Bjørn Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Hej derude. Jeg ligger med en mindre gang sygdom, og nørder derfor trommeting Jeg har kigget rundt på alle de her trommepads; Roland spd, octapad, alesis samplepad og hvad de ellers hedder. jeg er blevet ret fanget af ideen, og har derfor dette spørgsmål. Hvad er godt? Og hvad kan de forskellige pads? Hvad ville være det bedste allround valg?Vh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Due-Drummer Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 SPD-SX er i mine øjne det bedste på markedet, indenfor livebrug og studiebrug. du kan afspille, spille på den, sample, mixe. du kan spille stort set alt på spds-sx. Octapad er jeg ikke inde i, men spd-sx er next level Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkels Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Jeg har en alesis samplepad. Den kan jeg ikke anbefale. +1 til spdsx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ok. Spd sx så. skide godt! Jeg kan ikke lige lure hvad forskellen på octapad og spd sx er? Er spd'en bedre til at sample? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Due-Drummer Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Spd - samplingpad. Octapad - percussionpad. Begge er fantastiske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ok. super! Og det er endnu en gang Roland der vinder? Yamaha, Alesis eller andre er ikke heelt ligeså fede? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Due-Drummer Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Det er smag og behag. Roland har bare styr på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ok. Du skal have tak! Jeg tror jeg vil spare lidt op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Drew Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 så vidt jeg ved skulle Alesis være på vej med en ny pad i efteråret... men ja ellers er roland spd-sx fantastisk:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Olesen Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 (edited) En roland koster jo ligeknap 5500,- Så hvis du ikke helt ved om det er "the shit" med en pad, jo købe en Alesis sample pad til knap 1000,- og se om det er skønt, og hvis det er dét, så kan du sælges din alesis for en plov, og så spare op/købe en SPD-SX. Jeg mener bare at 5 svin er en dyr lektie hvis der går tre uger og du så er kommet videre og ikke ser noget større formål med den. Jeg kan trods dét KUN støtte op om Roland og deres produkter. Edited September 28, 2014 by Anders Olesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Posted September 28, 2014 Author Share Posted September 28, 2014 Yes. Jeg tror bare at en alesis samplepad er lidt en anden oplevelse end mange andre.. Men du har en pointe! Jeg vil tage et smut i 4Sound og prøve lidt forskelligt før jeg beslutter mig. Jeg tror faktisk at Yamahas pad er super fed, sådan af hvad jeg har læst og set?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Due-Drummer Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 jeg fik min til 4500 for et halvt år siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Spd-sx'en har ikke specielt mange fabrikslyde, og dem der er er ikke alle lige fantastiske. Den har til gengæld masser af plads til egne lyde, samples og backtracks. Dertil lettilgængelige effekter og nogle gode tilslutningsmuligheder. Jeg har selv én og er glad for den. Er dit behov mange fabrikslyde skal du vælge Yamahas Multi12. Den har desuden mulighed for at indspille grooves, har flere pads, og modsat spd-sx'en kan man tilslutte en hihat-fodpedal (og stortromme selvfølgelig, men det kan spd-sx også). Det betyder at man med en stortrommetrigger og en HH-pedal kan lave et helt lille trommesæt med den. Der er også plads til egne lyde+samples i Yamahas, men væsentlig mindre end Spd'en. Det er altså to vidt forskellige maskiner, så du skal vurdere hvad dit behov er før du køber. God fornøjelse med det, nyt gear er altid sjovt! Hasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Conrad Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Jeg har en alesis samplepad. Den kan jeg ikke anbefale. +1 til spdsx. Hvorfor ikke? Har nemlig været ved at overveje at købe en, så vil gerne lige høre Link to comment Share on other sites More sharing options...
frogspoon Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Hvorfor ikke? Har nemlig været ved at overveje at købe en, så vil gerne lige høre jeg er vildt glad for min.... bruger den som trigger til ezdrums og det er super nemt at smide lyde på sd kortet. fabriks lydene lyder dig lige så ringe som rolands lyde. vh. froggy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkels Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Ok. Her er mine issues med Alesis Samplepad: 1. Man kan ikke sample i stereo. 2. Nogle gange vil den ikke spille to lyde på samme tid. 3. Det er besværligt at bounce lyde til SD-kortet, fordi det skal være et særligt format. 4. Der er meget begrænsede muligheder for triggervariation - man kan fx ikke få den til at stoppe den triggede lyd igen, før den er færdig. 5. Anslagsfølsomheden er bestemt ikke så god som en spds-x. Alt dette er fint, fordi den koster en femtedel af en spds-x. Men det handler selvfølgelig om, hvad man skal bruge den til. Hvis man bare skal trigge et handclap eller en electro snare hist og her, er den fin nok. Og ja, som begynder/introduktion til samplepad-verdenen er den ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts