Alternativ Til Black Beauty

ULF

Recommended Posts

Vil gerne have en Black Beauty 14x6,5, men prisen er for høj både fra ny og som brugt.

Derfor kigger jeg på alternativer til Black Beauty.

Har I nogle idéer til et alternativ eller erfaringer?

Tama har Kenny Aronoff signature. Havde sådan en på et tidspunkt, men den røg videre (hvilket jeg fortryder nu)

Pearl har Steve Ferrone signature.

Så er der World Max Black Dawg.

Andre?

Til Henrik: WorldMaxen lød rigtig godt - den passede bare ikke lige til dét jeg skulle bruge den til.
Jeg skal nok have en alutromme (mere) til mit formål.

Til Ulf: prøv at kontakte Joenno (som hedder Kim i virkeligheden). Hans tromme er afgjort værd at prøve, og den befinder sig her i byen.

Hasse

Guest jon petersen

Leedy´en skal nok holde - jeg kan i hvert fald ikke se, hvad der skulle kunne gå i stykker. Eventuelt kan du sætte almindelige reifer på, hvis du er bange for at dine kantslag smadrer de fine messingreifer.

Jon

Men undskyld mig. Hvad gør den til et alternativ?

Leedy'en?

Messing, varm tone, ikke for meget ring.. Dem jeg har hørt har noget BB over sig.. Men det må man jo selv afgøre ved at prøve den :-) men den lyder ikke som en BB.. Det har jeg ikke mødt nogen der gør 100%.. Men hvor mange messing lyder skingert ig med lang ringende tone så har Leedy og feks også de gamle Premier en kortere og varmere lyd.

Det jeg synes er fedt ved BB er nemlig den lidt kortere varme lyd.. BB har samtidigt en tyk SAFTIG tone.. Den del har jeg kun hørt på en BB

Med alternativ forstod jeg nok også mere;

En fed messing fætter der ikke er ulidelig ringende i lyden

Ang worldmax så synes jeg at de lyder bedre med 3-flange reifer.. Det synes jeg alle medsing gør.. De blir for skingre med støbte.. Selv en BB med støbte lyder bare ikk specielt fedt.. I mine ører

Guest jon petersen

Heller ikke en BB - men en messing 14x5½, der er varm og ikke ringende. Legolas troede lidt at hans var alu....så tør.

Beverley Super De Luxe - altså en Premier-kedel med andre lugs og strainer.

På min er der sat en moderne strainer på, i de originale huller. Altså ingen ekstra huller.

image-BF91_53011010.jpg

Helt nye skind og seiding - 1400,-

Jon

Den vil jeg gerne prøve.

Jeg er vant til at spille 14x6,5 og de gange jeg har prøvet 14x5 eller 14x5,5 så har jeg savnet den ekstra dybde.

Heller ikke en BB - men en messing 14x5½, der er varm og ikke ringende. Legolas troede lidt at hans var alu....så tør.

Beverley Super De Luxe - altså en Premier-kedel med andre lugs og strainer.

På min er der sat en moderne strainer på, i de originale huller. Altså ingen ekstra huller.

image-BF91_53011010.jpg

Helt nye skind og seiding - 1400,-

Jon

Guest jon petersen

Du glemte at vende tilbage - jeg har taget den hjem fra øvelokalet, hvis du vil prøve den kan jeg tage den med til byen i nærste uge - tirsdag eller torsdag.

Jon

Hov!

Der er jo Drum Gear-trommerne i messing eller bronze! Jeg har en dybt stemt 13x7 til et rockorkester, og der er saft og kraft i den, skulle jeg lige hilse og sige.

Overvej måske deres bronze 14x6,5 med triple flange, så har du en sindssygt flot og fed tromme.

Tune down, slapklatz to steder på slagsiden og så..... ROOOCK!!!

Edited by Nicolaj Fage-Lorenzen