ULF Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Vil gerne have en Black Beauty 14x6,5, men prisen er for høj både fra ny og som brugt. Derfor kigger jeg på alternativer til Black Beauty. Har I nogle idéer til et alternativ eller erfaringer? Tama har Kenny Aronoff signature. Havde sådan en på et tidspunkt, men den røg videre (hvilket jeg fortryder nu) Pearl har Steve Ferrone signature. Så er der World Max Black Dawg. Andre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Både Pearl og Drum Gear (og mange andre) laver sortforniklede messingkedler. Jeg prøvede medlem Joennos for nylig (14"x6,5"), det var vist en WorldMax. Flot tromme, men lidt for skarp til min smag… Link to comment Share on other sites More sharing options...
saturn1903 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Køb en tama metalworks i samme str. Sæt sæt powerstroke 4 på det duer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Jeps. Godt alternativ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyNielsen Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 spar op og udlev drømmen! du kan muligvis finde andre look a like ,, wannabe snares, men det er bare ikke det samme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 WorldMax i den rette udgave lyder fedt.. Synes ikk de er skarpe? Men der er også drumgear som har pænere finish Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Test også liiiige den her: http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?/topic/84010-146-65-leedy-messing-snare-fra-1920erne/#entry840453 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Den er altså ret vild, den Leedy! Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
ULF Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Test også liiiige den her: http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?/topic/84010-146-65-leedy-messing-snare-fra-1920erne/#entry840453 Den ser rigtig flot ud, men jeg er bare i tvivl om den er solid nok. Jeg spiller igennem på mine trommer, og den er fra 1920.... Så kan den ta holde til det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Til Henrik: WorldMaxen lød rigtig godt - den passede bare ikke lige til dét jeg skulle bruge den til.Jeg skal nok have en alutromme (mere) til mit formål. Til Ulf: prøv at kontakte Joenno (som hedder Kim i virkeligheden). Hans tromme er afgjort værd at prøve, og den befinder sig her i byen. Hasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Men undskyld mig. Hvad gør den til et alternativ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Leedy´en skal nok holde - jeg kan i hvert fald ikke se, hvad der skulle kunne gå i stykker. Eventuelt kan du sætte almindelige reifer på, hvis du er bange for at dine kantslag smadrer de fine messingreifer.Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Den er sgu nok mere stabil end de nye! Har en messing Premier fra slut 30'erne som får BANK!.. Den holder max Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Men undskyld mig. Hvad gør den til et alternativ? Leedy'en? Messing, varm tone, ikke for meget ring.. Dem jeg har hørt har noget BB over sig.. Men det må man jo selv afgøre ved at prøve den men den lyder ikke som en BB.. Det har jeg ikke mødt nogen der gør 100%.. Men hvor mange messing lyder skingert ig med lang ringende tone så har Leedy og feks også de gamle Premier en kortere og varmere lyd. Det jeg synes er fedt ved BB er nemlig den lidt kortere varme lyd.. BB har samtidigt en tyk SAFTIG tone.. Den del har jeg kun hørt på en BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Ok tak. Enig i din beskrivelse af det særlige ved BB. Netop derfor jeg undrede mig over at der blev delt så mange alternativer ud. Leedyen er da fuldstændig fed, men alternativ til en BB kan jeg slet ikke se eller høre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Med alternativ forstod jeg nok også mere; En fed messing fætter der ikke er ulidelig ringende i lyden Ang worldmax så synes jeg at de lyder bedre med 3-flange reifer.. Det synes jeg alle medsing gør.. De blir for skingre med støbte.. Selv en BB med støbte lyder bare ikk specielt fedt.. I mine ører Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Heller ikke en BB - men en messing 14x5½, der er varm og ikke ringende. Legolas troede lidt at hans var alu....så tør.Beverley Super De Luxe - altså en Premier-kedel med andre lugs og strainer.På min er der sat en moderne strainer på, i de originale huller. Altså ingen ekstra huller.Helt nye skind og seiding - 1400,-Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Wauw.. Den er også rigtig fed Test den Ulf.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Det er gratis at teste - jeg kan tage den med til byen, så skal vi bare kunne mødes.....Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
joenno Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Jeg har en prototype messing snare 14x6½ - - Minder til forveksling en Worldmax (hvilket det sikkert også er) der var ikke noget badge på derfor prototype - det var det svar jeg fik i Musikbixen Kolding i sin tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ULF Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 Den vil jeg gerne prøve. Jeg er vant til at spille 14x6,5 og de gange jeg har prøvet 14x5 eller 14x5,5 så har jeg savnet den ekstra dybde. Heller ikke en BB - men en messing 14x5½, der er varm og ikke ringende. Legolas troede lidt at hans var alu....så tør.Beverley Super De Luxe - altså en Premier-kedel med andre lugs og strainer.På min er der sat en moderne strainer på, i de originale huller. Altså ingen ekstra huller.Helt nye skind og seiding - 1400,-Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Du glemte at vende tilbage - jeg har taget den hjem fra øvelokalet, hvis du vil prøve den kan jeg tage den med til byen i nærste uge - tirsdag eller torsdag.Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 (edited) Hov! Der er jo Drum Gear-trommerne i messing eller bronze! Jeg har en dybt stemt 13x7 til et rockorkester, og der er saft og kraft i den, skulle jeg lige hilse og sige. Overvej måske deres bronze 14x6,5 med triple flange, så har du en sindssygt flot og fed tromme. Tune down, slapklatz to steder på slagsiden og så..... ROOOCK!!! Edited October 4, 2014 by Nicolaj Fage-Lorenzen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts