovt, at jeg var blevet til Svensker Jonas :-)

Og selvfølgelig får dit Beverley den store tur. Jeg ville blive overrasket, hvis du ikke havde givet det en omgang.

• 2 weeks later...
Posted

Er der nogen der har prøvet et crash fra Zultan Z serien ? For synes de lyder super godt på de videoer man kan se på youtube.

Lars

Posted

Jeg har et 18" fra Zultan Z..

Der fandme godt!

De lyder altså også mega godt når man høre dem på youtube, men lyden kan jo tit snyde på en video, så fedt du lige kunne komme med en anbefaling af Zultan Z serien. Så jeg heller købe sådan et en dag .

Lars