Elektriske Trommer El.lign.- Hvilke Er Gode?

William91DK

Recommended Posts

Kære Trommeslagerens dejlige medlemmer :)

Jeg flytter måske snart fra mine forældre, og vil så nødigt afgive det at spille trommer, så jeg vil gerne lede efter et godt elektrisk trommesæt eller noget lignende (da det er lejlighed jeg skal flytte i, derfor er akustiske trommer ikke lige sagen, og tror ikke jeg kan få et aflåst kælderrum med plads til det).

Jeg har tænkt på mærker som Roland og Yamaha, bl.a.

http://www.4sound.dk/shop/digitrommer/yamaha/dtx562k.html

og http://www.4sound.dk/shop/digitrommer/alesis/dm10-studio-kit.html

hvor jeg har mulighed for at bruge egne pedaler (også HH-stativ i førstnævnte) i dem begge.

Derudover har jeg overvejet Pearl e-Pro Live pads, jeg blot monterer på mit eget akustiske trommesæt og har en regulator-com til.

Men er der nogle bestemte ting jeg skal sikre mig eller kigge efter, når jeg vælger et elektrisk trommesæt? Er der nogle steder hvor jeg kan gå voldsomt galt i byen? Nogle mærker jeg overser?

Jeg har også kigget på alternativet fra DW:

http://www.dwdrums.com/smartpractice/specialty.asp

som ikke kræver strøm, men jeg vil savne effekten fra en "rigtig" åbne-lukke hi-hat, hvis I forstår hvad jeg mener.

Jeg er lutter øre for gode svar :)

Mvh,

Hej William

Jeg var selv på jagt efter et øvesæt og valget faldt på et brugt Roland td-12 - i top stand med ekstra tam og cymbal-pad og med et rigtigt hihat stativ. Jeg syntes, at nye roland i samme prisklasse er mere pinglet i det, men har nu heller ikke ledt helt vildt. Lydene er mere end fine til øvebrug og kvaliteten af pads og hardware er i super kvalitet. De kan ofte købes til 10.000,- 12.000,-

Vh. Jens

Jeg står i samme problematik - har længe haft øje for Kat´s KT3 model. Har ikke selv prøvet dem, men hvis du/andre har erfaringer med dem, så ville det da være interessant at høre om! Jeg ved at modern drums sælger dem til en pris nær de 5,5 K.

Edited by Alfa

• 3 weeks later...

Både yamaha og rolands sæt til 12-15k er super fede

Du bør også checke 2Box Drumit 5.. SKAL være v2

Men fælles for alle er: du kan næppe øve i lejleghed med dem uden diverse ekstra foranstaltninger!.. Der er en del tråde om det herinde men hoved problemet er vibrationer fra BD pedalen/pad som får en evt underbo til at hænge sig selv!., der skal laves noget de kan stå på..

Både yamaha og rolands sæt til 12-15k er super fede

Du bør også checke 2Box Drumit 5.. SKAL være v2

Men fælles for alle er: du kan næppe øve i lejleghed med dem uden diverse ekstra foranstaltninger!.. Der er en del tråde om det herinde men hoved problemet er vibrationer fra BD pedalen/pad som får en evt underbo til at hænge sig selv!., der skal laves noget de kan stå på..

så er problemet med underboen jo løst hvis han hænger sig selv ,,, he he bare ikke der kommer flere døds fald på den konto :-)