Trommestikker Med I Fly

trommebasker
 Share

Recommended Posts

Jeg ville ikke gøre det. Et hårdt slag mod f.eks. armlænet i flyet, og stikken flækker, hvorefter du har et fremragende stikvåben.

Nu ved jeg ikke, hvor det er I har prøvet det, og hvor det er, at sikkerhedsvagterne i lalleglad kådhed lige snupper dem og trækker en lille hvirvel på disken. Men hvis kontrollen fortsat er lige så hysterisk grundig, som sidst, jeg tog den vej, ville jeg nok ikke forsøge ved indrejse i USA.

Mvh

Erik

Jaa jeg har heller ikke haft problmer i EU, inklusiv indenrigs i UK, DK osv.. Jeg har dog oplevet meget undren fra personalet omkring en Beta 52 bd mic jeg havde med engang! Den vidste de ikke lige hvad var og skulle have den helt lange forklaring før jeg måtte tage den med!

Har prøvet det samme med brushes faktisk, i Stansted UK. Hvor det først efter megen overbevsining fra min side lykkedes mig at få dem med ombord på flyet :)

Jeg ville ikke gøre det. Et hårdt slag mod f.eks. armlænet i flyet, og stikken flækker, hvorefter du har et fremragende stikvåben.

Nu ved jeg ikke, hvor det er I har prøvet det, og hvor det er, at sikkerhedsvagterne i lalleglad kådhed lige snupper dem og trækker en lille hvirvel på disken. Men hvis kontrollen fortsat er lige så hysterisk grundig, som sidst, jeg tog den vej, ville jeg nok ikke forsøge ved indrejse i USA.

Mvh

Erik

Austin, New York, Beijing og rundt i Europa og aldrig problemer - kun venlig nysgerrighed. Og det er sjovt nok altid mine whiskers (som jeg aldrig bruger) der dukker op på scanningen.. uden dem tror jeg slet ikke, de ville kigge nærmere.

Jeg arbejder inde i lufthavnen, og efter at have læst denne tråd har jeg nu 3 gange haft trommestikker med igennem personalesikkerhedschecket i min taske, bare for sjov. Havde ingen problemer nogen af gangene. Nu er det godt nok ikke som passager, men kunne da ikke forestille mig at sikkerheden skulle være (meget) mindre i det sikkerhedscheck jeg bruger dagligt :)

• 2 weeks later...

Det er lidt sent nu, og jeg håber det lykkedes for dig.

Men det har jeg i hvert fald haft uden problemer. Den var endda fyldt op med merch for at spare plads.

Har også haft bækkener i håndbagagen. Det ser ret sjovt ud på røntgenskærmen = en stor sort cirkel :)

Jeg rejser til England i næste uge for at spille tre koncerter med blues bandet.

Nogen der har erfaringer med at bringe en snare med som håndbaggage?

lilletrommer er intet problem. jeg har haft lilletrommer med til usa og tilbage igen 6 gange indenfor det sidste år.

og også et bækken.

USA er ikke så farlig. og jeg tror næppe de vil betragte hverken trommestikker eller lilletrommer som en risiko...

kan man hvivle nogen til døde??? :-)

vh froggy

ps. Mikrofoner og en god bunke ledninget skaber dog lidt opmærksomhed i security. men dem fik jeg også med.