Sommerjazz?

Mads Valther
 Share

Recommended Posts

Er der nogen herinde fra der skal til sommerjazzkursus Vallekilde Højskole? Så lige i går at det er Brian Blade der står for tromme workshops. Det er fanme i orden booket!

Jeg kommer til lærerkoncerten tirsdag, så hvis folk skal på kurset, så giv lyd. Så kan vi dele en øl, eller drikke kaffe i min have.

Man kan ikke komme ind med mindre man er tilmeldt kurset. Men der har altid været tradition for at naboer kommer gratis til koncerter der. Ganske fedt for mig:) men helt vildt. Gik en aftentur med en kølig pils kl et i nat. Jeg fandt seks jazz-jams forskelige steder på højskolen, med lærere og kursister der ikke kunne sove. Blev hængende ved en latin i en time. Ren luksus!

Man må da sige at hr. Molu havde ret. Jeg kom hjem fra hospitalet for to timer siden, og lige pludselig larmede det rimelig højt i Højskolens have (nabo til mit hus). Jeg skulle til at putte min dreng, men pludselig bankede det på døren, og ude foran stod en lille dreng og råbte: "De trommer i haven!!!!". Jeg sagde jeg desværre blev nød til at putte min søn, og vi lagde os en og læste videre (Peter Plus, hvis folk er intra?). To min senere banker det på døren igen. Nu står der en lidt ældre dreng og siger: "min far siger, at jeg skal vække dig, og sige at Brian Blade spiller trommer i haven!". Min unge røg i barnevogn, og så så jeg ellers Brian Blade og Molu og en masse andre tromme amok, for en lille lokal skare.

Molu: Jeg tænker det har været en aften du husker, Min søn var overtræt og blev bange for lydene. Jeg nåede dog at fange stemningen. Ikke så meget trommer, men den der Åh-Mona-Mona-Mona sommer stemning. Bål, trommer og glade mennesker.

Fik jeg i øvrigt sagt, at jeg er glad for jeg er flyttet:)

Virker link?

nej der blir ikke optaget en hel masse...Brian er ikke vild med at blive filmet (forståeligt nok) og det er jeg faktisk heller ikke....men tro mig venner - vi får snakket og spillet en hel masse sammen. Han er nok den mest inspirerende musiker og menneske jeg har været sammen med i meget lang tid - og han er helt oppe at køre over at spille double drums....det kommer vi med garanti til at gøre live en gang i fremtiden.

den der vanvidsjam i haven var legendarisk...specielt faktisk Jamaladeen Tacuma´s funky basspil til !